MTZ Myymälä
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: MTZ Myymälä
Ompas osilla hintaa omassa rumpujarrut ja niihin osien hinnat vielä siedettävällä tasolla.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: MTZ Myymälä
Kytkinvaijerin hintaa kysyessä pääsi räkänen nauru 178,- Otin vaijerin irti ja astelin autotarvikkeeseen ja ostin samanlaisen kärryn jarruvaijerin 14,-.
Re: MTZ Myymälä
Jossain on näköjään tullut kehitystä, ainakin videolla näyttää hyvältä: https://www.facebook.com/The.Russian.Fe ... 9/?fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja hyvä niin, noilla tienaa hieman paremmin kuin traktoreita valmistamalla ja tosipaikan tullen noista on enemmän hyötyä.
Ja hyvä niin, noilla tienaa hieman paremmin kuin traktoreita valmistamalla ja tosipaikan tullen noista on enemmän hyötyä.
Re: MTZ Myymälä
Nuo vehkeet näyttää vähä siltä että suomalaisten on sama mennä vaikka katajainen jouskari olalla rajalle jos ryssä hyökkää.
Pulling Team Bolshoi Problem
Re: MTZ Myymälä
Tuskin Neuvostoliiton traktoritehtaita voi syyttää yksinomaan huonosta laadusta ja hitaasta tuotekehityksestä, kun maan voimavarat valjastettiin 60 luvun lopulta lähtien sotateollisuuden tarpeisiin. Kansantaloudesta liki puolet ellei enemmäkin meni armeijaan. Toisaalta ei se länneskään niin erityistä ole, kun lähes kaikki valmistetaan "sosialistisessa" Kiinassa, kun kapitalistinen voiton tavoittelu sitä vaatii. Miten lie tulevaisuuden laita, kun Kiina pistää tuotteilleen kunnon korvauksen.
Re: MTZ Myymälä
Perusongelmahan olikin sen systeemin toimimattomuus: rahaa ei investointeihin eikä kehitykseen ollut. Ja tämä koskee myös sitä ylemmän tason tekniikkaa, eli tuotantokoneita tms., millä traktoreita tehtäisiin.
Nykyinen systeemi vaikuttaa järkevämmältä Venäjän puolella. Miksi tehdä traktoreita, kun niitä tekee jo jos kuinka moni firma toinen toistaan halvemmalla ja tekniikka on jo niin valmiiksi kehitettyä, ettei siinä oikein mitään irtiottoja enää pysty tekemään. Yhden myydyn suihkuhävittäjän hinnalla saa useamman sata traktoria ostettua valmiina, eikä tarvitse edes ottaa malliston halvinta. Sama koskee autoja. Se on niin huono bisnes jo nykyään ettei enää länsimaissa saada halvimman luokan autoja mitenkään tuotettua kannattavasti, eikä yhdestä autosta tehtaalle jäävä kate ole kaksinen, on varmaankin alle 1000e. Ilmatorjuntaohjuksissa on ihan toisen luokan kate...
Nykyinen systeemi vaikuttaa järkevämmältä Venäjän puolella. Miksi tehdä traktoreita, kun niitä tekee jo jos kuinka moni firma toinen toistaan halvemmalla ja tekniikka on jo niin valmiiksi kehitettyä, ettei siinä oikein mitään irtiottoja enää pysty tekemään. Yhden myydyn suihkuhävittäjän hinnalla saa useamman sata traktoria ostettua valmiina, eikä tarvitse edes ottaa malliston halvinta. Sama koskee autoja. Se on niin huono bisnes jo nykyään ettei enää länsimaissa saada halvimman luokan autoja mitenkään tuotettua kannattavasti, eikä yhdestä autosta tehtaalle jäävä kate ole kaksinen, on varmaankin alle 1000e. Ilmatorjuntaohjuksissa on ihan toisen luokan kate...
Re: MTZ Myymälä
Nythän oli joku teollisuuspamppu sanonut, ettei (ainakaan euroopassa) autotehtaat pysty myymään henkilöautoja voitolla.
Bisnes on muuttunutkin siihen suuntaan, että auto on eräänlainen houkutin ja jälkimarkkinoilla tehdään sitten se voitto.
Ja tämähän onnistuu päästö- ja turvallisuusmäräysten ja ihmisten mukavuudenhalun ansiosta entistä paremmin.
Bisnes on muuttunutkin siihen suuntaan, että auto on eräänlainen houkutin ja jälkimarkkinoilla tehdään sitten se voitto.
Ja tämähän onnistuu päästö- ja turvallisuusmäräysten ja ihmisten mukavuudenhalun ansiosta entistä paremmin.
Minski traktor paras traktor!
Re: MTZ Myymälä
Menee topicin ohi mutta aika mielenkiintoinen uutinen VGA-yhtiön tuotteista, "Vuosina 2009-2015 myymissä Volkswageneissa ja Audeissa on "hienostunut ohjelmistoalgoritmi", joka tunnistaa, milloin auto on päästötesteissä."
Sakko n.16 miljardia euroa eli myytyä autoo kohti n.33 000€
Sakot varmaan tilitetään rapakon taakse EPA:lle
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 512157/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Sakko n.16 miljardia euroa eli myytyä autoo kohti n.33 000€
Sakot varmaan tilitetään rapakon taakse EPA:lle
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 512157/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: MTZ Myymälä
Tuo ei mielestäni ole yllättävää, että noin on tehty ja varmasti moni muukin autonvalmistaja tuohon syyllistynyt.
Pienet päästöt ovat kuitenkin melkoinen markkinavaltti. Toisaalta jos autojen päästöt olisivat sitä luokkaa mitä ilmoitetaan, niin tuskin niillä pystyisi enää luontevasti ajamaan
Tuohan selittää esimerkiksi sitä asiaa, että käytännön ajossa ei päästä autoille ilmoitettuihin kulutus-/hiilidioksidipäästölukemiin.
Pienet päästöt ovat kuitenkin melkoinen markkinavaltti. Toisaalta jos autojen päästöt olisivat sitä luokkaa mitä ilmoitetaan, niin tuskin niillä pystyisi enää luontevasti ajamaan
Tuohan selittää esimerkiksi sitä asiaa, että käytännön ajossa ei päästä autoille ilmoitettuihin kulutus-/hiilidioksidipäästölukemiin.
Minski traktor paras traktor!
Re: MTZ Myymälä
Jo 90-luvulla uutisoitiin kaikkien kolmen amerikkalaisen autokonsernin kärynneen siitä, että tekivät softat siten, että mittaustilanteessa saatiin normaalia parempia lukemia. Homma ei tosiaankaan ole aivan uusi keksintö ja varmaan moni käyttää, mm. allekirjoittanut. Sitikkaa lastuttaessa koodi tehtiin niin että savumittauksessa putkesta tulee ruusuja mutta tien päällä mustaa usvaa.
Ei sakko tule olemaan lähelläkään 16:tta miljardia. Ensinnäkin nuo on aina pelottelua ja toisekseen jos VW tuolla sakolla pistää USA:n tehtaansa kiinni niin lopputuloksena on tuhansia työttömiä, joka näkyy verokertymissä tms. Varsinkin kun autotehtaiden työpaikat ovat siellä niitä viimeisiä kunnolla palkattuja hommia, joilla pärjää. Kutakuinki kaikki muut työpaikat siellä sotateollisuutta lukuunottamatta onkin jo neekerihommaa...
Ei sakko tule olemaan lähelläkään 16:tta miljardia. Ensinnäkin nuo on aina pelottelua ja toisekseen jos VW tuolla sakolla pistää USA:n tehtaansa kiinni niin lopputuloksena on tuhansia työttömiä, joka näkyy verokertymissä tms. Varsinkin kun autotehtaiden työpaikat ovat siellä niitä viimeisiä kunnolla palkattuja hommia, joilla pärjää. Kutakuinki kaikki muut työpaikat siellä sotateollisuutta lukuunottamatta onkin jo neekerihommaa...