Vilkku lakkas pelaan

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Vilkku lakkas pelaan

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Mä kävin peräkärryn kanssa kylillä ja vilkku pejakas sippas,sulake ehjä.
Peräkärrissä on perävalot tuplana,ei kai vaan ollut liikaa releelle? Kone on 1025,onko muilla ollut ongelmia valkovenäjän sähköjen kanssa?
Rele löytyy kait sulakeluukun tietämissä?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Aamulla pelas muutaman kerran ja sitten lakkas.
Illalla roplasin kaikkea ei muutosta,kunnes älysin pistää hätävilkun päälle.
Silloin vilkutti ainoastaan vasen puoli ja kun käänsin vilkun oikealle, vilkutti oikealle vaikka hätävilkku oli päällä.Vähän ajan kulttua kaikki vilkut taas pelas normaalisti ja ainakin nyt näyttäs pelaavan.
Rele vissiin ei saanut kunnolla maita tai sitten jumittaa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Niin tuolaisia sähkövikoja tahtoo vähän olla varsinkin tossa agross mallissa, katkaisimet eivät välillä oikein yhdistä esim. työvalot, lämmityslaitteen puhallin jne.
Yleensä selvii uudella katkaisimella viasta :)
Johtoliitokset löystyvät kojetaulun alla ja teettävät joskus töitä vikaa etsiessä.
Nyrkillä täytyy välillä iskee takalasiin että takalasin pyyhin lähtee suorittamaan tehtäväänsä :D
Joko pyyhkimen akseli jumittaa sielä tai toi maattovika.
Ajovalot alkavat jossain vaiheessa välkkymään hehkulampun viimemetreillä, uusissa on jo H4 ajovalot.
Mutta noiden kanssa on jo oppinut elämään :lol:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Sähköt on ongelmallisia myös kalliimissa tekeleissä,esm mun nyykkäri ei suostu vaihtaa aluetta kylmällä :evil: ,jos on seissyt jonkun aikaa.Aikas kun vaihtonapeilla roplaa saa pelittään.
Tämä ruotsista tuomani kone on ajettu alle 20h vuodessa,joten pientä hapettumaa siellä täällä osasin odottaakin.Belarushan on tehty työhön,eikä oikein tykkää olla jouten :D .
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Toi on kyllä totta että nykytraktoreissa on paljon sähkövikoja jos vaikka kone muuten pelaisikin.
Euroopassahan karvalakkimallien kysyntä on suurempaa kuin meillä suomessa jossa isäntien on saatava uusinta ja viimeisintä tekniikkaa hinnalla millä hyvänsä.
Esimerkkinä olkoon vaikka jontikan portaaton vaihteisto jonka kehittely tuntui puheiden mukaan olevan suomalaisilla käyttäjillä :(
Jos esim. traktorista maksaa 80-90 tuhatta egee niin luulisi jo sillä rahalla saavan jo käyttövarmuutta.
Kuten eräs traktoreita ammatikseen kuljettava autoilija
sanoi että kyllähän belkuissa vikoja on mutta ei niin kalliita kuin muissa :lol:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin