501 kytkimen painelaakerin voitelu,polttoainepumpun öljy.
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
501 kytkimen painelaakerin voitelu,polttoainepumpun öljy.
No nyt alkaa olla Belkun pikkuviat reilassa mutta vielä vielä
pari asiaa vaatii tarkennusta. Voitelu ohje sanoo että kykimen painelaakeri
pitäisi voidella säännöllisesti, mutta työtapa ei auennut.
-Otetaanko kytkinkopan alla oleva luukku auki ja voitelu tapahtuu sitä kautta,
voidellaan päällisin puolin käpälät ja laakerin painepinta vai onko laakerissa nippa mistä saa rasvan laakerin sisään?
-Onko polttoainepumpun öljymäärä 0,2 dl D60 koneessa, öljyn tyyppi ?
Öljyn pinnan korkeuden testitulpanko pitäisi edestä katsoen olla heti tyhjennypropun vasemmalla puolella noin 3,5 cm ylempänä pumppuosan rungossa ei peräkotelon runkoosuudella?
pari asiaa vaatii tarkennusta. Voitelu ohje sanoo että kykimen painelaakeri
pitäisi voidella säännöllisesti, mutta työtapa ei auennut.
-Otetaanko kytkinkopan alla oleva luukku auki ja voitelu tapahtuu sitä kautta,
voidellaan päällisin puolin käpälät ja laakerin painepinta vai onko laakerissa nippa mistä saa rasvan laakerin sisään?
-Onko polttoainepumpun öljymäärä 0,2 dl D60 koneessa, öljyn tyyppi ?
Öljyn pinnan korkeuden testitulpanko pitäisi edestä katsoen olla heti tyhjennypropun vasemmalla puolella noin 3,5 cm ylempänä pumppuosan rungossa ei peräkotelon runkoosuudella?
Kytkinkotelossa on kierteinen suojatulppa kyseistä toimenpidettä varten.
Tulppa on heti yläpuolella akselia joka menee sisään kytkimelle kytkinpolkimen puolella.
Taskulampulla kun katsot reikään niin kohdalla näät sitten nipan joka on painelaakerissa kiinne
Kyseisen nipan kautta voidellaan vain painelaakeri, 4-5 puristusta rasvaprässistä riittää.
Syöttöpumpun öljyn tarkistusproppu on juuri siinä missä sanoitkin
Öljynä voit käyttää samaa mitä laitat moottoriinkin.
Tilavuus on 0.25 litraa ja pidä tarkastusproppu auki kun kaadat uutta öljyä sisään kun öljyä alkaa tulemaan ulos kyseisestä reijästä niin öljymäärä on oikea
Tulppa on heti yläpuolella akselia joka menee sisään kytkimelle kytkinpolkimen puolella.
Taskulampulla kun katsot reikään niin kohdalla näät sitten nipan joka on painelaakerissa kiinne
Kyseisen nipan kautta voidellaan vain painelaakeri, 4-5 puristusta rasvaprässistä riittää.
Syöttöpumpun öljyn tarkistusproppu on juuri siinä missä sanoitkin
Öljynä voit käyttää samaa mitä laitat moottoriinkin.
Tilavuus on 0.25 litraa ja pidä tarkastusproppu auki kun kaadat uutta öljyä sisään kun öljyä alkaa tulemaan ulos kyseisestä reijästä niin öljymäärä on oikea
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
Niin tätähän alkujaan tarkoitettiin kun sivut laitettiin pystyyn, että Belaruksen omistajat saisivat oikeita ja asiantuntevia neuvoja tekniikan ja käytön saralta, tekniikan käytöstä nykypäivän vaatimuksia vartencezeta man kirjoitti:Kiitos erinomaisen hyvistä neuvoista ja nopeista vastauksista.
Nyt alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan Belaruksen syöverien sielunelämä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vilske kirjoitti:Niin tätähän alkujaan tarkoitettiin kun sivut laitettiin pystyyn, että Belaruksen omistajat saisivat oikeita ja asiantuntevia neuvoja tekniikan ja käytön saralta sekä Belaruksen tekniikan käytöstä nykypäivän vaatimuksia vartencezeta man kirjoitti:Kiitos erinomaisen hyvistä neuvoista ja nopeista vastauksista.
Nyt alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan Belaruksen syöverien sielunelämä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa