vetokoukku

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Joo kyllä niitä nostotankoja täytyy silloin lyhentää mutta ei sitten liikaa ettei nostotankojen kiinnitystapit väänny nostolaittetta käyttäessä.
Samoin tankoja täytyy lyhentää molemmilta puolilta yhtäpaljon, lukitusmutterin kiristämistä unohtamatta.
Raskaassa käytössä tuon hissikoukun kiinnitykset perään löystyvät, neljä mutteria ulosottoakselin ympärillä, oireenna on samoin vetokoukun lukituksen irroittamisen vaikeus jos on raskas kärry perässä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
diesel
Viestit: 159
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 17:21

"hissikoukku"

Viesti Kirjoittaja diesel »

Hissikoukun nostotangon teleskoopit on tavallaan väärinpäin, elikä teleskooppiputken sisään pääsee jäämään hiekkaa ja muuta likaa(apulantaa ym.) ja sen jälkeen vettä, tämä aiheuttaa pakkasella vaurioita, tangot venyy tai tapit vääntyy.
Belaruksen alkuperäiskoukussa on nostotangoissa kahta eri pituutta, mutta sen voi "korjata" laittamalla 50mm holkit tankojen yläpäähän.
Samoin alkuperäiskoukussa olevat kaksi kiinnityspulttia jotka menee ulosottoakselin valukanteen kannattaa jättää "löysään" tai kokonaan pois, aiheuttaa "kovassa" ajossa valuosan lohkeamisen ja öljyvuodon peräkoteloon.
jukkis
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 09:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Lämpöhän se on paras voitehista.
jukkis
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Kunhan ei niin kovasti lämmitä että hitsaantuu kiinni :wink:
Minski traktor paras traktor!
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Säätöä joutuu rukkaamaan aina kun käy joku oma moka.Ylätappi vääntyy ensteks, saa sen poikikin mutta harvemmin.
Mä olen nostanut kärrynsilmukka koukun välissä,ja kyllä kyrsii huolimattomuus.
800-sarjassa ei koukkua näe kun kurkottamalla,1025 on koukkua siirretty taaksepäin ja näkee sen paljon paremmin.Onkohan siinä jokin maatalouskarttu systeemikin?en ole tutustunut tarkemmin vielä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Uudemmissa belkuissa on tuota koukkuu tuotu taaksepäin n. 100 mm ja on lisännyt ketteryyttä "kärryn" kanssa touhutessa :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Vilske kirjoitti:Uudemmissa belkuissa on tuota koukkuu tuotu taaksepäin n. 100 mm ja on lisännyt ketteryyttä "kärryn" kanssa touhutessa :)
Pystyykö sen koukun vaihtaa vetokarttuun?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Niin tarkoitin sillä uudemmalla samanlaista koukkuu kuin sinunkin "carraro" belkussa on eli koukun saa irti ja tilalle maatalousvetolaitteen.

http://www.autocat.ru/catalog/?model=170&group=95
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Hyvä toi sun catalogisi,vaikka ei teksistä ymmärrä mitään.
Asia selvisi,täytys ostaa tai tehdä se maatalousvetolaite.

NH;ssa on asia ratkaistu hienosti,sää vaan irrotat ihan käsin kaks tappia ja vedät nostokoukun ulos,toisessa päässä on se vetokarttu.Käännät ja työnnät takas,voi vielä säätää kuin ulos haluat sen kidan.

Hinattavissa äkeissä mä tykkään käyttää maatalouskitaa,kääntyy paripyörillä kivemmin.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Rimpauta maahantuojalle Kouvolaan missä saattais olla noita vetolaitteita vapaana oottamassa noutajaa, hinnasta en osaa kyllä mitään sanoo mutta kysymällä sekin selvii :)
Tota catalogia kun aikansa selailee niin alkaa hieman venäjästäkin saamaa selvää :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin