Saisiko joku kaivettua esiin vanhemman mallin suodattimen säätöventtiilien ja jousien osanumerot?
Pääsiäisen pyhinä innostuin avaamaan venttiilit, venttiilimännissä on kulumaa ja jousetkin saattaa olla kuoleentuneet, kun säädöt oli kierretty pohjaan.
Lisäsin prikan öljynjäähdyttimen venttiilin jousen alle, M6 mutterin paineventtiilin jousen alle ja lopuksi kiersin säätöruuvit lähes samoihin syvyyksiin, paitsi lingon venttiilin jätin selkeästi löysemmälle.
Tuloksena oli 1/4 kg korkeampi öljynpaine ja paljon kovempaa pyörivä linko, kaikkiin jäi vielä varaa kiristääkkin.
Öljynpaineventtiilit ja jouset
Valvoja: pelarusmaisteri
Öljynpaineventtiilit ja jouset
Belarus MTZ 52 -69
Re: Öljynpaineventtiilit ja jouset
Osa nro. 25 50-1404081-A Centrifugal filtter valve spring
Osa nro. 29 50-1404083 Drain valve spring
Uudemmissa samoilla varaosanumeroilla
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Öljynpaineventtiilit ja jouset
Jousen numerot löyty, mites nuo venttiilit/männät
Belarus MTZ 52 -69
Re: Öljynpaineventtiilit ja jouset
Venttiilit ovat samat 50 ja 80 sarjassa. Kuvan numero 24 varaosa numero on 50-1404071. Kaikki kolme ovat samanlaisia.
Re: Öljynpaineventtiilit ja jouset
Eipä ole tullut hankittua uusia jousia tai venttiilinmäntiä. Aika paljon tuo keväinen jousien kiristely auttoi, nyt kun laitoin uudet öljyt tuli huomattua että paineet ei ole olleet kertaakaan vielä niin korkeat mitä nyt on. Edes kuuma tyhjäkäynnillä ei tipu enään alas niin kuin mitä se oli kun kone ostettiin.
Öljyillä oli ajettu vähän turhan pitkään, noin 2 vuotta ja tunteja varmaan 100-150h luokkaa. Kai ne öljyt pidempäänkin menisi mutta aika pahan näköiset ne jo oli. Lingossa ollut tavara haisi aivan järkyttävän pahalle kuin mätä kananmuna, johtuukohan tuo haju rikistä?
Öljyillä oli ajettu vähän turhan pitkään, noin 2 vuotta ja tunteja varmaan 100-150h luokkaa. Kai ne öljyt pidempäänkin menisi mutta aika pahan näköiset ne jo oli. Lingossa ollut tavara haisi aivan järkyttävän pahalle kuin mätä kananmuna, johtuukohan tuo haju rikistä?
Belarus MTZ 52 -69