Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Muutama raketti tuli ammuttua ja määräyksiä noudatettua, oli jopa suojalasitkin esimerkillisesti päässä
Minski traktor paras traktor!
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Tulihan nuita raketteja ammuttua ja ihan kaikkia säännöksiä noudattaen. -20 pakkasta tällä hetkellä ja kylmenevää luvassa.
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Eipä tullut edes valvottua niin myöhään ampumisesta puhumattakaan. Ollaan sen verran sivussa, että ei pauke häirinnyt.
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Liitetääs tämä tarina tännekkin:
Uusivuosi alkoi mun osalta ainakin lupaavasti, oltiin vuokrattu kaveriporukassa pari mökkiä ja puolenyön jälkeen saapui paikalle rähinöimään itse talonmies umpihumalassa. Pienen painimatsin jälkeen soitin poliisit ja 2t 10min odotuksen jälkeen poliisi tuli ja nappas miehen mukaansa. Lopulta päästiin nukkumaan klo 5
Oli jo toinen kerta kun täytyi joulun lähellä soittaa 112.
1. kerta oli 22.12. liikenneonnettomuuden takia. Ja eilen kaveri väisti vastaantullutta paloautoa vähän liikaa ja suistui ojaan. Kävelin paikalle kun olin vajaan kilometrin päässä ja VPK:kin oli saanut ilmeisesti turhan hälytyksen, sillä tulivat pian takaisin ja saatiin auto takaisin heidän avullaan tielle.... Tätä menoa kun jatkuu niin hjuvin menee...
Niin ja sit vielä yks juttu, Belaruksen kytkin luovutti kun meinasin alkaa auraamaan, ei muuta kuin tekemään naapurin kanssa sopimus, että hän linkoaa tiet jos tulee lunta reilummin.
Uusivuosi alkoi mun osalta ainakin lupaavasti, oltiin vuokrattu kaveriporukassa pari mökkiä ja puolenyön jälkeen saapui paikalle rähinöimään itse talonmies umpihumalassa. Pienen painimatsin jälkeen soitin poliisit ja 2t 10min odotuksen jälkeen poliisi tuli ja nappas miehen mukaansa. Lopulta päästiin nukkumaan klo 5
Oli jo toinen kerta kun täytyi joulun lähellä soittaa 112.
1. kerta oli 22.12. liikenneonnettomuuden takia. Ja eilen kaveri väisti vastaantullutta paloautoa vähän liikaa ja suistui ojaan. Kävelin paikalle kun olin vajaan kilometrin päässä ja VPK:kin oli saanut ilmeisesti turhan hälytyksen, sillä tulivat pian takaisin ja saatiin auto takaisin heidän avullaan tielle.... Tätä menoa kun jatkuu niin hjuvin menee...
Niin ja sit vielä yks juttu, Belaruksen kytkin luovutti kun meinasin alkaa auraamaan, ei muuta kuin tekemään naapurin kanssa sopimus, että hän linkoaa tiet jos tulee lunta reilummin.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Kyllä saa puita polttaa kattilassa ku on -30 pakkasta. Meinas vika waagen passatiki olla meleko jäykkä ku kävin kylillä, auton mittari näytti -34,5 tuossa matkalla.
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Eilen ajeltiin Rovaniemeltä takaisin tänne Keski-Suomeen ja pakkanen pysyi koko matkan sitkeästi tuossa -30 asteen liepeillä. Oli muutamissa paikoissa parikin astetta kolmenkympin paremmalla puolella. Onneksi tuo rellu pelas moitteetta.
Ja luntaa tuntuu tulleen ainakin toinen mokoma tänne Jämsään kun mitä lähtiessa oli.
Ja luntaa tuntuu tulleen ainakin toinen mokoma tänne Jämsään kun mitä lähtiessa oli.
Minski traktor paras traktor!
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Laitoin belaruksen myyntiin
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
No niinpäs näyttää, kysyntääkin ollut näköjään.Holomes kirjoitti:Laitoin belaruksen myyntiin
Lumikoneilla taas menekkiä
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Joo, ei vaan tahdo niitä tosiostajia oikeen olla. Eikä tuon nyt pitäis liian kalliskaan olla.
Tarttisin uudempaa ja pikkasen isompaa kuormaajallista nelivetoa.
Tarttisin uudempaa ja pikkasen isompaa kuormaajallista nelivetoa.
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Ongelmia tulee kun lähenetään -30,tuli taas koettua.
