Hydraulinen jarruventtiili

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Rimuli
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 08:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Oli aikanaan periaatepäätös, että hieman kalliimpi kotimainen jälkiasennusilmastointi, mielummin kuin tehdasasenteinen, jotta huolto ja varaosat länsi standardienmukaiset.
että mää nään punasta
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

OK.Periaatepäätös kannattais vissiin joskus päivittää.Tuskin tehdasasenteinen mitään omaa tuotantoa on,vaan ostokamaa niin kuin muillakin,ja näinollen huolto samanlaista.Tarvikepönttö katolla ei ole uudessa koneessa erityisen tyylikäs.
Päätös pitäisi kuitenkin olla asiakaalla.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Z&B
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 19:46

jarruventtiili

Viesti Kirjoittaja Z&B »

Sähkökäyttöinen 4/2 hydrauliventtiili.12v kelalla oleva venttiili , venttiilinläpivirtaus 70l eli 1/2 tuuman lohko.Ohjaus jarruvalokytkimeltä.Lohkoon käsin säädettäva paineensäädin, joka on hyvin käytettävällä paikalla ohjaamossa.Nestevaimenetusta painemittarista näkee jarrulle menevän hydrauliikan käyttöpaineen.Sähkö puolelle merkkivalo ja jos jarrua ei tarvita niin erillinen käyttökytkin .Olen laittanut omiin traktoreihin tämän järjestelmän ja se toimii niin kuin jarruventtiilin pitääkin toimia.
Rimuli
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 08:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Tarvikepönttö katolla ei ole uudessa koneessa erityisen tyylikäs.
Se mahtuu nykyään sinne alkuperäisen katon sisälle koko laitos.
että mää nään punasta
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: jarruventtiili

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Z&B kirjoitti:Sähkökäyttöinen 4/2 hydrauliventtiili.12v kelalla oleva venttiili , venttiilinläpivirtaus 70l eli 1/2 tuuman lohko.Ohjaus jarruvalokytkimeltä.Lohkoon käsin säädettäva paineensäädin, joka on hyvin käytettävällä paikalla ohjaamossa.Nestevaimenetusta painemittarista näkee jarrulle menevän hydrauliikan käyttöpaineen.Sähkö puolelle merkkivalo ja jos jarrua ei tarvita niin erillinen käyttökytkin .Olen laittanut omiin traktoreihin tämän järjestelmän ja se toimii niin kuin jarruventtiilin pitääkin toimia.
Eiks kärryn jarrut tuu sähköohjauksella "äkäiseksi",tosin ymmärän että sä säädät painesäätimestä sopivan paineen kuorman mukaan,mutta kuitenkin.Mutta kun se sulla kerran toimii niin pistetään harkintaan.Helppo ois kyllä tehdä,kiitos ideasta.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Rimuli kirjoitti:
Tarvikepönttö katolla ei ole uudessa koneessa erityisen tyylikäs.
Se mahtuu nykyään sinne alkuperäisen katon sisälle koko laitos.
Hyvä homma,onks paljon asenettu?
Ja mahtuisko se tohon -99 Carrarooni.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Rimuli
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 08:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Pitäis ahtua kaikkiin 1025, koska siinä on uuden mallin lämmityslaite.
Hinta pitäis olla 2375€ sis.alv
että mää nään punasta
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Rimuli kirjoitti:Pitäis ahtua kaikkiin 1025, koska siinä on uuden mallin lämmityslaite.
Hinta pitäis olla 2375€ sis.alv
Asennus tilalla,sis hintaan eiks vain?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Rimuli
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 08:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Mun mielestä kyllä, sama kai se on missä khpeen asentajat sen asentaa. Kontisen Jukka Agri Kymiltä osaa sanoa paremin, minä kun en myy uusia koneita. KHPeeltäkin voi kysyä suoraan, mutta luulen, että hint on kalliimpi.
että mää nään punasta
Vastaa Viestiin