Siistikuntoselta näyttää tuo 825.nensuonsyrjä kirjoitti: mutta näin raikaan kelin takia reippailtu, uutta kalustoa hankittu ja vammas menossa työmaalle kun nyt paikat kanttaa
Mitäpä ootta hommaillu?
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Ihan hyvä löytö sitten. kateeks käy kun itelle ei tule vastaavia tyrkylle.suonsyrjä kirjoitti:ensimäiseltä omistajlta,käytön jälkeen pesty ja lämpöiseen talliin, sisusta virheetön. edellisen omistajan pahoittelemat viat, nittosilppurin käytöstä johtuvat ruostepilkut vanteessa ja rikkinäinen takaheijastin.
pakko oli kurkkia että onko joka paikassa öljyä kun ei vuoda mistään..
tunteja jotenni kertynyt 4720..
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
näyttäisi lämmitys laiteen tehokin olevan land roverin kanssa samaa tasoa--
Tuntushan siellä olevan lämpöä tarjolla, pitäs vaan saada lietsoon lisää kierroksia?
Tuntushan siellä olevan lämpöä tarjolla, pitäs vaan saada lietsoon lisää kierroksia?
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Siis onkos tätä ohjaamoa saanu orkis toteemi ohjauksellasuonsyrjä kirjoitti:10 vuoten ehtinän jälkeen kun antoi periksi eikä ehtinyt niin sitten löytyi... tosin moni asia mennyt nykyisin näin, järki hintaista hiekotinta kun ei löytynyt niin annoin olla. virossa nyt noutoa odottaan neukkulainen kadrinan kunnnan vanha yms..Timukka kirjoitti:Ihan hyvä löytö sitten. kateeks käy kun itelle ei tule vastaavia tyrkylle.suonsyrjä kirjoitti:ensimäiseltä omistajlta,käytön jälkeen pesty ja lämpöiseen talliin, sisusta virheetön. edellisen omistajan pahoittelemat viat, nittosilppurin käytöstä johtuvat ruostepilkut vanteessa ja rikkinäinen takaheijastin.
pakko oli kurkkia että onko joka paikassa öljyä kun ei vuoda mistään..
tunteja jotenni kertynyt 4720..
edeleenkin kun sitä mieltä että näistä vanhemista en ala monia tonniloita makselemaan kun 200 luvun saa pikkuisen päälle kympin.. tässä kyllä belkun asaitsema arvostus antoi ison plussa pisteen
ohjauskin jo hydrauli sylinterillä,eikä se agroman myymä läkkipelti korva pulttien alle..poitiivinen seikka kun näitä jostain syystä ollut toteemillakin samoihin aikoihin.
junkkarin hytti taasen pitkä miinus,näyttäisi lämmitys laiteen tehokin olevan land roverin kanssa samaa tasoa--
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Oho ite oon luullut että ruotsin farmon jälkeen kaikki kaksi ohjaamoa on edes jonkinlaisella orbillasuonsyrjä kirjoitti:näin ymmärtäisin koska tiedossa on vanhemmalla kantikaalla punaisella junkkari kajuutalla 80 luvun alusta juurikin samanlaisella ohjauksella ja sitten taas vastaavasti tälläine pyöreä lasinen toteemi ohjauksella.. kummatkin taatusti alkuperäisiä
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Muistelen että 826:ssa lämpeni koppi ihan mukavasti. Siksi myös on hyvä kuva mulle jääny agross-ohjaamosta. Kovilla pakkasilla oli vielä se lämpöpeite konepellin päällä.suonsyrjä kirjoitti: suoomi kajuutalla ensimäinen kerta talvi ajoa, hämmästytti miten venakko kapiinin verraten on saatu hengetön lämmitys laiteesta kokonaisuutenaan...
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Maitokoppisesta 505:stä muistaa että eipä sieltä lämmityslaitteesta paljon henkeä tosiaan löytyny...orkkishyttisistä neljästä kokemusta ja niihin kyllä saa lämpöä mukavasti. Ehkä niitä suulakkeita vois olla vähän enemmän ja toisin suunnattuja mutta pärjää noillakin. Muutenkin mun mielestä tuo hytti on aikalailla onnistunut kokonaisuus...no, äänieristys vois toki olla parempi ja joskus ehkä huolellisemmin asennettu Koska se muuten on esitelty ensimmäisen kerran? -80-luvun alussa?Timukka kirjoitti:Muistelen että 826:ssa lämpeni koppi ihan mukavasti. Siksi myös on hyvä kuva mulle jääny agross-ohjaamosta. Kovilla pakkasilla oli vielä se lämpöpeite konepellin päällä.suonsyrjä kirjoitti: suoomi kajuutalla ensimäinen kerta talvi ajoa, hämmästytti miten venakko kapiinin verraten on saatu hengetön lämmitys laiteesta kokonaisuutenaan...
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Rokressi-mallin lämmityslaitteesta kannattaa tarkistaa, että moottorikotelosta tulevat haitariputket ovat pysyneet paikoillaan suulakkeissa. Lisäksi kenno kannattaa katsastaa, ettei ole moskaa ripojen välissä. Jos moottorin sähkökytkin on vaihdettu kojelaudassa, niin kannattaa tarkistaa että siitä tosiaan löytyy kaksi eri puhallinnopeutta. Kyllä sillä ihan hyvin pärjää Suomen pakkasissa, jos vain koneen lämmöt nousevat riittävästi. Kesää ajatellen saisi tosiaan olla enemmän suulakkeita ja puhallustehoa.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
"Juu orbi niissä onkin, mutta käyttää toteemissa ohjaustehostimen sylinteriä ohjaus sylinterinä"
Ensimmäinen orbit ohjaus oli jo mallissa 501/521 Fermon ohjaamo, vm -76 (lisä varuste) mallimerkintä H numeron perässä. Varmaankin näitä malleja vietiin ruotsiin ja norjaan, myös muutaman olen nähnyt suomessa. Minullakin on yksi varaosa kone jossa on ollut orbit ohjaus (521). Näissä oli kääntyminen toteemin omalla sylinterillä kuten jatkossa 500/800 sarjassa aina vuoteen -84. Kun tuli ulkopuolinen ohjaussylinteri käyttöön, jäi toteemi vain öljy säiliöksi, lisäksi myös 800 sarjan tasauspyörästön lukko jäi toimita kelpoiseksi.
