katoi kirjoitti:Kyllä tämä 501:sen ohjauksen kynkkä on melkoinen murheenkryyni. Uusi kynkkä ja 100 h ajettu ja sen aikana kahdesti pitänyt kiristää mutteria. Kyllä tämä ohjaus on pakko muuttaa kääntösylinterillä ja orbitrolilla toimivaksi. Ei tätä kehtaa loputtomiin kiristellä.
Nyt laitoin kynkkään uuden mutterin ja alle paksun aluslevyn ja jäykän jousiprikan. Nyt kun ajoin 100 km siirron niin ei tuntunut välystä ratissa .Tuo jousiprikka on hyvä konsti kiristää käsin helposti tiukkaan ja jousiprikka pitää huolen että on kokoajan kireällä. Oli muuten tuo pulttiliikkeestä ostettu mutteri eri paksuseinämäinen kuin tuo alkuperäinen ja kovempaa rautaa. Epäilen, että tuo alkuperäinen mutteri myös venyy kun on niin pehmyttä rautaa
Oli muuten pohjannut vanha mutteri, vaikka asensin vuosi sitten uuden kynkän. Ilmeisesti uuden kynkän boorit oli sijautunut
Ei tuo paha ole ajaa tiellä kun on ohjaus kunnossa. 3.5 h kesti ajaa 100km kaasu pohjassa. Ei nuo länsitraktorit ole sen kestävämpiä kuin nämä belarukset. Nyt ollut urakassa jossa Jontikoita 3 kpl 2000-luvun koneita ja suunnilleen 1 päivä remonttia viikossa.
Sähkövikoja pirusti, pyöränlaakerit ei kestä ja öljyvuotoja joka paikasta. Hydraulipuolella ihme liitoksia, jotka vuotaa ja osat erikoisosia. Osia saa odotella Ruotsista asti viikon ja hermot meinaa mennä kun urakat kusee
itse olen onneksi työnjohtopuolella, mutta kyllä se stressiä pukkaa. P..ka puhetta, että osia saa länsivehkeisiin nopeasti. Belarukseen saa kolmessa päivässä Virosta ja ilman postikuluja murto-osan hinnalla verrattuna länsivehkeisiin.