Nostovarret eteen
Valvoja: pelarusmaisteri
Onnistuu, jotkut on korvanneet etukuormaimen tuolla yhdistelmällä jos kuormaimen käyttötarve on vähäinen.
Juttuu löytyis tuolta:
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic ... 15&p=33188
Juttuu löytyis tuolta:
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic ... 15&p=33188
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Nostin tään uudelleen esille kun ei oo mitään kuulunut projektistaVilske kirjoitti:Jokos on etunostolaite kiinne "caraaro" belkussaHasse kirjoitti:Kuvat aukesivat vasta tänään mun vanhalla koneella.
Mä päätin ostaa AK;lta samanlaisen "projekti"nostolaitteen kun Vilskellä on.
Hinta on kohallaan kiitos Vilskeen lobbauksen,kiitos vielä vaivannäöstä.
Vielä yksi jäi vissiin jäljelle,jos jollain on tarvetta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Homma etenee kyllä vaikkakin ei niin nopeasti,kun tota tehtävää näyttää piisaavan monella rintamalla.
Itse asiassa tänään hain carraaron kotiin huollosta.Vein sen kevät-töiden jälkeen Suleville Perniöön kun en ollut tyytyväinen sen tehoon ja savutukseen,löpöäkin vei ihan likaa.Mulla ei ollut mitään kiirettä sen koneen kanssa joten he saivat ihan rauhassa mittaila ja testailla.
Kyllä olin yhtä hymyä kun ajoin sen takaisin kotiin (noin 40km),ihan eri värkki nyt kun on säädetty.
Vaikka oli vain 140h ajettu kun ostin sen,oli venttiilit pielessä,suuttimiet vialliset ja pumpussa turboa totteleva säätö pielessä,vissiin uudesta asti.
Olivat kyllä jotain huoltoa ruotsissa tehneet,vissiin öljyhuollot.
Sulevin pajalla on ammattilaiset belarus-sepät,se tuli todistettua.
Ennen oli heikko alavääntö ja haistoi mäet,nyt ei ollut semmoista mäkeä että kierrokset ois laskenut taikka lykännyt savua.Kotona heitin heti kärryt perään ja täyteen hiekkaa,lähti isolla puolella mukisematta,mahtavaa.
Samalla asenettiin joikka+ venttiili,ja nostolaite makaa mun verstaassa tomenpiteitä varten.
Uudet sylinterit seuraavaksi,ja muut hitsaustyöt,kyllä se siitä pikkuhiljaa nokalle tulee.
Itse asiassa tänään hain carraaron kotiin huollosta.Vein sen kevät-töiden jälkeen Suleville Perniöön kun en ollut tyytyväinen sen tehoon ja savutukseen,löpöäkin vei ihan likaa.Mulla ei ollut mitään kiirettä sen koneen kanssa joten he saivat ihan rauhassa mittaila ja testailla.
Kyllä olin yhtä hymyä kun ajoin sen takaisin kotiin (noin 40km),ihan eri värkki nyt kun on säädetty.
Vaikka oli vain 140h ajettu kun ostin sen,oli venttiilit pielessä,suuttimiet vialliset ja pumpussa turboa totteleva säätö pielessä,vissiin uudesta asti.
Olivat kyllä jotain huoltoa ruotsissa tehneet,vissiin öljyhuollot.
Sulevin pajalla on ammattilaiset belarus-sepät,se tuli todistettua.
Ennen oli heikko alavääntö ja haistoi mäet,nyt ei ollut semmoista mäkeä että kierrokset ois laskenut taikka lykännyt savua.Kotona heitin heti kärryt perään ja täyteen hiekkaa,lähti isolla puolella mukisematta,mahtavaa.
Samalla asenettiin joikka+ venttiili,ja nostolaite makaa mun verstaassa tomenpiteitä varten.
Uudet sylinterit seuraavaksi,ja muut hitsaustyöt,kyllä se siitä pikkuhiljaa nokalle tulee.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Hyvä kun sait belkun iskuun
Ota kuvia etunostolaitteen asennuksesta
Itse en ottanut kuin yhden huonon kuvan huonolla kameralla
Täytyypi kaivella se tuolta arkistosta.
Ota kuvia etunostolaitteen asennuksesta
Itse en ottanut kuin yhden huonon kuvan huonolla kameralla
Täytyypi kaivella se tuolta arkistosta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Odottaa etunostolaitetta,tulee vielä sähköinen vaihtoventtiili toiseen ulosottopariin.
Joukka löysi hyvänpaikan käyttää,siinä sähkönapit päässä kahteenkin sähköventtiiliin.
Tässä vielä kuva kun haen mursketta,15tonnia kuormaa eikä tunnu missään.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Tarpeseen on kampeet hommattu ja rakenteltu.
Tuo kuvassasi oleva nostolaite on kevyempään työhön varmaan hyvä.
AK,ssa on vielä yks etunostolaite ,pyytävät 750 sis alv.siitä on kyllä aika helppo sovittaa myös 400 nokalle.
Tuo kuvassasi oleva nostolaite on kevyempään työhön varmaan hyvä.
AK,ssa on vielä yks etunostolaite ,pyytävät 750 sis alv.siitä on kyllä aika helppo sovittaa myös 400 nokalle.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
On etunostolaite vieläkin myymäti kuulemma, viimeistä viedäänHasse kirjoitti: AK,ssa on vielä yks etunostolaite ,pyytävät 750 sis alv.siitä on kyllä aika helppo sovittaa myös 400 nokalle.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa