Sivu 1/4

Jarrut

Lähetetty: 14 Syys 2011, 13:54
Kirjoittaja kronos
Jarrujen 20 vuotis huolto putsaus ja uudet levyt niin hyvä tuloo :)

Re: Jarrut

Lähetetty: 27 Syys 2011, 10:46
Kirjoittaja antero
Onko Kyseessä 525:n jarrut?
Teettääkö paljon töitä,että pääsis edes tuohon vaiheeseen josta kuva?

Minun 525:ssa jarrut tarttuilee kiinni ja se on hankala kun nostaa ahtaasta ovenreijästä puulavaa pannuhuoneeseen.
Pitäisköhän jarruille tehdä vastaava remontti vai onnistuisiko vian poisto helpommalla hommalla?
525:n 22v. vanha ,ajettu vajaat 1700 tuntia, ei ole tehty aiemmin jarruremonttia.

Re: Jarrut

Lähetetty: 27 Syys 2011, 13:21
Kirjoittaja jazzy78
antero kirjoitti:Onko Kyseessä 525:n jarrut?
Teettääkö paljon töitä,että pääsis edes tuohon vaiheeseen josta kuva?

Minun 525:ssa jarrut tarttuilee kiinni ja se on hankala kun nostaa ahtaasta ovenreijästä puulavaa pannuhuoneeseen.
Pitäisköhän jarruille tehdä vastaava remontti vai onnistuisiko vian poisto helpommalla hommalla?
525:n 22v. vanha ,ajettu vajaat 1700 tuntia, ei ole tehty aiemmin jarruremonttia.
oletko kokeillut säätää omissani ei ole tarvinnut availla vielä säätämällä on saanut jarrut aikaiseksi
jossain vaiheessa tarvitsee varmasti kuitenkin avata nuokin.

Re: Jarrut

Lähetetty: 27 Syys 2011, 14:13
Kirjoittaja kronos
antero kirjoitti:Onko Kyseessä 525:n jarrut?
Teettääkö paljon töitä,että pääsis edes tuohon vaiheeseen josta kuva?

Minun 525:ssa jarrut tarttuilee kiinni ja se on hankala kun nostaa ahtaasta ovenreijästä puulavaa pannuhuoneeseen.
Pitäisköhän jarruille tehdä vastaava remontti vai onnistuisiko vian poisto helpommalla hommalla?
525:n 22v. vanha ,ajettu vajaat 1700 tuntia, ei ole tehty aiemmin jarruremonttia.
:) Tuo on 826:nen taitaa sinun vehkeessä olla samanlaiset jarrut helppo purkaa säätöpultti irti ja tuo käsijarru hässäkkä (oikealla )ja ne 5 pitkää pulttia siitä rummun kehältä tuo paisutin levy tekee sitä että jarrut jää päälle kuulat pikeentyneet :)

Re: Jarrut

Lähetetty: 27 Syys 2011, 15:20
Kirjoittaja Vilske
525 belkun jarrut on samanlaiset kuin nuo 826:n jarrut jarrupolkimen eli ajosuunnassa oikealla puolella mutta vasemmapuoleiset jarrut onkin sitten anteron belkussa helpommat huoltaa kuin kronoksella koska 525:ssa ei ole tasauspyörästön kytkentäkalvoa jarrukotelon päässä.

Re: Jarrut

Lähetetty: 27 Syys 2011, 15:21
Kirjoittaja flysurferi
antero kirjoitti:Minun 525:ssa jarrut tarttuilee kiinni ja
Pieni lämmitysajo saattaa auttaa jos jarrut on heti lukkiutuvaa sorttia.Sopivalla pykälällä eteen tai taakse ajaen jarruttelee hetken niin lukkojarrutusominaisuus voi poistua .Jos on pahasti lukkiutuvaa laatua, niin vauhtia täytyy olla enempi ja tilaa :mrgreen: : (heittääpi minne sattuu). Seuraavana päivänä tehtävä taas uudestaan :roll:

Re: Jarrut

Lähetetty: 27 Syys 2011, 15:37
Kirjoittaja belarusmestari
Juuri noin minäkin teen tuon 920:sen kanssa.Kostea sää edesauttaa tuota lukkojarrutus ominaisuutta.Pakki ensin päälle ja sitten varovasti "hiissataan" jalka jarrulla ensin taakse ja sitten eteenpäin. Tuossa 806:sessa ei jarrut kiusaa,paitsi silloin kun polkimet painuu liki lattiaa,säätämällä korjaantuu.

