vetokoukku
Valvoja: pelarusmaisteri
Joo kyllä niitä nostotankoja täytyy silloin lyhentää mutta ei sitten liikaa ettei nostotankojen kiinnitystapit väänny nostolaittetta käyttäessä.
Samoin tankoja täytyy lyhentää molemmilta puolilta yhtäpaljon, lukitusmutterin kiristämistä unohtamatta.
Raskaassa käytössä tuon hissikoukun kiinnitykset perään löystyvät, neljä mutteria ulosottoakselin ympärillä, oireenna on samoin vetokoukun lukituksen irroittamisen vaikeus jos on raskas kärry perässä.
Samoin tankoja täytyy lyhentää molemmilta puolilta yhtäpaljon, lukitusmutterin kiristämistä unohtamatta.
Raskaassa käytössä tuon hissikoukun kiinnitykset perään löystyvät, neljä mutteria ulosottoakselin ympärillä, oireenna on samoin vetokoukun lukituksen irroittamisen vaikeus jos on raskas kärry perässä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
"hissikoukku"
Hissikoukun nostotangon teleskoopit on tavallaan väärinpäin, elikä teleskooppiputken sisään pääsee jäämään hiekkaa ja muuta likaa(apulantaa ym.) ja sen jälkeen vettä, tämä aiheuttaa pakkasella vaurioita, tangot venyy tai tapit vääntyy.
Belaruksen alkuperäiskoukussa on nostotangoissa kahta eri pituutta, mutta sen voi "korjata" laittamalla 50mm holkit tankojen yläpäähän.
Samoin alkuperäiskoukussa olevat kaksi kiinnityspulttia jotka menee ulosottoakselin valukanteen kannattaa jättää "löysään" tai kokonaan pois, aiheuttaa "kovassa" ajossa valuosan lohkeamisen ja öljyvuodon peräkoteloon.
Belaruksen alkuperäiskoukussa on nostotangoissa kahta eri pituutta, mutta sen voi "korjata" laittamalla 50mm holkit tankojen yläpäähän.
Samoin alkuperäiskoukussa olevat kaksi kiinnityspulttia jotka menee ulosottoakselin valukanteen kannattaa jättää "löysään" tai kokonaan pois, aiheuttaa "kovassa" ajossa valuosan lohkeamisen ja öljyvuodon peräkoteloon.
Säätöä joutuu rukkaamaan aina kun käy joku oma moka.Ylätappi vääntyy ensteks, saa sen poikikin mutta harvemmin.
Mä olen nostanut kärrynsilmukka koukun välissä,ja kyllä kyrsii huolimattomuus.
800-sarjassa ei koukkua näe kun kurkottamalla,1025 on koukkua siirretty taaksepäin ja näkee sen paljon paremmin.Onkohan siinä jokin maatalouskarttu systeemikin?en ole tutustunut tarkemmin vielä.
Mä olen nostanut kärrynsilmukka koukun välissä,ja kyllä kyrsii huolimattomuus.
800-sarjassa ei koukkua näe kun kurkottamalla,1025 on koukkua siirretty taaksepäin ja näkee sen paljon paremmin.Onkohan siinä jokin maatalouskarttu systeemikin?en ole tutustunut tarkemmin vielä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Uudemmissa belkuissa on tuota koukkuu tuotu taaksepäin n. 100 mm ja on lisännyt ketteryyttä "kärryn" kanssa touhutessa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Niin tarkoitin sillä uudemmalla samanlaista koukkuu kuin sinunkin "carraro" belkussa on eli koukun saa irti ja tilalle maatalousvetolaitteen.
http://www.autocat.ru/catalog/?model=170&group=95
http://www.autocat.ru/catalog/?model=170&group=95
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hyvä toi sun catalogisi,vaikka ei teksistä ymmärrä mitään.
Asia selvisi,täytys ostaa tai tehdä se maatalousvetolaite.
NH;ssa on asia ratkaistu hienosti,sää vaan irrotat ihan käsin kaks tappia ja vedät nostokoukun ulos,toisessa päässä on se vetokarttu.Käännät ja työnnät takas,voi vielä säätää kuin ulos haluat sen kidan.
Hinattavissa äkeissä mä tykkään käyttää maatalouskitaa,kääntyy paripyörillä kivemmin.
Asia selvisi,täytys ostaa tai tehdä se maatalousvetolaite.
NH;ssa on asia ratkaistu hienosti,sää vaan irrotat ihan käsin kaks tappia ja vedät nostokoukun ulos,toisessa päässä on se vetokarttu.Käännät ja työnnät takas,voi vielä säätää kuin ulos haluat sen kidan.
Hinattavissa äkeissä mä tykkään käyttää maatalouskitaa,kääntyy paripyörillä kivemmin.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Rimpauta maahantuojalle Kouvolaan missä saattais olla noita vetolaitteita vapaana oottamassa noutajaa, hinnasta en osaa kyllä mitään sanoo mutta kysymällä sekin selvii
Tota catalogia kun aikansa selailee niin alkaa hieman venäjästäkin saamaa selvää
Tota catalogia kun aikansa selailee niin alkaa hieman venäjästäkin saamaa selvää
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa