Nostovarret eteen

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Noista tulikin mieleen olisikohan onnistut kokeilu, jos etunostolaiteeseen laittais Sisu-takakuormaajan lumikauhalla :roll:
Sais tuollaisella pienimuotoisen etukuormaajan lumihommiin perälevyn kaveriksi - vai keikahtaako laitos :shock:

Onko kukaan kokeillut?
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Onnistuu, jotkut on korvanneet etukuormaimen tuolla yhdistelmällä jos kuormaimen käyttötarve on vähäinen.
Juttuu löytyis tuolta:
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic ... 15&p=33188
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Vilske kirjoitti:
Hasse kirjoitti:Kuvat aukesivat vasta tänään mun vanhalla koneella.
Mä päätin ostaa AK;lta samanlaisen "projekti"nostolaitteen kun Vilskellä on.
Hinta on kohallaan kiitos Vilskeen lobbauksen,kiitos vielä vaivannäöstä.
Vielä yksi jäi vissiin jäljelle,jos jollain on tarvetta.
Jokos on etunostolaite kiinne "caraaro" belkussa :?:
Nostin tään uudelleen esille kun ei oo mitään kuulunut projektista :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Homma etenee kyllä vaikkakin ei niin nopeasti,kun tota tehtävää näyttää piisaavan monella rintamalla.
Itse asiassa tänään hain carraaron kotiin huollosta.Vein sen kevät-töiden jälkeen Suleville Perniöön kun en ollut tyytyväinen sen tehoon ja savutukseen,löpöäkin vei ihan likaa.Mulla ei ollut mitään kiirettä sen koneen kanssa joten he saivat ihan rauhassa mittaila ja testailla.
Kyllä olin yhtä hymyä kun ajoin sen takaisin kotiin (noin 40km),ihan eri värkki nyt kun on säädetty.
Vaikka oli vain 140h ajettu kun ostin sen,oli venttiilit pielessä,suuttimiet vialliset ja pumpussa turboa totteleva säätö pielessä,vissiin uudesta asti.
Olivat kyllä jotain huoltoa ruotsissa tehneet,vissiin öljyhuollot.
Sulevin pajalla on ammattilaiset belarus-sepät,se tuli todistettua.
Ennen oli heikko alavääntö ja haistoi mäet,nyt ei ollut semmoista mäkeä että kierrokset ois laskenut taikka lykännyt savua.Kotona heitin heti kärryt perään ja täyteen hiekkaa,lähti isolla puolella mukisematta,mahtavaa.

Samalla asenettiin joikka+ venttiili,ja nostolaite makaa mun verstaassa tomenpiteitä varten.
Uudet sylinterit seuraavaksi,ja muut hitsaustyöt,kyllä se siitä pikkuhiljaa nokalle tulee.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Hyvä kun sait belkun iskuun :)
Ota kuvia etunostolaitteen asennuksesta :idea:
Itse en ottanut kuin yhden huonon kuvan huonolla kameralla :(
Täytyypi kaivella se tuolta arkistosta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Kuva

Odottaa etunostolaitetta,tulee vielä sähköinen vaihtoventtiili toiseen ulosottopariin.
Kuva

Joukka löysi hyvänpaikan käyttää,siinä sähkönapit päässä kahteenkin sähköventtiiliin.

Kuva
Tässä vielä kuva kun haen mursketta,15tonnia kuormaa eikä tunnu missään.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

On teillä urakkamiehillä päheät vehkeet :shock: , että tällee harrastuspohjalla saa vähän hävetä omia :oops:

Oliskohan itserakenteluun tässä hyvä malli - ainakin simppeli;
Kuva
Kokonaisuudesta kuvaa;
Kuva
ps. en tiedä kauanko tuo ebayn kohde on näkyvillä..
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Tarpeseen on kampeet hommattu ja rakenteltu.
Tuo kuvassasi oleva nostolaite on kevyempään työhön varmaan hyvä.
AK,ssa on vielä yks etunostolaite ,pyytävät 750 sis alv.siitä on kyllä aika helppo sovittaa myös 400 nokalle.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Hasse kirjoitti: AK,ssa on vielä yks etunostolaite ,pyytävät 750 sis alv.siitä on kyllä aika helppo sovittaa myös 400 nokalle.
On etunostolaite vieläkin myymäti kuulemma, viimeistä viedään :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin