Nostolaitteen sylinteri
Valvoja: pelarusmaisteri
Nostolaitteen sylinteri
Onnistuuko sylinterin tiivisteiden vaihto etukappale irrottaen vain joutuuko riuhtomaan kankaalle koko sylinterin? onko kukaan onnistunu tiivistämisessä? vai oisko helpoin uusia koko syliteri?
Paljon voimaa ja vielä enemmän ominaisuuksia!
Kyllä sen joutuu purkamaan koko systeemin. Mutta helppo homma, neljä pinnapulttia auki, etukappala irti, mäntä irti varresta ja sitten saakin vaihdettua kaikki tiivisteet.
Mulla on puretusta kuvia. Sylinteri on vieläkin levällään kun en tullu juttuun venäläisten tukirenkaitten kanssa. Joku aika oli juttua siitä, että pitäis löytyä kun selailee palstan juttuja taaemmaksi. Ne tukirenkaat kun oli yhtenäisiä, kuulemma yleensä ovat vinoittain poikkastuja, niin eihän niitä meinannut saada millään paikoilleen. Sitten kun o-renkaat ja tukirenkaat oli paikoillaan etukappaleessa, ei männänvarren pujottaminen onnistunutkaan ihan noin vaan. Kai se olisi onnistunut aikansa taiteiltuaan ja veisteltyään niitä tukirenkaita.
Siinähän tienaa sylinterin hinnan jos onnistuu sen tiivistämisessä, venäläiset tiivisteet kun ei maksa juuri mitään. Mutta on siinä toisaalta hommaakin, ja uusi sylinteri on halpa etelänaapurista, liekkö kovin kallis maahantuojallakaan. Että minä ainakin ostin suosiolla uuden...
Mulla on puretusta kuvia. Sylinteri on vieläkin levällään kun en tullu juttuun venäläisten tukirenkaitten kanssa. Joku aika oli juttua siitä, että pitäis löytyä kun selailee palstan juttuja taaemmaksi. Ne tukirenkaat kun oli yhtenäisiä, kuulemma yleensä ovat vinoittain poikkastuja, niin eihän niitä meinannut saada millään paikoilleen. Sitten kun o-renkaat ja tukirenkaat oli paikoillaan etukappaleessa, ei männänvarren pujottaminen onnistunutkaan ihan noin vaan. Kai se olisi onnistunut aikansa taiteiltuaan ja veisteltyään niitä tukirenkaita.
Siinähän tienaa sylinterin hinnan jos onnistuu sen tiivistämisessä, venäläiset tiivisteet kun ei maksa juuri mitään. Mutta on siinä toisaalta hommaakin, ja uusi sylinteri on halpa etelänaapurista, liekkö kovin kallis maahantuojallakaan. Että minä ainakin ostin suosiolla uuden...
Minski traktor paras traktor!
just
Jokatapauksessa jotain pitäs tehä kun tuossa kävin lumihommissa ja ajomatkaa on reilu kilometri maantiellä. Öljyt lämpimanä valskaa niin reilusti että perässä ollut vaman takalana oli huomaamatta luutunnu koko välin. Kuitenkin on tuo sylinteri remppa päältäpäin helpomman näkönen, kun yleensä joutuu purkamaan koko koneen että saa vuotajan näkyville. Tässä ei tarvii kun irrottaa sitten tuo syliteri. Pitänee varmaan hommata ne tiivisteet joensuun mieheltä ja yrittää! ja jos ei onnistu hakee sit se sylinteri.
Paljon voimaa ja vielä enemmän ominaisuuksia!
Joo siinä ei paljon häviä vaikka kokeileekin tiivisteiden vaihtoa. Mulla on samaa oiretta, ja muutenkin tehottomuutta hysteerikassa. Mutta sylinterin vaihto ei juurikaan parantanu tilannetta. Seuraavaks saa huutia venttiilipöytä, siihen onkin paarempi jo olemassa tilalle...
Minski traktor paras traktor!
Re: Nostolaitteen sylinteri
Onko kone 80 luvun alkupuolelta, siihen aikaan neuvostoliitossa oli työmoraali olematon. Minulla oli 82 mallin 825:tonen, jossa oli lukuisia koneistus vikoja.
Nostolaitesylinterin päätykappaleen O renkaan ura oli niin lähellä sylinterin päätä, että O renkaasta puolet oli ilman vastetta. Se vuoti alkuun vähän ennenkö se
pullahti kokonaan ulos.
Nostolaitesylinterin korjauas on niitä helpoimpia koneremontteja.
Nostolaitesylinterin päätykappaleen O renkaan ura oli niin lähellä sylinterin päätä, että O renkaasta puolet oli ilman vastetta. Se vuoti alkuun vähän ennenkö se
pullahti kokonaan ulos.
Nostolaitesylinterin korjauas on niitä helpoimpia koneremontteja.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 12:21
Re: Nostolaitteen sylinteri
Tuossa talvella tuntui 825:lla lunta lingotessa että nostolaite ei ehkä nosta lingoa niin ylös kuin ennen, enempi sitten perehtymättä asiaan kun ajattelin että kaltevuuden säätö on vain alempana ja toiselta puolen on säätö vain itsestään lukituksen löysättyä alentunut. Mutta kun rupesin metsäkärryä perään asettelemaan niin eipäs koukku loksahtanutkaan lukkoon? Siinä tovin siikailtuani totesin että sylinterin etupuolen korvakko oli osittain repeytynyt rungosta irti, sylinteri näytti täysin ehyeltä.Eipä siinä auttanut kuin tunkilla nostaa koukku lukitukseen ja metsään. Pitää saada hankintapuut tienvarteen ennen kelirikon tultua ja toivoa että koukku pysyy lukituksessa,pitää remonttia suunnitella sitten kun puut on ajettu ja jostain hommata siihen uusi korvakko, mistähän?
Re: Nostolaitteen sylinteri
Minä olen hitsannut ko. korvan. On nyt puolenkymmentä vuotta pelittänyt, vaikka olen käyttänyt maatilakaivuria melkoisen paljon sen kanssa. (Kaivanut ihan oikeasti mm. metsäojia.)mottimestari kirjoitti:Tuossa talvella tuntui 825:lla lunta lingotessa että nostolaite ei ehkä nosta lingoa niin ylös kuin ennen, enempi sitten perehtymättä asiaan kun ajattelin että kaltevuuden säätö on vain alempana ja toiselta puolen on säätö vain itsestään lukituksen löysättyä alentunut. Mutta kun rupesin metsäkärryä perään asettelemaan niin eipäs koukku loksahtanutkaan lukkoon? Siinä tovin siikailtuani totesin että sylinterin etupuolen korvakko oli osittain repeytynyt rungosta irti, sylinteri näytti täysin ehyeltä.Eipä siinä auttanut kuin tunkilla nostaa koukku lukitukseen ja metsään. Pitää saada hankintapuut tienvarteen ennen kelirikon tultua ja toivoa että koukku pysyy lukituksessa,pitää remonttia suunnitella sitten kun puut on ajettu ja jostain hommata siihen uusi korvakko, mistähän?
t.Tapsa
Re: Nostolaitteen sylinteri
Itse tilasin uuden sylinterin Greeneltä, Alv 0% 77e +postit. Huomenna jos ehtisi asentamaan ja kokeilemaan tekeekö tuolla mitään. Hinta ainakin on sellainen, ettei paljoa enää jaksa vanhan kanssa tapella. Sen verran oli erilainen, että vaati erilaiset kaksoisnipat sylkyn päähän, alkuperäisen sylkyn eivät kelvanneet. Sen takia asennus onkin vielä tekemättä. Mutta jos huomenna...rytö kirjoitti:Onnistuuko sylinterin tiivisteiden vaihto etukappale irrottaen vain joutuuko riuhtomaan kankaalle koko sylinterin? onko kukaan onnistunu tiivistämisessä? vai oisko helpoin uusia koko syliteri?
Belarus 525 -86
Re: Nostolaitteen sylinteri
Sylinteri sopi paikoilleen, mutta ei aivan heittämällä. Koneen päähän tulevaan korvakkoa piti hieman rälläköidä, että sai paikoilleen. Tämä uuden korvakko on paksumpaa rautaa kuin vanha.Darksmoke kirjoitti:Itse tilasin uuden sylinterin Greeneltä, Alv 0% 77e +postit. Huomenna jos ehtisi asentamaan ja kokeilemaan tekeekö tuolla mitään. Hinta ainakin on sellainen, ettei paljoa enää jaksa vanhan kanssa tapella. Sen verran oli erilainen, että vaati erilaiset kaksoisnipat sylkyn päähän, alkuperäisen sylkyn eivät kelvanneet. Sen takia asennus onkin vielä tekemättä. Mutta jos huomenna...rytö kirjoitti:Onnistuuko sylinterin tiivisteiden vaihto etukappale irrottaen vain joutuuko riuhtomaan kankaalle koko sylinterin? onko kukaan onnistunu tiivistämisessä? vai oisko helpoin uusia koko syliteri?
Ei ainakaan 5 minuutin testissä vuotanut mistään.
Belarus 525 -86
Re: Nostolaitteen sylinteri
Mulla taitaa olla yksi joutilas korvakko, jos et muualta löydä...mottimestari kirjoitti:Tuossa talvella tuntui 825:lla lunta lingotessa että nostolaite ei ehkä nosta lingoa niin ylös kuin ennen, enempi sitten perehtymättä asiaan kun ajattelin että kaltevuuden säätö on vain alempana ja toiselta puolen on säätö vain itsestään lukituksen löysättyä alentunut. Mutta kun rupesin metsäkärryä perään asettelemaan niin eipäs koukku loksahtanutkaan lukkoon? Siinä tovin siikailtuani totesin että sylinterin etupuolen korvakko oli osittain repeytynyt rungosta irti, sylinteri näytti täysin ehyeltä.Eipä siinä auttanut kuin tunkilla nostaa koukku lukitukseen ja metsään. Pitää saada hankintapuut tienvarteen ennen kelirikon tultua ja toivoa että koukku pysyy lukituksessa,pitää remonttia suunnitella sitten kun puut on ajettu ja jostain hommata siihen uusi korvakko, mistähän?
Minski traktor paras traktor!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 12:21
Re: Nostolaitteen sylinteri
Pitää palata asiaan kun on entisen korvakon irroittanut,melko homma kun joutuu löysään istuimen ja purkaan hytin lattiaa?Torsti kirjoitti:Mulla taitaa olla yksi joutilas korvakko, jos et muualta löydä...mottimestari kirjoitti:Tuossa talvella tuntui 825:lla lunta lingotessa että nostolaite ei ehkä nosta lingoa niin ylös kuin ennen, enempi sitten perehtymättä asiaan kun ajattelin että kaltevuuden säätö on vain alempana ja toiselta puolen on säätö vain itsestään lukituksen löysättyä alentunut. Mutta kun rupesin metsäkärryä perään asettelemaan niin eipäs koukku loksahtanutkaan lukkoon? Siinä tovin siikailtuani totesin että sylinterin etupuolen korvakko oli osittain repeytynyt rungosta irti, sylinteri näytti täysin ehyeltä.Eipä siinä auttanut kuin tunkilla nostaa koukku lukitukseen ja metsään. Pitää saada hankintapuut tienvarteen ennen kelirikon tultua ja toivoa että koukku pysyy lukituksessa,pitää remonttia suunnitella sitten kun puut on ajettu ja jostain hommata siihen uusi korvakko, mistähän?