Kirovets

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Kirovets

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Eräs epäilevä tuomas kun oli kyselly tuolla juutuupilla pari kuukautta sitten että onko tämä http://www.youtube.com/watch?v=Z6wL-IV0qlM&NR=1 oikeesti V12, niin on se :wink:.
Ja juuri äänestä sen kuulee. Päällepäinhän nuo kasilla ja kakstoistapyttysellä varustetut koneet on samannäkösiä. V8:n ääntelyä: http://www.youtube.com/watch?v=M4-UesAczhA
K-700A on 14,86-litrasella ahdetulla veekasilla, työpaino 13,5 tonnia.
K-701 on 22,3-litrasella ahtamattomalla veekakstoistasella, työpaino 12,8 tonnia. Tehoiksi niille ilmotetaan 215 ja 300hv (lievästi sanottuna matalaviritteisiä :D).
Kuva
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Tuli vaan mieleen, että onkohan tuo v-12 kone mitään sukua niille panssarivaunuissa käytetyille dieseleille?
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Ne tankin V12:t taitaa olla pääosin niitä T-34:ssä läpilyöneen 38,88-litrasen moottorin eri versioita joita tehään Tseljabinskin rattoritehtaalla http://chtz-uraltrac.com/catalog/categories/7.php, sikäli mielenkiintonen moottori että aikonaan olikohan se Junkkerin lentokonetiisselistä kehitetystä moottorissa on iskutilavuus ja tuttu ulkonäkö säilyny kauttalinjan ja kuin monta vuosikymmentä niitä on suollettu maalimaan :D, tehot on sitte pompsahtanu alun 500:sta aina 1000:een hevosvoimaan ja yli.
Kirovetsin moottorithan on sitte näitä Jaroslavin moottoritehtaan tuotteita http://yamz.ru/catalog/catalog.htm on niissäki tehot päivittyny kummasti, kasissa 400 hv ja kakstoistasessa 800hv, tosin näissä moottoreissa iskutilavuus on hiukan lisääntyny, kun männänhalkasia on kasvanu 130mm>140mm.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Tätä itsekin mietin. Jotenkin järkeenkäyvältä vaan kuullostaisi, että olisi samaa tekniikkaa hyödynnetty.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

http://chtz-uraltrac.com/catalog/categories/7.php

Katsokaapa tuolta kakkossivulta noita pieniä V2, V4 ja V6-dieseleitä. Mukavan pieniä ja kompakteja moottoreita, ja pienimmissä ois varmaan jopa harrikan äänet. :D Mitähän kaikkea kivaa noista vois rakentaa? Helpompi ois tuoda suomeenkin kuin tuo 1000:n hevosvoiman hirmu. :D
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Johan tuommosille jotain käyttöä kekseis. Nyt mielenkiinnolla selvittelemään hintaa?
Minski traktor paras traktor!
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Mitenkähän on noiden päästömääräysten kanssa, saiskohan työkonekäyttöön tuoda ilman hyväksyntää EU-alueen ulkopuolelta omaan käyttöön?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Pienkoneiden päästöissähän ei taida kovin kummosia päästömääräyksiä olla?

Ja eihän maatalouskoneiden päästöjä sitten loppupelissä valvota, kun ei ole katsastuksia eikä mitään.

Tuntuis ettei siinä mitään muttia voi olla?
Minski traktor paras traktor!
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Paikalliskäyttöön jos laittaa niin kukaan ei ainakaan kysele mitään. Eikä varmasti jos johonkin vanhaan vehkeeseen laittaa, sama mihin.

Jos koettaa laittaa tuon moottorin uuteen autoon ja viedä leimalle niin voi vastaavasti jotain ongelmia tulla.

Lähtökohtaisesti mitä tahansa voi tehdä. Käryämään ei pidä mennä. Sama pätee näihin moottorihommiinkin.
Sammy
Viestit: 63
Liittynyt: 11 Elo 2007, 11:47
Paikkakunta: Sippola

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Onkohan tuo kasi sitten tyypiltään JaMZ 238? Semmosia on muistaakseni yksi kappale työmaalla varastossa, ynnä yksi vielä alkuperäisessä kohteessaan (neuvostovalmisteisessa turpeen imuvaunussa) paikoillaan. Nuo ovatten 60-70-luvun taitteesta kotosin, tehoa muistaakseni 220 heposta. Saman moottorin uudempaa painosta löytyy myöskin pioneerien silta-ajokeista (Kraz, muistaakseni).

Noissa tankin koneissahan on eräs metka piirre; puoliskoissa on eri iskunpituudet. Toisen puoliskon kiertokanki kun on laakeroitu vastakkaisen pytyn kiertokankeen, eikä suinkaan kampiakseliin...
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Oikeassa olet, JaMZin V8:n on tyyppi 238, vastaavasti V6 on 236 ja V12 on 240, kirjaimet numeron perässä kertoo version.
Hassua kyllä sama veekasi turpolla Kirovetsin nokalla antaa 215hv ja ilman turpoo KrAZin nokalla 240hv.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Venäjällä ja muissa ivymaisa riittää kyllä näitä dieselmoottoritehtaita. Itselläni oli taannoin venäläisrekisterissä oleva Ural-kuorma-auto (6-veto), jossa oli tuo jaroslavilainen, 6-pyttynen JaMZ-kone. Hieno käyntiääni ja soiva peli muutenkin! Nykyisessä pillarissani on taas SMD-kone, jolla Venäjällä on aivan erityisen hyvä maine (ZIL-koneiden ohella).

Valkovenäläinen MAZ-kuorma-autotehdas tekee hyviä koneita, mutta (kuten Igor, eräs tuttu itäkuski, minulle kertoi) MAZ:in kone on älyttömän hyvä kun taas sen vaihdelaatikko ei kestää kunnon työtä. KAMAZ:in kohdalla tilanne on juuri päinvastoin: vaihdelaatikko huipputasoa, mutta kone ei...
Siksi scaniat ja volvot alkavat olla yhä yleisimpiä itäisillä teillä.

Siitä huolimatta: kyllä se itädieseli toimii ja usein varsin hienosti! Itse pidän siitä, miten MTZ-50:n etukammiokone lähtee pakkasilla käyntiin (letkulämmitin): ensiksi hiukan vaivailloisesti, mutta kun pidetään hehku päällä, niin kutvan kuluttua jo riemumielin. Kun kaikki pytyt ovat mukana kyse on jo musiikista!
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

MAZ-kuorma-autojen moottorit ovat usein jaroslavilaisia, muttei aina.

http://www.maz.by/
Vastaa Viestiin