Oukei. Muistelinkin että se taisi olla raato, enkä muistanu kuinka täydellinen osiltaan. Harmi kun siitä ei ollu apua. Vieläkö siellä oli se 820 junkkarin kopilla? Se minua periaatteessa kiinnostaisi, mutta hinta taitaa olla aika kova.PetriL kirjoitti:Kävinkin Setto Oy:llä pikimmiten. Siellä oli MTZ 50, mutta ilman keulapeltejä. Hytti oli, mutta ilman takalasia ja tankkia, tankki oli siirretty keulaan. Lieneekö ollut kaivurin alustana. Oli aika rujon näköinen, käyntikunnosta ei tietoa. 800€ oli pyyntihinta noin ensitiedustelulla. Ehkä siitä joku innostuisi vielä käyttö- tai harrastekoneen tekemään, minulle kyllä riittää tarpeeksi puuhastelua näiden nykyistenkin parissa.Timukka kirjoitti:Hyvä kun Belaruksen kunnostus etenee. Kävin syyskuussa (tänä vuonna) kouvolassa setto oy:llä, Kaupinkatu 30. Siellä oli pyöreänokkainen Belarus. Enpä osaa sanoa olisiko siitä apua. Varaosina sekin taisi olla.
Tarinaa MTZ 50 kunnostuksesta
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Tarinaa MTZ 50 kunnostuksesta
Re: Tarinaa MTZ 50 kunnostuksesta
Oukei. Muistelinkin että se taisi olla raato, enkä muistanu kuinka täydellinen osiltaan. Harmi kun siitä ei ollu apua. Vieläkö siellä oli se 820 junkkarin kopilla? Se minua periaatteessa kiinnostaisi, mutta hinta taitaa olla aika kova.[/quote]
Jos tätä tarkoitit http://www.setto.fi/images/stories/virt ... 00x600.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , niin mielestäni oli.
Jos tätä tarkoitit http://www.setto.fi/images/stories/virt ... 00x600.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , niin mielestäni oli.
Re: Tarinaa MTZ 50 kunnostuksesta
Juuri tuo.PetriL kirjoitti:
Jos tätä tarkoitit http://www.setto.fi/images/stories/virt ... 00x600.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , niin mielestäni oli.
Re: Tarinaa MTZ 50 kunnostuksesta
Tässä muutama kuva kunnostusprojektin varrelta. Taas pitkän lepovaiheen jälkeen oli joulukuussa muutamia iltoja aikaa laitella konetta.
Belkku sai valot, työkalupakin, etulokarit, lämpömittarin ja ohjaustehostimen perusteellisen huollon. Ja vähän muutakin fixausta.
Belkku sai valot, työkalupakin, etulokarit, lämpömittarin ja ohjaustehostimen perusteellisen huollon. Ja vähän muutakin fixausta.
Re: Tarinaa MTZ 50 kunnostuksesta
Kerrotaan vähän harrastebelkun kuulumisia.
Kone on ollut vuosia tallissaan melko lailla ennallaan. Talvella toisinaan höräytetty käyntiin lämpöisillä keleillä, kesäaikana ainoat käytöt on olleet peräkärryjen siirtoa pihassa ja satunnaiset hupiajelut.
Nyt toukotöiden aikaan tuli mieleen kokeilla konetta oikeissakin töissä. Niinpä laitoin vetovarret vetolaitteen tilalle ja valjastin koneen äkeen eteen. Hyvinhän se äestä veti, siitä kuvakin ohessa.
Ehkä joku kerholaisista innostuisi jatkamaan tätä harrastusta. Meillä kun on kolme muutakin Belarusta ja niissä piisaa puuhaa ihan tarpeeksi.
Belkku majailee Pohjois-Kymenlaaksossa, jos kiinnostuit niin kysele lisää 0400 - 90 37 88.
Kone on ollut vuosia tallissaan melko lailla ennallaan. Talvella toisinaan höräytetty käyntiin lämpöisillä keleillä, kesäaikana ainoat käytöt on olleet peräkärryjen siirtoa pihassa ja satunnaiset hupiajelut.
Nyt toukotöiden aikaan tuli mieleen kokeilla konetta oikeissakin töissä. Niinpä laitoin vetovarret vetolaitteen tilalle ja valjastin koneen äkeen eteen. Hyvinhän se äestä veti, siitä kuvakin ohessa.
Ehkä joku kerholaisista innostuisi jatkamaan tätä harrastusta. Meillä kun on kolme muutakin Belarusta ja niissä piisaa puuhaa ihan tarpeeksi.
Belkku majailee Pohjois-Kymenlaaksossa, jos kiinnostuit niin kysele lisää 0400 - 90 37 88.