Ahaa. Ok.Rokressi kirjoitti:Toinen Progres toinen Agross
Köyhän miehen metsäkone
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Köyhän miehen metsäkone
Re: Köyhän miehen metsäkone
Jarkko, mikä on tuo videon loppuosassa näkyvä toinen vipu vaihdekepin oikealla puolella tuossa rattorin lattiassa? Ootko tehnyt keskikeppiseen laatikkoon erillisen aluevaihtajan?
Menee jo ohi otsikon nämä meikäläisen kirjottelut, mutta älkää pahastuko, en kirjota vieläkään ihan kaikkia päivityksiä tähän samaan rytäkkään video[/quote]
Menee jo ohi otsikon nämä meikäläisen kirjottelut, mutta älkää pahastuko, en kirjota vieläkään ihan kaikkia päivityksiä tähän samaan rytäkkään video[/quote]
Re: Köyhän miehen metsäkone
[/quote]kimmoa kirjoitti:Jarkko, mikä on tuo videon loppuosassa näkyvä toinen vipu vaihdekepin oikealla puolella tuossa rattorin lattiassa? Ootko tehnyt keskikeppiseen laatikkoon erillisen aluevaihtajan?
Menee jo ohi otsikon nämä meikäläisen kirjottelut, mutta älkää pahastuko, en kirjota vieläkään ihan kaikkia päivityksiä tähän samaan rytäkkään video
Jep, alue toimii varsinaisesta kepistä niin kuin ennenkin, mutta nyt on lisäksi sille oma keppinsä. Näin siis ens alkuun, että saa tuntumaa alueen vaihtamiseen liikkeellä ollessa. Lopullisessa versiossa tuo keppi poistuis ja paineilmasylinteri tulisi tilalle.
Nyt kun taas joku pahoittaa mielensä ja kyseenalaistaa tuommoset muutokset, niin mainitsen heti jo tähän samaan syssyyn, että tilanne on se, että omaan raktoriini teen just semmosia muutoksia kuin haluan. Enkä ole ollut niitä kenellekkään kauppaamassa. Jos joku on ollut niistä kiinnostunut, niin mielelläni olen niistä kertoillut ja jos sellaiset kirjoittelut jota kuta ärsyttää, niin eihän niitä ole pakko lukea.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Köyhän miehen metsäkone
Kyllä vaan ja saa hyödyntää ihan vapaasti. Itseäni en lue kuitenkaan kauppamieheksi, korkeintaan olen avustanut väkeä osien hankinnassa, lähinnä, että on tullut oikeat osat.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Köyhän miehen metsäkone
Vaihtaako tuo kertojaa (pikkuvipua jalkojen välissä) vaiko pääkepin vasemmassa laidassa olevaa aluetta?
Re: Köyhän miehen metsäkone
Pääkepin vasemmassa laidassa olevaa aluetta. Näin ollen on siis helppo vaihtaa 3:lta 6:lle ja päin vastoin. Tai jos esim. kyntäessä käyttää eteenpäin mennessä nopeaa aluetta, niin päisteessä vekslatessa on nätti käyttää hidasta aluetta peruuttaessa, jos se on kovin möykkelikköä.kimmoa kirjoitti:Vaihtaako tuo kertojaa (pikkuvipua jalkojen välissä) vaiko pääkepin vasemmassa laidassa olevaa aluetta?
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Köyhän miehen metsäkone
Nostaa koko vaihteiston käyttökelpoisuuden aivan uudelle tasolle! Tuommonen olis pitänyt olla jo tehtaalta (vaikka sujuva vaihto vieläkin onnistuu vain liikkeessä). Saako sulta piirustukset vaikka kossupullolla?
Re: Köyhän miehen metsäkone
Piirustuksiahan tuosta ei ole, mutta muutama valokuva löytyy. Ja tärpätti pitää tottakai olla pelkkuhommissa Столицая tai Русский Стандарт, niin kuin suonsyrjä mainitsikin
- Liitteet
-
- Aluekeppi.pdf
- (8.37 MiB) Tiedosto ladattu 576 kertaa
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Köyhän miehen metsäkone
Meistä molemmat selvästi katsovat maailmaa värillisten silmälasien läpi, värit ehkä ovat hieman erilaiset ja molemmat ovat uskossaan autuaat, mutta et voi kiistää etteikö kahdella kepillä hallittava vaihteisto ole huomattavasti kätevämpi käyttää kuin yksikeppinen. Vaihdot sujuvat nopeammin. Joskus asiat vaan kannattaisi tehdä niin että työ on helppoa, mukavaa ja laitteet käytännöllisiä. Onnistuisi kai tuo vaihteen vaihto ilmankin keppiä, jos vaikka koneen mukana toimitettavalla rautakangella jostain aukosta survaistaisiin aina vaihde päälle. Kankea voisi sitten käyttää muuhinkin. Tällä saataisiin vähennettyä osia. Mutta kun ajaminen sellaisella olisi aivan perseestä.
Epäilen vahvasti paineilmavaihdon toimivuutta kun kyseessä on synkronoimattomat hammaspyöräparit, eikä ole mitään lohenpyrstökytkimiä, jotka itse imaisevat vaihteen päälle, taikka mitään kierroslukujen tasauslaitteita. Siitä tulee hammasratassorvi. En lähtisi hakkaamaan päätä seinään ratkaisulla, jonka tietää jo lähtiessä olevan susi. Paineilmassa kun ei ole mitään tuntumaa siihen milloin vaihde on menossa päälle. Kepissä on.
Mutta siitä ollaan samaa mieltä että kyllä Русский Стандарт kunnon tärpätti on, eiköhän semmoinenkin järjesty. Taikka poliittisesti oikeaoppinen Putinka. Stolisnajan brändin ainakin aiemmin omisti jo kansainvälinen juutaloinen, joten jätetään se pois laskuista. Rajan takana käydessäni ostin Krimin konjakkia. Se se tähän parhaiten sopisi. Крым наш! Ja lisäetuna se, että Krimin tuotteet ovat eurostoliiton alueella pakotesyistä kiellettyjä, joten liemessä olisi pikanttina mausteena kielletyn hedelmän maku.
Kiitos valokuvista. Tutkin asiaa.
Epäilen vahvasti paineilmavaihdon toimivuutta kun kyseessä on synkronoimattomat hammaspyöräparit, eikä ole mitään lohenpyrstökytkimiä, jotka itse imaisevat vaihteen päälle, taikka mitään kierroslukujen tasauslaitteita. Siitä tulee hammasratassorvi. En lähtisi hakkaamaan päätä seinään ratkaisulla, jonka tietää jo lähtiessä olevan susi. Paineilmassa kun ei ole mitään tuntumaa siihen milloin vaihde on menossa päälle. Kepissä on.
Mutta siitä ollaan samaa mieltä että kyllä Русский Стандарт kunnon tärpätti on, eiköhän semmoinenkin järjesty. Taikka poliittisesti oikeaoppinen Putinka. Stolisnajan brändin ainakin aiemmin omisti jo kansainvälinen juutaloinen, joten jätetään se pois laskuista. Rajan takana käydessäni ostin Krimin konjakkia. Se se tähän parhaiten sopisi. Крым наш! Ja lisäetuna se, että Krimin tuotteet ovat eurostoliiton alueella pakotesyistä kiellettyjä, joten liemessä olisi pikanttina mausteena kielletyn hedelmän maku.
Kiitos valokuvista. Tutkin asiaa.
Re: Köyhän miehen metsäkone
No joo, sen verran annan periksi, että vielä on harkinnassa, laittasko ilmalle vai tekiskö kepin sopivaan paikkaan. Tuolla kuvien kepakollahan sitä vaihtamista on saanut harjotella ja kokeilla, että uskaltasko laittaa ilmalle. Kun tuolla ajaa yleensä vain ite, niin kyllä uskaltaa. On tilanteita jossa ilma pystyisi hoitamaan vaihon ilman rutinoita ja tilanteita, että varmasti rusahtaisi pahasti. Pitänee laittaa molemmat. Tuommosekseen sitä ei voi jättää, se kepakko haittaa kulkemista ja nuin yksinkertaisena sen liikematka on liian pitkä, ei tämmönen isomahanen könttyrä taivu tarpeeksi . Pikavaihde tuossa on synkronoitu, niin sen taijan laittaa vain ilmalle.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Köyhän miehen metsäkone
Tuossa pitäisi vaan saada vivun nivelöintipistettä ylöspäin niin liikerata lyhenisi kummasti. SIlloin vipu ei tuu niin etteen ja hytissä mahtuis olemaan. Mulla on maha vähintään samaa luokkaa joten tilasta on kyllä pidettävä huoli. Käsin siitä kaikkein yksinkertaisin silti tulisi käyttää eikä tuhoaisi hammaspyöriä pakkovaihdolla silloin kun vaihde ei ota mennäkseen päälle. Eikä tarttis pitää kompressoria koko aikaa päällä vain siksi että saa vaihteet vaihdettua.
Se uusi kaksikeppinen laatikko on ajokokemuksien perusteella kyllä paljo kivempi käyttää, harmi vaan että kepit eivät taida mahtua tuonne Progress-hyttiin.
Niin tuo silmälasijuttu ei sitten ollut sinulle suunnattu.
Se uusi kaksikeppinen laatikko on ajokokemuksien perusteella kyllä paljo kivempi käyttää, harmi vaan että kepit eivät taida mahtua tuonne Progress-hyttiin.
Niin tuo silmälasijuttu ei sitten ollut sinulle suunnattu.
Re: Köyhän miehen metsäkone
Joo, silmälasijuttu kyllä osuu ja uppoaa meikäläiseenkin, kai sitä sen verran omituinen olen minäkin. Eipäs oo tullu mittilöityä, mahtusko tehtaalainen vaihteiston kakskeppinen kansi tuohon maitokoppiinkaan. On vaan olevinaan kallis, eikä taida löytyä, kuin uutena. Lisäksi ahistaa se vaihekaavio, kun muuttuu peilikuvaksi
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Köyhän miehen metsäkone
No lasit on varmaan jonkun väriset mut ite en oo kaivannu kahta kepukkaa jalkoihin sotkeutumaan varsinkaan kun niitä sopivia vaihteita löytyy paremmin kun vaikka 165massikasta kummallakin alueella massikka kun meinaa aina mennä liian kovaa tai hiljaa
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Köyhän miehen metsäkone
Tuosta valmetin 3kepistä tuli mieleen se hieno tunne kun koittaa suunnanvaihtajalla vaihtaa 2 tai 4selle
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Köyhän miehen metsäkone
mulla 952.2 sessa 5vaihde keppiä niin kun taitaa suonsyrjän 920 sssäkin olla ..... joo 2 aivan turhaa kun esi valinta tehty. pikavaihde ja alue omilla ja pää keppi jossa perus vaihteet. itte tykänny siitä enempi.
ne kaks keppiä ryöminnän alue ja vaihde. joita tosi harvoin tarttee. tällä tietämyksellä en ryömintää enää laittas... hitaan pakin takia laitoin. nyt suunanvaihdin ja yhdistetty pikavaihde olis kova juttu.
jarkko siitä YPSisstä esitelmän laittokin foorumille aiemin. täytyy vaan saaha vaihteisto vaihtoehtoja näytille ja kokeiltavaksi niin varmasti kaikkille mieluisa vaihtoehto löytyy belaruksestakin.
ja vielä tehtaan orginaal versiona...
ne kaks keppiä ryöminnän alue ja vaihde. joita tosi harvoin tarttee. tällä tietämyksellä en ryömintää enää laittas... hitaan pakin takia laitoin. nyt suunanvaihdin ja yhdistetty pikavaihde olis kova juttu.
jarkko siitä YPSisstä esitelmän laittokin foorumille aiemin. täytyy vaan saaha vaihteisto vaihtoehtoja näytille ja kokeiltavaksi niin varmasti kaikkille mieluisa vaihtoehto löytyy belaruksestakin.
ja vielä tehtaan orginaal versiona...
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987