Pitopanta
Valvoja: pelarusmaisteri
Pitopanta
Vaihdoin 525 uuden pitopannan. Uusi on ehkä paksumpi kuin alkuperäinen. Vaihto on yksinkertainen juttu, mutta käyttötangon säätö ei ollutkaan. Sivusto ottaa kiinni kopissa kiinnitys kehykseen ja viimeinen tanko on vain 10 mm paksua tankoa. Tämän tangon säätö oli hapettunut tosi tiukkaa. Mielestäni sivusto antaa jarrupannalle helposti tarvittavan liikkeen, mutta pitopannalle toimii heikosti, koska rakenne on heiveröinen. Rakenne poikkeaa melkoisesti esim kuvastojen rakenteesta ja on tosi kötöstys.
Re: Pitopanta
Pantojen säätö luukusta yleensä riittää. Pyörityspannan kohdalla jousikotelon ja tapin kulma jyrkempi. Jarrupannan kohdalla melkein suora eli vain sen verran että ei mene itekseen päälle.
Re: Pitopanta
Ymmärtääkseni 800 sarjassa toiminta on päinvastainen, koska pannat on toisinpäin. Lumen linkouksessa jarrupanta saa olla melko löysällä. Tuntuu typerältä stopata vauhdissa, kun laivoissa ja siivikossa melkoinen massa.
Re: Pitopanta
Vaikka näillä sivuilla osallistuminen on melko vähäistä, jatkan kuitenkin monologia. Lattian läpi menevää käyttötanko piti suoristaa melko rutkasti. Vivusto rupesi toimimaan. Englannin kielessä korjausoppaassa on pantojen mittausohje sekä tarvittava paksuus.
Re: Pitopanta
Itellä kokemuksia kaikista kotimaan yleisimmistä ohjaamomalleista . Kaikilla lähes oma versio . Monenlaisia ongelmia vivustossa, voi vaikka osua pa tankkiin ja siksi jousi ei paina pannan tappia. Hytin kumit jos kuluneet niin sekin jo vaikuttaa säätöihin.