Pohjois-Korean traktorit

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Aihen kun on ajankohtainne niin tässä Pohjois-Korealainen traktoritehdas: http://www.youtube.com/watch?v=u1rGkGL0F3Y
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Huvittava pätkä kyllä kieltämättä :D Ukot ihan jämynä selostaa ku olisivat jottai valaa lausumassa. Selostajallakin aatteen paloa :D Lienekö tämäkin heidän johtajansa keksimä kone :D Ei kyllä kovin kaksiset oo työskentelyolosuhteet, kylymässä ja pimmeessä hallissahan nuo nuita näytti pykäävän, eikä kyllä itse valmis tuotekaan kovin ihmeelliseltä näytä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Tuosta eteenpäin lisää kuvia, näyttää olevan lisenssi Vladimirilaiselta T-28lta. http://www.flickr.com/photos/j-pics_inf ... /lightbox/
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Kyllä, selvästikin tehtaassa tehtyjä ja laatu tasanen, kaikista tulee samanvärinen sininen piipuista :D
Siistit ohjaamot nuissa T-28 kopioissa ja jos tuo moottori on kans samalla käynnistysjärjestelmällä kun orkkis T-28, niin sehän veivataan pensana käymään ja sitten heitetään tiisseliksi. Tässä on kaikista rankimpiin olosuhteisiin tarkotettu, erillisellä imuilmanlämmittimellä varustettu malli http://www.flickr.com/photos/j-pics_inf ... /lightbox/
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja Timukka »

:D mielenkiintoisen näköisiä raktoreita korealaisilla
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Aivan upeita vehkeitä. Kaikki tuon suunnittelijat on varmasti palkittu Kim Il Sungin kunniamerkillä. Tai mikä nyt sopiva pellinläimäre siellä onkaan.

Moottori ei ole Belaruksen. Ja se nyt on varmaa etteivät nuo ole itse moottoria suunnitelleet. Venttiilikopat näyttää Zetorilta. Voiko joku vahvistaa?
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Juu, Zetorin poijlta näkyy piirustukset saadun. Kovin samalta näyttää kuin tuo meikäläisen 6711 Zetkan kone :lol:
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Kone muistuttaa zetoria, mutta muutoin yleisilme on sama kuin universalissa. Ei liene ihan laillisin keinoin hankitulla lisenssillä tehdä tuotakaan. On voinut käydä samalla tavalla kuin venäläisille. Neuvostoaikaan kun myytiin lisenssi kiinaan, että saadaan valmistaa kalashnikovin rynnäkkökiväärejä Norinco Type-56 nimellä, niin systeemin romahdettua lisenssi ei sitten ollutkaan enää lainvoimainen. Kiinalaiset kuittasivat tylysti asiasta tiedustelleille venäläisille : "Entäs sitten?" :D
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Useampaa konetyyppiä näkyy tuossa videolla, mutta tuo missä näkyy tuo ilmakompressori ja erlilliset ventiilikopat taitaa kyllä olla Zetorin kopio. Tuo toinen tyyppi, mikä vilahtaa saattaisi tosiaan olla Universal. Tai sehän on alkujaan lisenssi-Fiat, mitä Romaniassa tekivät.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Rokressi kirjoitti:Useampaa konetyyppiä näkyy tuossa videolla, mutta tuo missä näkyy tuo ilmakompressori ja erlilliset ventiilikopat taitaa kyllä olla Zetorin kopio. Tuo toinen tyyppi, mikä vilahtaa saattaisi tosiaan olla Universal. Tai sehän on alkujaan lisenssi-Fiat, mitä Romaniassa tekivät.
Ja ennen fiatin lisenssituotannon alkua tehtiin belaruksen MTZ-2 ja MTZ-5 malleja lisenssillä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

http://www.youtube.com/watch?v=RoFVCNIb ... re=related

Tuossa toinen video tuolta tehtaalta. Aika paskoilla vehkeillä näyttävät moottoreita tekevän. Täysin käsityökonein alussa. Sitte lopussa näkyy CNC-työstökeskuksia. Noinkohan nuo vois olla pohjoiskorealaista valmistetta.
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Mahtuu sitä maalimaan monenlaista...

Toisaalla tehdään rattoreita 60-luvun tekniikalla ja toisaalla pitää olla kusisuitsuttimia ja hiukkasloukuttimia ynnä muita katalysaatottimia pakoputki täynnä ja sittenkin ne pakokaasut pitää koittaa käyttää moottorissa viiteen kertaan ennen kun niitä voi ilmaan päästää.
Minski traktor paras traktor!
jazzy78
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Heinä 2010, 19:28
Paikkakunta: tenhola

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja jazzy78 »

Torsti kirjoitti:Mahtuu sitä maalimaan monenlaista...

Toisaalla tehdään rattoreita 60-luvun tekniikalla ja toisaalla pitää olla kusisuitsuttimia ja hiukkasloukuttimia ynnä muita katalysaatottimia pakoputki täynnä ja sittenkin ne pakokaasut pitää koittaa käyttää moottorissa viiteen kertaan ennen kun niitä voi ilmaan päästää.
Tämän jälkeen tulee juuri näitä tehohävikkejä ja koneen karstottumisia jotka johtaa yleensäkkin koneen avaamiseen
siinä mielessä tuo 60 luvun tekniikka on parempaa. Ja tuolla pohjois-koreassa eivät varmaan monetkaan tiedä paremmista :lol:
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95

useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja Timukka »

920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Pohjois-Korean traktorit

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Oikein kunnon propagandapläjäys Pohjois-Korealaiselta mallitilalta: http://www.youtube.com/watch?v=r7amdPHH8rs Koneitakin löytyy joka lähtöön ja vähintäänkin riittävästi :D
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Vastaa Viestiin