Hydraulipumpun paineen säätö
Valvoja: pelarusmaisteri
Hydraulipumpun paineen säätö
Joudun vaihtaan pumpun, kun tuli lämpimänä voimattomaksi.
Nyt kyselen kokemuksia paineen nostosta yli suosituksen.
Kyseessä on 826 pyöreä pumppu?
Nyt kyselen kokemuksia paineen nostosta yli suosituksen.
Kyseessä on 826 pyöreä pumppu?
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 18 Syys 2008, 19:08
- Paikkakunta: Lahti
Paineensäätö suoritetaan lisäkäyttöventtiilin kytkinpolkimen puoleisesta päädystä, eli ohjaamon kytkinpolkimen puoleinen sivupaneeli irti että saat näkyville hydraulisäiliöön kiinnitetyn lisäkäyttöventtiilin:
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Säätöruuvi sijaitsee rautalanka sinetillä varustetun suojahatun alla (osa 11).
Itse säätöruuvi ( osa 8 )
Huom.!!!!!!!! Säätö sitten vain ja ainoastaan vasta sitten kun sinulla on hydraulipainemittari millä voit mitata paineen säädön jälkeen hydrauliikan pikaliittimestä ja mieluummin alle 200kp/cm2 (175kp/cm2)
Varmista ennen tuohon paineeseen säätämistä että pumpulta pääkäyttöventtiilille menevä paine menee kudosletkua pitkin, alkuperäinen saumallinen metalliputki saattaa repeytyä saumastaan.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Säätöruuvi sijaitsee rautalanka sinetillä varustetun suojahatun alla (osa 11).
Itse säätöruuvi ( osa 8 )
Huom.!!!!!!!! Säätö sitten vain ja ainoastaan vasta sitten kun sinulla on hydraulipainemittari millä voit mitata paineen säädön jälkeen hydrauliikan pikaliittimestä ja mieluummin alle 200kp/cm2 (175kp/cm2)
Varmista ennen tuohon paineeseen säätämistä että pumpulta pääkäyttöventtiilille menevä paine menee kudosletkua pitkin, alkuperäinen saumallinen metalliputki saattaa repeytyä saumastaan.
Viimeksi muokannut Vilske, 29 Loka 2008, 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Tuli vahingossa tuplat
Viimeksi muokannut Vilske, 29 Loka 2008, 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 18 Syys 2008, 19:08
- Paikkakunta: Lahti
Oikein hyvä kuva oli, kiitos siitä. Onko kokemuksia paljonko sieltä saa ruuvattua pihalle maksimissaan painetta?
Paine on projektissani kriittinen muuttuja ja koska en voi muuttaa sylinterin männän pinta-aloja, paine määrää laitokseni nostovoiman.
Tässä kuvamateriaalia, kertoo hieman mistä on kysymys :
Paine on projektissani kriittinen muuttuja ja koska en voi muuttaa sylinterin männän pinta-aloja, paine määrää laitokseni nostovoiman.
Tässä kuvamateriaalia, kertoo hieman mistä on kysymys :
505 turbo intercooler
Oletko mitannut millaiset paineet belkussasi on tällä hetkellä?
Kuinkas painavaa tavaraa käsittelet?
Mielestäni se 200kp/cm2 on ehdoton max.
Kuinkas painavaa tavaraa käsittelet?
Mielestäni se 200kp/cm2 on ehdoton max.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 18 Syys 2008, 19:08
- Paikkakunta: Lahti
En ole mittaillut paineita. Laskelmoin suunnilleen että jos belaruksen paine on vakiona 150bar ja sen arvon heitin laskiessani hatusta, niin tuo viritelmä nostaa kutakuinkin 1500kg muistaakseni.
Ei ole toistaiseksi tietoa mitä kaikkea siirtelen laitteella, mutta mitä enempi nostaa sen parempi, muutoin olen rakenteen mitoitellut sillä viisiin että pitäisi kestää aika paljonkin kunhan valmistuu.
Ei ole toistaiseksi tietoa mitä kaikkea siirtelen laitteella, mutta mitä enempi nostaa sen parempi, muutoin olen rakenteen mitoitellut sillä viisiin että pitäisi kestää aika paljonkin kunhan valmistuu.
505 turbo intercooler
Re: Paine
Paine oli jo edellisellä kerralla säädetty 190 eikä ole tarvetta sitä ylemmäksi nostaa. Enkä niin ollen näe tarpeelliseksi muuttaa metalliputkea kudos putkeksi. Siitä tulisi taas lisää purkamista.kronos kirjoitti:Omassa 826:ssa olen säätänyt 200 kiloon halusin kourakuomaajaan lisää puhtia.7 vuotta nyt ollut hyvin pelaa
Tämä vaihto operaatio on yllättävän hankala muutenkin.
Vaikuttaa kuvasta, että sinulla on 500 sarjan belarus ja jos siinä on vieläRaatokärpänen kirjoitti:Oikein hyvä kuva oli, kiitos siitä. Onko kokemuksia paljonko sieltä saa ruuvattua pihalle maksimissaan painetta?
Paine on projektissani kriittinen muuttuja ja koska en voi muuttaa sylinterin männän pinta-aloja, paine määrää laitokseni nostovoiman.
Tässä kuvamateriaalia, kertoo hieman mistä on kysymys :
alkuperäinen soikea pumppu niin älä nosta painetta 155 korkeammalle.
Kaverin belaruksen soikea pumppu halkesi pakkasaamuna laatikkoleikkurilla rehua ottaessa, painetta 160 kiloa
Raatokärpänen.
Oletko vahvistanut eturunkoa rojektistasi?
Etukehdon valu ei vältämättä tule kestämään tuota trukkimastosta aiheutuvaa vääntöä.
Kannattaa laittaa tulevat 15 x 150 palkit keulasta kytkinkoppaan asti (etuakselin kohdalle leikataan tarvittavat kolot). Pultteja riittävästi, siinä etukehdon ja runkopalkin kohdalla (6 kpl pultteja), joka toiseen iso reikä ja loput palkin läpi. Jatkat vielä taka-akselille tuet samasta "eväästä". Tulee nostosta aiheutuva vääntö koko traktorin matkalle. Riittävän iso takapaino vielä.
Säästyt ikäviltä yllätyksiltä.
t. ukki
Oletko vahvistanut eturunkoa rojektistasi?
Etukehdon valu ei vältämättä tule kestämään tuota trukkimastosta aiheutuvaa vääntöä.
Kannattaa laittaa tulevat 15 x 150 palkit keulasta kytkinkoppaan asti (etuakselin kohdalle leikataan tarvittavat kolot). Pultteja riittävästi, siinä etukehdon ja runkopalkin kohdalla (6 kpl pultteja), joka toiseen iso reikä ja loput palkin läpi. Jatkat vielä taka-akselille tuet samasta "eväästä". Tulee nostosta aiheutuva vääntö koko traktorin matkalle. Riittävän iso takapaino vielä.
Säästyt ikäviltä yllätyksiltä.
t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 18 Syys 2008, 19:08
- Paikkakunta: Lahti
Objektiivistä katsantoa viritys kyllä kaipaa, koska puuhastellessa tulee sokeaksi omalle tuotannolleen, olen huomannut.
Voit antaa lausuntosi alla olevan kuvan ja seuraavan selostuksen perusteella, arvon ukki.
Taka-akseliin on molemmin puolin kiinnitetty 150x150 palkit joiden ainevahvuutta en muista, joka tapauksessa 2kpl 16mm pultteja on puolellansa takaakselissa. Laatikon alla on poikkipalkki ja se on pultattu 4kpl 16mm pulteilla runkoon.
Sitten on kuvassakin havaittavissa suhteettoman paksut kiinnikkeet alkuperäiseen "runkoon" vahvuus 30mm ja 4 kpl 16mm pultteja molemmin puolin.
Öljypohjan edestä menee poikkipalkki ja siitä runko jatkuu keulaan kahdella yhteen hitsatulla öö - noin 100x 140 palkilla etuakselin ali. Sen jälkeen loppukötöstys on pultattu 2kpl 16mm ja 2kpl 20mm pulteilla 30x60 latan kautta alkuperäisen hinauskoukku jutun tilalle siihen valurunkoon.
Myös kuvassa näkyvän konesuojan on tarkoitus hieman vahvistaa hökötystä. Se on hyvin pitkälti 40x40x5 putkipalkkia, suurimmaksi osaksi hitsattu paikoilleen.
Voit antaa lausuntosi alla olevan kuvan ja seuraavan selostuksen perusteella, arvon ukki.
Taka-akseliin on molemmin puolin kiinnitetty 150x150 palkit joiden ainevahvuutta en muista, joka tapauksessa 2kpl 16mm pultteja on puolellansa takaakselissa. Laatikon alla on poikkipalkki ja se on pultattu 4kpl 16mm pulteilla runkoon.
Sitten on kuvassakin havaittavissa suhteettoman paksut kiinnikkeet alkuperäiseen "runkoon" vahvuus 30mm ja 4 kpl 16mm pultteja molemmin puolin.
Öljypohjan edestä menee poikkipalkki ja siitä runko jatkuu keulaan kahdella yhteen hitsatulla öö - noin 100x 140 palkilla etuakselin ali. Sen jälkeen loppukötöstys on pultattu 2kpl 16mm ja 2kpl 20mm pulteilla 30x60 latan kautta alkuperäisen hinauskoukku jutun tilalle siihen valurunkoon.
Myös kuvassa näkyvän konesuojan on tarkoitus hieman vahvistaa hökötystä. Se on hyvin pitkälti 40x40x5 putkipalkkia, suurimmaksi osaksi hitsattu paikoilleen.
505 turbo intercooler
Oltiin huolissamme niin, mutta nyt helpotti kun lähetit kuvan
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Ilmeisesti Raatokärpänen et ole laittanut minkäänlaista lattaa tai palkkia tuohon alkuperäisen eturungon kaveriksi?
Sitä vaan rupesin miettimään, että eikö tuossa tule vielä etuakselille ja sitä kautta etukehdollekkin melkonen kuorma. Kun tuo apurunko kerran tulee etuakselin alitse, eikä ole sidottu alkuperäisen rungon rinnalle.
Eli tuossa kun mainitset niistä suhteettoman paksuista kiinnikkeistä alkuperäiseen runkoon. Niin niistä nokkaan päin traktorin oma runko on kaiketi omillaan? Jos nyt oikein tulkitsen kuvaa?
Sitä vaan rupesin miettimään, että eikö tuossa tule vielä etuakselille ja sitä kautta etukehdollekkin melkonen kuorma. Kun tuo apurunko kerran tulee etuakselin alitse, eikä ole sidottu alkuperäisen rungon rinnalle.
Eli tuossa kun mainitset niistä suhteettoman paksuista kiinnikkeistä alkuperäiseen runkoon. Niin niistä nokkaan päin traktorin oma runko on kaiketi omillaan? Jos nyt oikein tulkitsen kuvaa?
Minski traktor paras traktor!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 18 Syys 2008, 19:08
- Paikkakunta: Lahti
Suhteettoman paksujen kiinnikkeiden lisäksi se on tuettu alkuperäisen hinauskoukun paikalle etuakselin etupuolelle. Alkuperäinen runko on paikallaan ja siis alapuolella on uusi palkkirunko ja yläpuolella lisätukea tarjoaa uusi konesuojan runko.
Henkilökohtaisesti epäilen että heikoin lenkki tulee olemaan ensimmäiseksi etupyörät, mutta vastaavan kokoisia kuorma-auton renkaita on olemassa. Jos jollakulla sattuu olemaan sellaisia niin viestiä mulle.
Henkilökohtaisesti epäilen että heikoin lenkki tulee olemaan ensimmäiseksi etupyörät, mutta vastaavan kokoisia kuorma-auton renkaita on olemassa. Jos jollakulla sattuu olemaan sellaisia niin viestiä mulle.
505 turbo intercooler
Joo no kyllähän se sitten varmaan pelittää. Menin vähän sekaisin kun puhuit hinauskoukusta, se kun kulkee useammin etupainotelineen nimellä.
Eturenkaat varmasti kyllä tulevat hyvin äkkiä vastaan, eikä tuo etuakselikaan tietysti mahdottomia kestä. Mutta etukehdon kanssa on monesti murhetta. Kyllähän tuo melko hyvin on tuettu, kun kerran on etupäästäkin ankkuroitu etukehtoon. Tosin ei ne palkit välttämättä siltikään olis pahasta tuon etukehdon varmistuksena. Onpahan tuo sen verran järiä kuitenkin että luulis kestävän nostella...
Eturenkaat varmasti kyllä tulevat hyvin äkkiä vastaan, eikä tuo etuakselikaan tietysti mahdottomia kestä. Mutta etukehdon kanssa on monesti murhetta. Kyllähän tuo melko hyvin on tuettu, kun kerran on etupäästäkin ankkuroitu etukehtoon. Tosin ei ne palkit välttämättä siltikään olis pahasta tuon etukehdon varmistuksena. Onpahan tuo sen verran järiä kuitenkin että luulis kestävän nostella...
Minski traktor paras traktor!