Harkov T-150

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Belarus 425
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11

Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Belarus 425 »

Saako harkovin suomessa rekisteriin tai yleensäkkin?
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ei ihan mahdoton,mutta alkuperäisellä hytillä mitään tekemättä ei onnistu traktoriksi.Työkoneeksi helpommin.
Ruotsalaisilla käytös hyttimalli,mikä oletettavasti myös suomeen kävisi.Euroopassa ovat rakentaneet ulkopuolisen turvakehikon,tottakai semmoinen vaikea saada hyväksytyksi suomessa,vaatii lujuus laskelmat.
Sitten joutuu vaihtamaan paineilmasäiliöt hyväksytyiksi.Tiedän että on jokunen yksilö rekisterissä melkein alkuperäisin varustein,kaikki riippuu monesta tekiästä,mitään yksiselitteistä linjaa ei ole.
Ja kun katsastusäijät keksii mitä ihmeelisimpiä juttuja,kannattaa kysyä muualta.Tiedän tapauksia että ulkoa tuotu kuorma auto on leimattu 500km kotoa,vaan koska päsee helpomalla.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Belarus 425
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Belarus 425 »

Kiitos! Onko kyseisessä koneessa minkälainen neliveto? Talvisin varmaan kannattaa laittaa kaikkiin pyöriin ketjut että pystyy lavettiä vetämään....? Mitä muute ootte mieltä T-150? vm. -87
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Etupää on kytkettävissä pois,akseleissa ei ole minkäänlaista lukkoa.Kyllä linkkukone vaatii liukkaalla ketjut tai nastat,muuten ei ohjaa.Käytänössä mä ajelin aina neliveto päällä.Nämä kulkee 35km/h,ja jos nivel ei klapaa ihan mahdottomasti niin kulkee suoraan.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Onko nettikoneessa myytävänä oleva yksilö?
DOKUMENTIT maahantuonista välttämättömät jos haaveilee rekistöröintiä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Belarus 425
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Belarus 425 »

Jeeps... Minkä merkkinen tulppa tuossa apumoottorissa on? Kuinka paljon ahdot on vakiona ja kuinka paljon niitä pystyy nostaan?
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Tulpasta en tiedä nyt,kuiten löyty huoltsikasta kun kerran epäilin toimivuutta,vika kuitenkin tulpanhatussa.
Turbo on ehkä heikko kohta noissa.Päästää öljyä läpi,ainakin mun koneeni teki sen.Paineista en tiedä,syöttöä lisäämällä helposti 250hp.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Nivalassa on T-150K, johon vaihdettu länsiturbo, omistajan mukaan voimanotosta mitattu 400 hv. Kone on kestänyt tehdä töitä näillä tehoilla.

Sain sen käsityksen että omalla turbolla ei ahtoja juuri kannata nostaa. Vetotraktorina oli aikanaan Harkov nimellä Iigor ja siitä taisi kilahtaa useampikin venäläinen turbo. Joku laadukas turbo siis kiinni jos haluaa nostaa ahtoja.

Paineita ei varmaan tarvitse paljoa olla kun alkaa jo tehoa irrota tuon kokoluokan moottorista. Kilon paineilla tapahtunee jo kummasti, jos oikein muistan niin tuossa Nivalan koneessa oli ahtoja 1,5 kiloa ja ylikin.
Omistaja kertokoon tarkemmin halutessaan, jos sattuu palstaa lukemaan.
Minski traktor paras traktor!
Belarus 425
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Belarus 425 »

Kiitos aikasemmista tiedoista. :) Jos on tietoa niin olis kiva tietää mikä länsiturbo siinä sitten oli kiinni?
harkov150
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 23:43
Paikkakunta: Nivala

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja harkov150 »

Tässä mun ex pullikikoneessa on 142 skanian holset. mallia en muista. Ei kaikkein paras mahdollinen ei alakirroksilla mukana.. Mut vetää kyllä 8 metrin s pikkiä vakio syötöilla hullun lailla.. Tässä toisessa nivalan konees on pykälää pienenpi holset muistaakseni.. voin kysästä vielä..
Belarus 425
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Belarus 425 »

Hyvää uutta vuotta! Onko harkovis turbiini kytkin? Kuinka helposti tän saa kulkeen vähä enemmän? Tulee lavetin vetoon.
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Tuon T-150:sen varmaan sais täällä rekisteriin, tuossa hyväksytty turvaohjaamo :wink:
http://www.blocket.se/uppsala/Traktor_B ... m?ca=2&w=3
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Mr X
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:36
Paikkakunta: E-suomi

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Mr X »

Mitkä ovat k.o. koneen strateegiset mitat? Painoa taitaa olla vajaa 9 tonnii, mut entäs leveys, korkeus, pituus?
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Kirjallisuus kertoo, että T-150K: pituus nostolaite nostettuna kuljetusasentoon 5795mm, leveys 2220-2400mm riippuen rengastuksesta, korkeus 2945mm kattotuulettimella tai 3165 ilmastoinnilla.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Velu
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Loka 2007, 18:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Harkov T-150

Viesti Kirjoittaja Velu »

Rekisteröintiasia kyllä kiinnostaisi. Tiedän yhdenkin yksilön, joka on kilvissä ihan omalla venäläisellä ohjaamolla. Varustukseen on lisätty ajopiirturi ja otteessa luki liikennetraktori. 16000km oli pirturiin kerännyt, joten tien päällä on liikuttu.

Youtubessa näkyy saksalaisissa videoissa Eu-kilvissä olevia Harkoveita, joissa on turvakaari. Olisikohan noita kaaria missään saatavissa, pelkät piirustuksetkin riittäisi? Niiden tekeminen ei ole konsti eikä mikään, mutta paperit pitäisi oikeastaan olla. Voisi olettaa, että kun saksassa noita on turvakaarien kanssa kilvissä, niin jossain on TUV- hyväksymä paperi tuollaisesta kaaresta! TUV:in paperit kelpää aika usein Suomessakin.

Kilvttäminen kiinnostasi itseäkin, kun saattaisi olla vähän raskaampaa kuljetustarvetta ja Harkovi sopisi hyvin puoliperävaunulavetin vetoon.
Valmet 361 II
Valmet 465-4
Valtra C1112-4
Vastaa Viestiin