825 laturin kiinnitys
Valvoja: pelarusmaisteri
825 laturin kiinnitys
Laturia pitäisi vähän fiksata (kiinnitysreikä soikeentunut) ja siinä pois näprätessä ne kaksi "sarana" kiinnityskohtaa siellä alhaalle ovatkin mielenkiintoinen (lue: ahdas) tapaus. Erityisesti se taempi kiinnitys teettää ärrinmurria, kun varsinaisen valurautaisen kiinnityskorvakkeen lisäksi pultti on kiinni vielä ylimääräisen tuntuisessa, lohkon kyljestä tulevassa raudassa (katso oheinen, vähän huonolaatuinen kuva).
Petri
Onko tuolla raudalla tässä kiinnityshommassa joku funktio, kun tuntuu siltä, että olisi oikeastaan aika tarpeeton?Petri
Re: 825 laturin kiinnitys
Kuvaa en pysty tähän hätään ottamaan, kun on hiukka tuota matkaa traktorin luo. Kuitenkin, vaihdoin vanhan ulkoisella säätäjällä olevan orkkislaturin uuteen 1000W:n sisäisellä säätäjällä olevaan orkkislaturiin. Kiinnikehän on tietenkin väärän mittainen. Havaintoja:
-kiinnikettä pystyy rälläköimään ja hitsaamaan ihan MIGillä mielin määrin, se on jotain parempaa teräslaatua kuin normaali suomugrafiittivalurauta
-mainitsemasi raudan pystyi heittämään huoletta mäkeen
-korvaa 2 lyhyttä kiinnityspulttia yhdellä pitkällä, joka menee molempien korvakoiden läpi.
Viimeisellä noista keinoista saat laturin pysymään paremmin linjassaan muihin hihnapyöriin nähden.
Samalla vaivalla vaihdat sitten länsilaturin, josta saa jotain tehoa uloskin. Tuo 1000W on kyllä niin haamuwatteja, että jopa 80-luvun hifiliikkeiden pakettistereoiden wattipaketit jää toiseksi. Vaikka takana on LED-työvalot, niin yhtäaikainen ajo- ja työvalojen poltto vie jo ampeerimittarin miinukselle. Ainakaan enempää tuosta ei virtaa ulos tule mitä tuli vanhastakaan laturista. 70-80A:n Bosch- taikka Mitsubishi-latureita saa kiitoksella romiksilta eikä lopu virta. Ainut, että kytkentöihin tulee hieman muutoksia.
-kiinnikettä pystyy rälläköimään ja hitsaamaan ihan MIGillä mielin määrin, se on jotain parempaa teräslaatua kuin normaali suomugrafiittivalurauta
-mainitsemasi raudan pystyi heittämään huoletta mäkeen
-korvaa 2 lyhyttä kiinnityspulttia yhdellä pitkällä, joka menee molempien korvakoiden läpi.
Viimeisellä noista keinoista saat laturin pysymään paremmin linjassaan muihin hihnapyöriin nähden.
Samalla vaivalla vaihdat sitten länsilaturin, josta saa jotain tehoa uloskin. Tuo 1000W on kyllä niin haamuwatteja, että jopa 80-luvun hifiliikkeiden pakettistereoiden wattipaketit jää toiseksi. Vaikka takana on LED-työvalot, niin yhtäaikainen ajo- ja työvalojen poltto vie jo ampeerimittarin miinukselle. Ainakaan enempää tuosta ei virtaa ulos tule mitä tuli vanhastakaan laturista. 70-80A:n Bosch- taikka Mitsubishi-latureita saa kiitoksella romiksilta eikä lopu virta. Ainut, että kytkentöihin tulee hieman muutoksia.
Re: 825 laturin kiinnitys
Isompaan Belkkuun vaihdoin 1400 wattisen Radiovolnan,pienennetyllä siivalla.Toimivaksi havaittu,vaikka työvaloja 450 watin teholla plus ajovalot ja lisäpitkät.Mielestäni tämä laturi lunastanut tehonsa,ehkä tässä ei kannata länsimaistaa.
IH 475 -77
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: 825 laturin kiinnitys
Hieman alkuperäisestä kysymyksestä sivuun.
Niin eikös laturiin voi laittaa pienemmän siivan että lataisi paremmin pienemmillä kierroksilla
Ainoana miinuksena näen hihnan nopeampi kuluminen ja laturin kiinnityksen fiksaaminen
Niin eikös laturiin voi laittaa pienemmän siivan että lataisi paremmin pienemmillä kierroksilla
Ainoana miinuksena näen hihnan nopeampi kuluminen ja laturin kiinnityksen fiksaaminen
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 825 laturin kiinnitys
Voi vaihtaa. Laturin max.pyörimisnopeus varmaan ainut huomioitava asia. http://radiovolna.com.by/draft/catalog/ ... ornye.html Kampiakselin pyörän suurentaminenki auttaa asiaan.
Re: 825 laturin kiinnitys
Tästä aiheesta on ollu juttua aikaisemminkin, löytynee haulla. Laitan tuon vanhan raportin tähän nähtäväksi ajalta, kun 1150W oli väkevin. 1400W:sta on myös aineistot olemassa, pitäis vaan tehdä yhteenveto (huom. kyseisen testauksen tekijät, onko teillä yhteenveto jo olemassa...).
- Liitteet
-
- 920SLataustutkimus.pdf
- (5.29 MiB) Tiedosto ladattu 508 kertaa
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: 825 laturin kiinnitys
Miksi tyytyä mopoon, kun voi laittaa 200A laturin. Nykyiset laturihan on 3 vaihe vaihtovirtageneraattoreita rakenteeltaan.
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: 825 laturin kiinnitys
Raha motivoi ja tuo laturihan on ikunen ni ei viittis vaihtaaasova kirjoitti:Miksi tyytyä mopoon, kun voi laittaa 200A laturin. Nykyiset laturihan on 3 vaihe vaihtovirtageneraattoreita rakenteeltaan.
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;