Pitopanta

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

asova
Viestit: 171
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 09:40

Pitopanta

Viesti Kirjoittaja asova »

Vaihdoin 525 uuden pitopannan. Uusi on ehkä paksumpi kuin alkuperäinen. Vaihto on yksinkertainen juttu, mutta käyttötangon säätö ei ollutkaan. Sivusto ottaa kiinni kopissa kiinnitys kehykseen ja viimeinen tanko on vain 10 mm paksua tankoa. Tämän tangon säätö oli hapettunut tosi tiukkaa. Mielestäni sivusto antaa jarrupannalle helposti tarvittavan liikkeen, mutta pitopannalle toimii heikosti, koska rakenne on heiveröinen. Rakenne poikkeaa melkoisesti esim kuvastojen rakenteesta ja on tosi kötöstys.
joksu
Viestit: 103
Liittynyt: 07 Huhti 2010, 20:17

Re: Pitopanta

Viesti Kirjoittaja joksu »

Pantojen säätö luukusta yleensä riittää. Pyörityspannan kohdalla jousikotelon ja tapin kulma jyrkempi. Jarrupannan kohdalla melkein suora eli vain sen verran että ei mene itekseen päälle.
asova
Viestit: 171
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 09:40

Re: Pitopanta

Viesti Kirjoittaja asova »

Ymmärtääkseni 800 sarjassa toiminta on päinvastainen, koska pannat on toisinpäin. Lumen linkouksessa jarrupanta saa olla melko löysällä. Tuntuu typerältä stopata vauhdissa, kun laivoissa ja siivikossa melkoinen massa.
asova
Viestit: 171
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 09:40

Re: Pitopanta

Viesti Kirjoittaja asova »

Vaikka näillä sivuilla osallistuminen on melko vähäistä, jatkan kuitenkin monologia. Lattian läpi menevää käyttötanko piti suoristaa melko rutkasti. Vivusto rupesi toimimaan. Englannin kielessä korjausoppaassa on pantojen mittausohje sekä tarvittava paksuus.
joksu
Viestit: 103
Liittynyt: 07 Huhti 2010, 20:17

Re: Pitopanta

Viesti Kirjoittaja joksu »

Itellä kokemuksia kaikista kotimaan yleisimmistä ohjaamomalleista . Kaikilla lähes oma versio . Monenlaisia ongelmia vivustossa, voi vaikka osua pa tankkiin ja siksi jousi ei paina pannan tappia. Hytin kumit jos kuluneet niin sekin jo vaikuttaa säätöihin.
Vastaa Viestiin