Ans ku mä arvaan...

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Ans ku mä arvaan...

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Ite kun oon koittanu tukea tuota kotimaista maidontuotantoa, niin kiinnostaa, että kun Valio nosti maidon tukkuhintaa, niin maksaako se tuottajille vastaavasti enemmän? Senttimääriä tai prosentteja ei tarvii kertoa, vain vaikutus suunta :? .
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Ans ku mä arvaan...

Viesti Kirjoittaja Vilske »

EJH10 kirjoitti:Ite kun oon koittanu tukea tuota kotimaista maidontuotantoa, niin kiinnostaa, että kun Valio nosti maidon tukkuhintaa, niin maksaako se tuottajille vastaavasti enemmän? Senttimääriä tai prosentteja ei tarvii kertoa, vain vaikutus suunta :? .
Kyllähän se menee sillai että kilahtaa valion kassaan koko hinnankorotus, tuottajille ei heru korotuksesta senttiäkään :(
Tarkoituksena on varmaan kerätä kilpailuviraston langettama 70 milj. sakko markkinoilta.

Suora lainaus tuottajatiedoitteesta.
"Kilpailuvirasto syyttää valiota valmistuskustannukset alittavasta perusmaitojen tukkuhinnoittelusta ja vaatii valiota viipymättä korjaamaan tilanteen.
Valio toteuttaa kilpailuviraston vaatimuksen ja korottaa perusmaitojen hintaa vähittäiskaupalle helmikuun alusta.
Vaihtoehtoina olivat tuottajahinnan lasku tai tukkuhintojen nosto vähittäiskaupalle".

Mutta täytyy ihmetellä että kilpailuvirasto puuttui tukkuportaaseen kun tarkoituksenahan mielestäni oli alunperin puuttua kaupan katteisiin.
Ilmankos "kotimainen" valtra maksaa paljon täällä, sama valtra käy kääntymässä esim. englannissa ja hinta putoo kymmenillä prosenteilla :roll:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin