DT-75b

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

reetee
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 00:13
Paikkakunta: Kauhava city

DT-75b

Viesti Kirjoittaja reetee »

Kuinkas näissä toimii telojen kiristys? Kuskinpuolelta sain kiristettyä siitä ruuvista mutta toisella puolella ei kiristyny ku oli ilmeisesti vähä ruosteessa tai "vähä" jäässä... Kaveri ryömi sitten reeteen alla ja sanoi että sielä olisi jotkut kiristys sylinterit teloille??
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

telojen kiristys

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Joo, kaverisi on oikeassa: niissä DT-75 teltraktoreissa todella on kiristyssylinteri, joka paisuu aivan tavallisella rasvarässillä. Ensiksi puhdistat tuon rasvanipan (joka sijaitsee kolossa ja on usein mudan peitossa); avaat sen jälkeen lukkomutterin ja rupeat työntämään rasvaa siihen sylinteriin ja.... AVOT!
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 16 Joulu 2008, 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
reetee
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 00:13
Paikkakunta: Kauhava city

Viesti Kirjoittaja reetee »

Asia harvinaasen shelvä. Pitänee tutkia vähä tarkemmin viikonloppuna. Thanks!
harkov150
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 23:43
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja harkov150 »

Mun DT on ainaski ihan normaalit hydraulisylinterit telojen etu päässä joilla voi nostaa etummaisia tela pyöriä. telan kiristys on perinteinen jousikuormitteinen muttri kierretanko yhdistelmä. en sitten tiiä ovatko alkureräiset vai vapon viritys.
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

telan kiristys

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

harkov150 kirjoitti:Mun DT on ainaski ihan normaalit hydraulisylinterit telojen etu päässä joilla voi nostaa etummaisia tela pyöriä. telan kiristys on perinteinen jousikuormitteinen muttri kierretanko yhdistelmä. en sitten tiiä ovatko alkureräiset vai vapon viritys.
Kyllä, nuo mainitsemasi normaalit hydraulisylinterit paisuvat rasvarässillä, jonka jälkeen lukkoventiili taas suljetaan. Etsipä sitä rasvanippaa sylinterin lukkoventiilin kohdalla. Nipan upotuksen takia tarvitaan pieni ruuvimeisseli, jolla saa ensiksi paskat pois.

Tässä räjäytyskuva, josta valitettavasti tärkein eli itse sylinteri puuttuu. DT-75 malleja on muuten sen verran paljon ja niin eri aikakaudelta, että saattaa olla monenlaisiakin kiristysvaihtoehtoja. Tuo minun joka tapauksessa kiristetään siten kuten aiemmin kirjoitin.

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 51&atype=3
reetee
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 00:13
Paikkakunta: Kauhava city

Viesti Kirjoittaja reetee »

"Kuskin" puolimmainen tela on nyt kiristetty mutta apukuskin puolelta aukeaa lukkomutteri voimaa käyttämällä mutta sitte se n. 55m mutteri ei liiku vaikka ollaan kaasulla lämmitetty ja monenlaista vipua ja vartta käytetty. Yhdet putkipihdit saatiin jo linkkuun :lol:
t-100
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 20:50
Paikkakunta: pattijoki

Viesti Kirjoittaja t-100 »

kääntymisen helpottamiseksi ne sylinterit siellä on,nostetaan etummaiset pyörät ilmaan,näin telan pinta ala pienenee ja kääntyminen helpottuu,telan kiristys systeemi sama kuin muissakin tela vermeissä
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Mun -88mallisessa ei ole muuta kiristyssysteemiä kun ne mutterit.
Ei ole etupäässä sylintereitä,on mahdollista että on poistettu,mutta veikkaan että ei ole koskaan ollutkaan.Ei ole onneksi mutterit koskaan jämähtänyt,no mulla on sellainen avain missä metrinen varsi ja aina on auennut.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Mitäköhän vuosimallia tämä on? Löytyy varsinais-suomesta suon laidalta, ilmeisesti vapon vehkeitä. Melko ajokuntoisen näköinen peli... http://s353.photobucket.com/albums/r366 ... 008001.jpg
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
t-100
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 20:50
Paikkakunta: pattijoki

Viesti Kirjoittaja t-100 »

tuota kyseistä koppimallia ne vapon romut melkeen kaikki on oisko jostain 70l alusta,muutamia oon nähny sillä kotimaisella kopilla olevia.jos jollain on näistä neva kuvia niin tänne vaan näytille,en oo you tubestakaan löytäny,siis suo käytössä olevia vitskuja
Vastaa Viestiin