Mullahan on purkufirma puoliksi kolleegan kanssa ja yksi haara on sellutehtaiden meesauunien piikkaukset ja tyhjennykset.Meesauuni on noin 4M halkaisia ja 100M pitkä pyörivä,tiilivuorattu putki joka tuottaa tehtaan tarvitseman kalkin.Se kun hajoaa on kiire saada korjattua.Me ollaan touhuttu tätä hommaa noin 20v,siitä asti kun pienempiä piikkausrobotteja on ollut markkinoilla.Nyt meitä tarvittiin Kemissä,keskiviikkoaamupäivällä ilmoitettiin,jos torstaiaamuksi töihin,päätin itse mennä tällä kertaa kaveriksi.Olin Kemiössä ja ensiksi Poriin,missä köneet valmiksi lavalla,Aamulla olimme Kemissä missä -32 pakkasta.
Kyydissä Avant ja lämmitysjohto unohti Poriin.Volvon vaihtolavaventiilistö jäässä.Tehtaalta löyty lämmin paikka ja aikaakin oli ,koska imurimiehillä työ vielä kesken.Kaikki saatiin pelaamaan ja työ tehtyä aikataulussa ja muurarit töihin meidän jälkeen.Sitten alkoi takkuumaan,vaihtolava ei suostunut enään mihinkään vaikka oltiin lämpimässä.No tein rautalangasta ja nauloista systeemin että saatiin lavan mekaanisesti kyytiin.Sitten Hotelille yöksi,ja auto oli roikan päässä koko yön.Aamulla lähti käymään mutta lämmityskenno jäässä,vaikka auto nimenomaan syksyllä talvihuollossa.Toinen juttu heti kun löysäs käsijarrun ilman paineet häypys,käsijarrunkalvo ei kestänyt pakkasta.Sain sen kuitenkin ajettua välillä paineta keräten paikaliselle volvon korjaamolle,ja uusi jarrupurkkikin löyty tarvikeliikkeestä.Vielä ongelmana että hytti ei suostunut millään kippaamaan että saisi jäähdytysnestettä lisättyä/vaihdettua.Kennon sulatimme lämminilmapuhaltimella.Ei siinä auttanut kun ajella Poriin,ja pääsimmikin ilman lisävikoja.
Siinä Murfin laki taas välillä kokelutti äjien kestävyyttä.Vuosienvarrella välillä sattuu vaikka kuinka yrittäis pitää koneista huolta.
Mullahan on purkufirma puoliksi kolleegan kanssa ja yksi haara on sellutehtaiden meesauunien piikkaukset ja tyhjennykset.Meesauuni on noin 4M halkaisia ja 100M pitkä pyörivä,tiilivuorattu putki joka tuottaa tehtaan tarvitseman kalkin.Se kun hajoaa on kiire saada korjattua.Me ollaan touhuttu tätä hommaa noin 20v,siitä asti kun pienempiä piikkausrobotteja on ollut markkinoilla.Nyt meitä tarvittiin Kemissä,keskiviikkoaamupäivällä ilmoitettiin,jos torstaiaamuksi töihin,päätin itse mennä tällä kertaa kaveriksi.Olin Kemiössä ja ensiksi Poriin,missä köneet valmiksi lavalla,Aamulla olimme Kemissä missä -32 pakkasta.
Kyydissä Avant ja lämmitysjohto unohti Poriin.Volvon vaihtolavaventiilistö jäässä.Tehtaalta löyty lämmin paikka ja aikaakin oli ,koska imurimiehillä työ vielä kesken.Kaikki saatiin pelaamaan ja työ tehtyä aikataulussa ja muurarit töihin meidän jälkeen.Sitten alkoi takkuumaan,vaihtolava ei suostunut enään mihinkään vaikka oltiin lämpimässä.No tein rautalangasta ja nauloista systeemin että saatiin lavan mekaanisesti kyytiin.Sitten Hotelille yöksi,ja auto oli roikan päässä koko yön.Aamulla lähti käymään mutta lämmityskenno jäässä,vaikka auto nimenomaan syksyllä talvihuollossa.Toinen juttu heti kun löysäs käsijarrun ilman paineet häypys,käsijarrunkalvo ei kestänyt pakkasta.Sain sen kuitenkin ajettua välillä paineta keräten paikaliselle volvon korjaamolle,ja uusi jarrupurkkikin löyty tarvikeliikkeestä.Vielä ongelmana että hytti ei suostunut millään kippaamaan että saisi jäähdytysnestettä lisättyä/vaihdettua.Kennon sulatimme lämminilmapuhaltimella.Ei siinä auttanut kun ajella Poriin,ja pääsimmikin ilman lisävikoja.
Siinä Murfin laki taas välillä kokelutti äjien kestävyyttä.Vuosienvarrella välillä sattuu vaikka kuinka yrittäis pitää koneista huolta.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Satttupa mullekin, luulin että belkku jääti polttoaineet kun vähän yski ja puutu tohon pihaan.. koitin ilmata ja uudestaan käyntiin, kävihän se ainakin 2 sekkaa.. Meinasin enste et vastaostetussa rakvaattorissa on suodatin täynnä jotain sinne kuulumatonta kun ei oo vielä kerinny huoltoa tekemään (tarkotus vaihtaa kaikki nesteet ja filtterit), no parin uusinnan jälkeen loppukin mikä lie akuita paukut, päätin jo että kevveemmällä eli naamantaina kun saa uuden naftafilsun ja laitoin akut lataukseen, mutta sitten aloin miettiä että konetta tutkiessa ennen ostoa se yks letkuliitoshan näytti kosteelta mikäs se on? sehän oli tankista vedenerottimeen tuleva putki ja totta tosiaan, rakvaattori oli keula ylöspäin, ko letku vai putki (suht kovan olonen) liikku liitinnipassa ihan heiluen.. eikun pätlkä uutta kumiletkua tilalle, ilmaus ja naps, tulille ja pelas ihan moitteetta taas..
MTZ-82 vm 199? +James 61 ek
526HX vm 1995 pikkuvilskeellä
526HX vm 1995 pikkuvilskeellä
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Pännii ihan oikeasti ettei niska kestä prätkäilyä
Omaa ole ollut muutamaan vuoteen ja joka kesä se pitää kaverien vermeillä testata että jumiin vetää koko ukon.
Ja taas hillitön paahde että joku pitäis saada vaikkei pitkästi pysy ajamaan
Omaa ole ollut muutamaan vuoteen ja joka kesä se pitää kaverien vermeillä testata että jumiin vetää koko ukon.
Ja taas hillitön paahde että joku pitäis saada vaikkei pitkästi pysy ajamaan
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Mulla taas ei tällä hetkellä oikein kestä olkapää kun menin sen venäyttämään nimenomaan prätkällä tuossa reilu 2kk sitten...
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
En tiedä mistä nuo erimielisyydet johtuvat, mutta sen verran sanon, että "älä lähde, vapenz hyvä"! Tai jos lähdet foorumilta niin tule sieltä takaisin vähän ajan päästä. Ei elämä ole niin vakavaa ja tällainen palstakeskustelu vielä vähemmän.
terveisiä pohjoisesta,
pv eli ilmari
terveisiä pohjoisesta,
pv eli ilmari
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Rönsyileviä juttuja 2010 alusta loppuun.
Hyvä vapetz, kuten alla näet noista alla olevista laatikoista niin lainasin kronosta en sinua kun kirjoitin eilen tuon.
Siis tarkoitin vaan ja ainoastaan sitä että joskus jokaisella on pinna välillä tiukalla ja tulee tehtyy äkkinäisiä ratkaisuja.
Siihen että tunnet olevasi foorumin puolelta ajojahdin alaisena olet väärässä, eilinen 11 henkilön ilmestyminen kirjautuneisiin on vaan sattuma, ei sisäpiirijuttu.
Ainoastaan illalla hallituksen 2 jäsenen skype-chat keskustelussa mainitsin asiasta että "onpa linko keskustelussa ketju kireenä" mutta asia jäi siihen.
Ikävä jos olet tullut siihen lopputulokseen että jäät sivuun aktiivikirjoittelusta sivuille, kirjoittelullesi en näe mitään esteitä jatkossakaan.
Itse olen valmis hautaamaan tämän asian ja jatketaan keskustelua kuten tähän astikin.
Vilske
kronos kirjoitti: Taitaa huomenna olla belkku kerhossa 1 jäsen vähemmän
Nähtävästi tein itse virheen ja pyydän anteeksi kun puutuin teidän väliseen keskusteluun näin jossa samaistuin vähän liikaa kronoksen tilanteeseen selittelyn muodossa.Vilske kirjoitti:Tuota tuota, foorumin tarkoitus ei kyllä ole loukata ketään
Joskus on kyllä kieltämättä itselläkin ärsyyntymiskynnys aika alhaalla elämäntilanteesta tai ihan muuten yleisen vi.....sen takii ja silloin ei paljoo tarvii kun keihahtaa.
Siis tarkoitin vaan ja ainoastaan sitä että joskus jokaisella on pinna välillä tiukalla ja tulee tehtyy äkkinäisiä ratkaisuja.
Siihen että tunnet olevasi foorumin puolelta ajojahdin alaisena olet väärässä, eilinen 11 henkilön ilmestyminen kirjautuneisiin on vaan sattuma, ei sisäpiirijuttu.
Ainoastaan illalla hallituksen 2 jäsenen skype-chat keskustelussa mainitsin asiasta että "onpa linko keskustelussa ketju kireenä" mutta asia jäi siihen.
Ikävä jos olet tullut siihen lopputulokseen että jäät sivuun aktiivikirjoittelusta sivuille, kirjoittelullesi en näe mitään esteitä jatkossakaan.
Itse olen valmis hautaamaan tämän asian ja jatketaan keskustelua kuten tähän astikin.
Vilske
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa