825 ohjaus
Valvoja: pelarusmaisteri
825 ohjaus
Minulla on Belarus 825 ja ratin alta vuotaa öljyä. Purin ohjauspyörän ja sen alla on joku löysä kumi ja sen alla joku laakerin näköinen.
Otin sen laakerin ohjaus akseleineen pois ja siellä putkessa näkyy öljyä, onko se normaalia?
Ihmetyttää se öljyn vuotaminen, eikö siellä pitäisi olla joku stefa tai joku tiiviste???
Osaisko kukaan auttaa ja onko mitään räjäytyskuvia
Otin sen laakerin ohjaus akseleineen pois ja siellä putkessa näkyy öljyä, onko se normaalia?
Ihmetyttää se öljyn vuotaminen, eikö siellä pitäisi olla joku stefa tai joku tiiviste???
Osaisko kukaan auttaa ja onko mitään räjäytyskuvia
Eli ratti on purettu irti, ja sitten vedin sen "ratti" akselin pois. Loput on edelleen kiinni traktorissa. Ihmetyttää vaan se öljy mikä näkyy siellä putken puolessa välissä kun katsoo sinne taskulampulla.
Ongelmahan oli, että sieltä tiputtaa jonkin verran öljyä ,joka on lisääntynyt.
eikös siellä ole jonkinmoinen öljynpaine? vai sitten ei? mikä tossa ohjauksessa on yleensä toiminta idea?
Ongelmahan oli, että sieltä tiputtaa jonkin verran öljyä ,joka on lisääntynyt.
eikös siellä ole jonkinmoinen öljynpaine? vai sitten ei? mikä tossa ohjauksessa on yleensä toiminta idea?
Tuolla näyttäis olevan hyviä kaaviokuvia orbitrolin toimintaperiaatteesta.
http://forum.aceboard.net/7381-1809-236 ... bitrol.htm
http://forum.aceboard.net/7381-1809-236 ... bitrol.htm
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Eipäs nyt satu löytymään Progress-ohjaamon orbitroolista kuvia, mutta tilannehan on se, että jos öljyä pääsee rattiakselin putkeen, niin se orbitrol-venttiili siellä vuotaa. Sitte ei muuta kun se orpi pois ja hydrauliikkakorjaamolle näyttään, siellä kun sanovat hinta-arvion, niin kysyy Agri-Kymiltä uudenhintaa ja vertaa niitä esim tuolla sivu 10 http://www.grp.fi/farmilaite/farmilaite.pdf
vanhasta pitäs löytyä tuo kierrostuotto tieto (esim. 100cm³).
vanhasta pitäs löytyä tuo kierrostuotto tieto (esim. 100cm³).
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Tänään sitten soitin agri-kymille jossa sanoivat, että kannattaa hommata korjaus-sarja siihen agri marketista, kun on kuulemma massikassa samanlainen orbitroli.
No, sieltä sitten tuli tilattua ja nytten eikun odotellaan josko kävis ja sais purettua sen ja jopa vielä kuntoon, se oliskin sitten hieno homma!!
No, sieltä sitten tuli tilattua ja nytten eikun odotellaan josko kävis ja sais purettua sen ja jopa vielä kuntoon, se oliskin sitten hieno homma!!
Vaihdettu
Nyt on stefat ja tiivisteet vaihdettu orbitroliin ,eikä näyttäis enää vuotavan ja ohjauskin toimii edelleen.
Pitää nyt seurata sitä pari päivää ettei rupea vuotamaan ja sitten voikin huokaista helpotuksesta!
Eli orbitroliin käy sama tiivistesarja kuin massikassakin on, eli pumppu on molemmissa danfoss ja sarja maksaa noin 25 euroa.
Ei paranna ohjausta sen paremmin vaan auttaa noihin öljy vuotoihin vaan.
Purkamaan joutuu aika paljon ja hankalista kohdista mutta jos onnistuu minulta niin onnistuu muiltakin.
Pitää nyt seurata sitä pari päivää ettei rupea vuotamaan ja sitten voikin huokaista helpotuksesta!
Eli orbitroliin käy sama tiivistesarja kuin massikassakin on, eli pumppu on molemmissa danfoss ja sarja maksaa noin 25 euroa.
Ei paranna ohjausta sen paremmin vaan auttaa noihin öljy vuotoihin vaan.
Purkamaan joutuu aika paljon ja hankalista kohdista mutta jos onnistuu minulta niin onnistuu muiltakin.
Reipasta meininkiä
Eli rohkea rokan syö ja uhkarohkea vielä letut päälle
Tiesitkö muuten että siitä olisi helposti saanut myös nestemoottorin jos olisi "laaksot ja kukkulat" menneet ristiin.. Kajahtaa ratti reippaasti toiseen laitaan paineen noustessa ja saattaa mennä samalla jotain murusiksi.
Toisaalta, ylimääräinen tieto vaan rasittaa ja tarkka hemmo kyllä osaa laittaa rällit niinkuin ne olivat aiemminkin, eikös vaan, MOT.
Tiesitkö muuten että siitä olisi helposti saanut myös nestemoottorin jos olisi "laaksot ja kukkulat" menneet ristiin.. Kajahtaa ratti reippaasti toiseen laitaan paineen noustessa ja saattaa mennä samalla jotain murusiksi.
Toisaalta, ylimääräinen tieto vaan rasittaa ja tarkka hemmo kyllä osaa laittaa rällit niinkuin ne olivat aiemminkin, eikös vaan, MOT.
-Vapaan ajattelun puolesta-
Ohjaus
Niin jos kääntöletkut menevät ristiin niin tulee vaan hieman uutta opiskeltavaa ajogeometriasta.
Jos taas P=pressure tai T=tank menevät ristiin niin jotain halkeaa.
Tarkoitin orbitrolin sisällä sisällä olevia sisäkkäisiä hammaskehiä jotka väärin kohdistettuina muuttavat venttiilin moottoriksi. Muistaakseni sekä Hamlet että Ruski käyttivät Danfossia?
Hiukan on muistot himmenneet 25v kuluessa mutta olen muutaman (Valmetin) venttiilin purkanut. Olen myös nähnyt kollegan mörhöilyn tulokset: käynnistyksen jälkeen alta 2sek ratti äärelään ja rattiakselin alapää poikki. Nolo juttu, onneksi oltiin verstaalla eikä maakunnassa.
Toinen tapaus sattui kun toinen kollega ei purkanut olosuhteista johtuen venttiiliä paikan päällä ja silloinen maakunnan hydrauliikan asiantuntijaliike suoritti purku/tiivistys/kokoonpanon. Kaveri sitten laittoi venttiilin paikalleen ja koneen käymään....
Harmi vaan oli menneet kohdistukset vituralleen ja moottorihan siitäkin tuli. Vielä isompi harmi oli se että se oli metsäkone ja pienessä konehallissa sisällä; ainoastaan huoltomiehen skeptisyys ja nopeus pelastivat täystuholta.
Että tuurilla ne suuretkin laivat seilaavat
Jos taas P=pressure tai T=tank menevät ristiin niin jotain halkeaa.
Tarkoitin orbitrolin sisällä sisällä olevia sisäkkäisiä hammaskehiä jotka väärin kohdistettuina muuttavat venttiilin moottoriksi. Muistaakseni sekä Hamlet että Ruski käyttivät Danfossia?
Hiukan on muistot himmenneet 25v kuluessa mutta olen muutaman (Valmetin) venttiilin purkanut. Olen myös nähnyt kollegan mörhöilyn tulokset: käynnistyksen jälkeen alta 2sek ratti äärelään ja rattiakselin alapää poikki. Nolo juttu, onneksi oltiin verstaalla eikä maakunnassa.
Toinen tapaus sattui kun toinen kollega ei purkanut olosuhteista johtuen venttiiliä paikan päällä ja silloinen maakunnan hydrauliikan asiantuntijaliike suoritti purku/tiivistys/kokoonpanon. Kaveri sitten laittoi venttiilin paikalleen ja koneen käymään....
Harmi vaan oli menneet kohdistukset vituralleen ja moottorihan siitäkin tuli. Vielä isompi harmi oli se että se oli metsäkone ja pienessä konehallissa sisällä; ainoastaan huoltomiehen skeptisyys ja nopeus pelastivat täystuholta.
Että tuurilla ne suuretkin laivat seilaavat
-Vapaan ajattelun puolesta-