=MTZ= kirjoitti:Pointti nyt tuli varmaan kaikille kuitenkin selväksi?
Niin, ja varmaan huomasitte, että itse poistin tuon "väärän lainauksen" jo omasta viestistä. Ei siis mitään vakavampaa. Keulavinssi on muuten hyvä kamppe; asiasta toiseen.
Vilske kirjoitti:Tuntuis että kytkimen materiaaleissa oltaisiin menty taaksepäin kun aspestista on luovuttu kun esim. vertaa tuohon 505:seen 83-vm 5000h ja alkuperäinen kytkin ja vielä vaijeritunneilla.
Juu, tätä mä juuri tarkoitan. Minulla oli 1980-luvulla haketushommissa 3 belarusta (2 kpl 820:sta ja tämä nykyinen 50-kaunotar). Toisella kasikakskympisellä pyöritettiin Hakki-hakkuria ja näillä toisilla ajettiin hakekuormat sekä tehtiin pelto- ja linkotyöt. Toinen 820 toimi myös JF-puimurin käyttövoimana ja käskijänä (4-vetopuimuri!) ja sillä tehtiin paljon rahtipuintia, yhdessä naapuri-Sakun kanssa. Tunteja kertyi paljon eikä kytkinremonttia tehty; kytkimen ja kytkinakselin jarrun säätöä vaan sekä silloin tällöin hieman rasvaa painelaakeriin ja käpälien tarkastus alaluukulta. Minusta nuo 500- ja 800-sarjan neukkuaspestikytkimet olivat rautaa. Nykyiseen 50:een tehtiin kytkinremontti vuosi sitten samalla kun tein koneen täysremontti 8500 tunnin jälkeen (halpa lysti kun ostin kaikki tarpeet Petroskoista). Saattaa olla, että tuo uusikin kytkin on aspestia, koska ne ei ole niin niukat nuo terveysvaatimukset siellä idässä, siis verrattuna eurostoliittoon.....
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 04 Marras 2007, 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vähän semmonen tuntu on jääny mullekin että tämän päivän kytkinlevyt kuluu nopeemmin kuin ennen.raskaimmat ajot tehdään meillä tuolla vm85 turbo progressilla ja melekeen joka toinen vuosi saa heittää uuden levyn.tosin käyttökin on kovaa, armoa ei tunneta
Pienviljelijä kirjoitti: Nykyiseen 50:een tehtiin kytkinremontti vuosi sitten samalla kun tein koneen täysremontti 8500 tunnin jälkeen (halpa lysti kun ostin kaikki tarpeet Petroskoista).
Koska tuon edellisen belarusfoorumin arvokkaat tiedot valitettavasti hävisivät ulkoavaruuteen tässä vielä uudestaan Petroskoin varaosaliikkeen osoite:
T:mi STEPANOVA Anna Leonidovna
Ulitsa Zavodskaja 5 (eli tehtaankatu 5)
Petrozavodsk/Petroskoi
puh/faksi: +7 8142 705157
tai: +7 8142 742105