tervehdys taas pitkästä aikaaa!
pieniä propleemia oli iltasella ku hain sorakuorman paikalliselta sorakeisarilta,täydestä vauhdista kärry putos kyydistä.koukun lukitus käynyt aikasemminki ns.laskuasennossa "lukitus vipu hypähtää kopissa" ku ajaa sopivasti monttuun. 15tonnia mursketta kyydis ja kärryn paino päälle,koukun nostotankojen yläpäästä pultit poikki ja alko mielenkiintoinen sadan metrin matka..jarrulla ja kaasulla koittaa saada pysymään kipinäsuihkua sinkoava aisa rattaiden välis ettei kärry ajautuis vastaantulijoiden kaistalle..onneksi ei loppujen lopuksi käynyt kuinkaan,mitä nyt pari pulttia joutuu uusimaan..
kysymys kuuluukin että mistä johtuu ettei koukun lukitus "koukut" pysy lukko asennossa jos tiessä vähänkin monttuja, jos vähäkin raskaampi kärry peräs
vetokoukku
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: vetokoukku
Uudemmissa malleissa on itse koukku kiinne kahdella tapilla, omassa 920:ssa on kahdesti lähtenyt etummainen tappi irti lukitus sokan petettyä ja tuo on aiheuttanut epämääräisiä tuntemuksia koukun lukitukseen.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: vetokoukku
En tiä onko -91 526HX:ssä ns.uudempi malli Mutta ku itellä oli kans isommat kärryhommat kerran niin varmuuden varmistamiseksi
laitoin sen mekaanisen nostolaitteen lukituksen kun en ollu ihan vakuuttunu siitä koukun lukituksesta kun painoa kuitenki oli parhaillaan
se 15t.
laitoin sen mekaanisen nostolaitteen lukituksen kun en ollu ihan vakuuttunu siitä koukun lukituksesta kun painoa kuitenki oli parhaillaan
se 15t.
mtz-50 501 & 526 HX
Re: vetokoukku
91.vm Hx:ssä on melko varmuudella Ylön tekemä hissityyppinen koukku jossa koukku putoaa kohtisuoraan maahan.
Siinä koukkutyypissä täytyy muistaa kiristää ulosottoakselin ympärillä olevat pultit määräajoin (4 kpl) varsinkin raskaissa vetohommissa ettei pultit pääse korkkaamaan perän valusta.
Siinä koukkutyypissä täytyy muistaa kiristää ulosottoakselin ympärillä olevat pultit määräajoin (4 kpl) varsinkin raskaissa vetohommissa ettei pultit pääse korkkaamaan perän valusta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: vetokoukku
Joo kyllä se on hissi mallinen tässä, täytyy kyllä kokeilla onko päässy löystymään.
mtz-50 501 & 526 HX