Re: Jarrut

Lähetetty: 28 Syys 2011, 10:56
Kirjoittaja antero
Olen säätänyt jarruja vain polkimen liikettä muuttamalla.
Onko muitakin säätömahdollisuuksia joilla olisi vaikutusta ko.kiinnitarttumisongelmaan??
Kiitos aiakaisemmista neuvoista....

Re: Jarrut

Lähetetty: 30 Syys 2011, 06:54
Kirjoittaja kronos
antero kirjoitti:Olen säätänyt jarruja vain polkimen liikettä muuttamalla.
Onko muitakin säätömahdollisuuksia joilla olisi vaikutusta ko.kiinnitarttumisongelmaan??
Kiitos aiakaisemmista neuvoista....
Ei ole kun tuo säätöpultti 19 jotkut on vaihtannu nuo palautusjouset 7 jäykemmäksi :D

Re: Jarrut

Lähetetty: 03 Marras 2011, 22:00
Kirjoittaja kronos
:D Tommoset kun laittas loppus varmaan jarru murheet :idea:

Re: Jarrut

Lähetetty: 03 Marras 2011, 23:04
Kirjoittaja Jones
kronos kirjoitti::D Tommoset kun laittas loppus varmaan jarru murheet :idea:
Onko noi jossain alkuperäisenä? Oon miettiny että tekisin omaan kokeilumielessä märät jarrut, ihan vaan tiivistämällä kotelon ja laittamalla huohottimen. Tai toinen vaihtoehto olis levyjarru, joutuis vaan tasauspyörästön lukon muuttaa. :roll:

Re: Jarrut

Lähetetty: 04 Marras 2011, 13:19
Kirjoittaja diesel
Varmasti jossain alkuperäisenä.Näitä kuivia jarruja on myöskin kolmilevyisenä,silloin levittäjä viisikuulainen ja kahden jarrulevyn välissä on kiinteä ohut levy.
Itse asensin "vuosia sitten" B826:n viiskuulaiset levittimet samalla jarrulevyt muuttui ohuemmiksi ja halkaisia isommaksi seurauksena säätöpultista piti poistaa lukitusmutterista, ettei säätövaramennyt liian pieneksi. Jarrukotelot meni myöskin uusiksi, (halkaisija isompi)mutta samat pultit sopivat), ei ole tullut jarruremottia sen jälkeen.(tunteja n.3500h)

Re: Jarrut

Lähetetty: 04 Marras 2011, 18:49
Kirjoittaja Vilske
Sattupa että kuvasin tänään kroksen vihjeen takia luvan kanssa muutosta kuivista levyjarruista märkiin 920S:ään maahantuojan tiloissa :)
Asiaa hoitava asentaja oli lähtenyt kyllä pyhäinviikon viettoon mutta kuvista saa jotain selvää homman laajuudesta, kommettia kiitos kuvien perään. :)
Lisäilen kuvia tähän viestiin latauksen edistyksen mukaan. :D
Tässäpä näitä :D
http://s100.photobucket.com/albums/m4/B ... rkajarrut/

Re: Jarrut

Lähetetty: 04 Marras 2011, 22:12
Kirjoittaja kronos
:D vilske 10 plus sulle kuvista nyt varmaan jokainen huomaa ettei ole pikku homma! mutta jos osat löytyy sopivasti ja on joku vaikka vaihteisto remppa niin mikä ettei vois belkkua päivittää 8)

Re: Jarrut

Lähetetty: 18 Marras 2011, 21:36
Kirjoittaja belarusmestari
Kyllä on mainio kuvasarja. :D On paljon apua mullekin,nyt kun täytyy kurkata tonne perään ja kaivaa tuo iso ratas päivänvaloon...