Mitä sitten tulee 825:n ohjaamon lämpenemiseen, on parasta vaihtaa siihen uuden malli termari+kotelo, niin johan lämpenee. Lisäksi ohjaamo on "pullo", joten sivu ikkunaa kun pitää raollaan, saa ilman kiertämään ja ikkkunat pysyvät sulina.
Tuo on totta mitä Rokressi kirjoitti niistä putkista. On muuten melko pirullinen purkaa se kenno irti ja varsinkin jos on pakkasta -20 tai sitten yli sen. Sitä puhallinta ei voi poista/vaihtaa, muuta kuin irroittamalla ne sivu- ja alaputket, varsinkin ne sivulle lähtevät (menevät tuulilasille) on tosi hankaleesti. On muuten kokemusta siitäkin, tuli tehtyä melko paljon kiro syntiä .
Olen laittanut kahteen 825:seen puhaltimen kennon ulkopintaa ja jättänyt sen vanhan puhaltimen sinne sisälle. Hankin kerran se sisämallin Zetorin varaosista, puhalti tosi tehokkaasti, mutta kesti vain 3 kk ja sitten tuli savut ulos, joten se siitä kokeilusta.
ukki
Ensimmäinen orbit ohjaus oli jo mallissa 501/521 Fermon ohjaamo, vm -76 (lisä varuste) mallimerkintä H numeron perässä. Varmaankin näitä malleja vietiin ruotsiin ja norjaan, myös muutaman olen nähnyt suomessa. Minullakin on yksi varaosa kone jossa on ollut orbit ohjaus (521). Näissä oli kääntyminen toteemin omalla sylinterillä kuten jatkossa 500/800 sarjassa aina vuoteen -84. Kun tuli ulkopuolinen ohjaussylinteri käyttöön, jäi toteemi vain öljy säiliöksi, lisäksi myös 800 sarjan tasauspyörästön lukko jäi toimita kelpoiseksi.
Mitä sitten tulee 825:n ohjaamon lämpenemiseen, on parasta vaihtaa siihen uuden malli termari+kotelo, niin johan lämpenee. Lisäksi ohjaamo on "pullo", joten sivu ikkunaa kun pitää raollaan, saa ilman kiertämään ja ikkkunat pysyvät sulina.
Tuo on totta mitä Rokressi kirjoitti niistä putkista. On muuten melko pirullinen purkaa se kenno irti ja varsinkin jos on pakkasta -20 tai sitten yli sen. Sitä puhallinta ei voi poista/vaihtaa, muuta kuin irroittamalla ne sivu- ja alaputket, varsinkin ne sivulle lähtevät (menevät tuulilasille) on tosi hankaleesti. On muuten kokemusta siitäkin, tuli tehtyä melko paljon kiro syntiä .
Olen laittanut kahteen 825:seen puhaltimen kennon ulkopintaa ja jättänyt sen vanhan puhaltimen sinne sisälle. Hankin kerran se sisämallin Zetorin varaosista, puhalti tosi tehokkaasti, mutta kesti vain 3 kk ja sitten tuli savut ulos, joten se siitä kokeilusta.
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Minulla oli se 825 vuodelta 87. Orkkisnappi oli oli tavallaan kolmiasentoinen, pois, ykkösnopeus ja kakkosnopeus. Kun tuo alunperäinen mäni rikki niin en laitoin siihen tavallisen kytkimen (päälle/pois). Kytkin sen siten, että oli käytössä vain se suurempi nopeus. Se ykkönopeus kun oli ihan jonnijoutava
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
826; sessa on kaksi kennoa ja kaksi puhallinta kyllä tarkeneeTimukka kirjoitti:Muistelen että 826:ssa lämpeni koppi ihan mukavasti. Siksi myös on hyvä kuva mulle jääny agross-ohjaamosta. Kovilla pakkasilla oli vielä se lämpöpeite konepellin päällä.suonsyrjä kirjoitti: suoomi kajuutalla ensimäinen kerta talvi ajoa, hämmästytti miten venakko kapiinin verraten on saatu hengetön lämmitys laiteesta kokonaisuutenaan...
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Ajelin 520kotiin koululta ja hyvin kulki Tosin eihän tota matkaat kertynyt kun 30km ei ollut matka eikä mikään belkulle .
https://www.youtube.com/watch?v=6VIsJ45NrkY" onclick="window.open(this.href);return false; Tossa vähän pätkää.
https://www.youtube.com/watch?v=6VIsJ45NrkY" onclick="window.open(this.href);return false; Tossa vähän pätkää.
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
On se hyvä tuo toteemiohjaus, menee niin suoraan, eikä poukkoile. Mulla kun on tuossa omassa pelkussa se huonoin malli, niin siinä ei ehi nukahtaa, kun pitää sommata kokoajan
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Kivasti tuo menee kun ei liikaa keskity itse ohjaamiseen antaa mennä omalla painollaan
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Ja kun päästelee askelmittari taskussa, tulee päivän lenkki plakkariin ihan belkulla ajellessa:)
Belarus- enempi kui sääreväristin
Belarus- enempi kui sääreväristin
30. Belarus -vuosi täyttyy 10.2014.
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro