Moi
Vaimon maatilan 526 Agross Belarukseen on välillä 1990-2006 vaihdettu kytkin 2-3 kertaa. Kytkin helposti luistaa kun jotain isompaa yrittää vetää perässä. Moottorin voima riittää kyllä, kytkin vaan luistaa herkästi.
Eräs toinen paikallinen maatilallinen pyörittelee mettäsirkkeliä Belaruksella. Hänkin on tyytymätön kytkimen voimanvälityskykyyn.
Onkos näissä Belaruksissa ihan tavanomaista tämä luistava kytkin, vai liekö väärät säädöt kytkimen käpälissä? Jos näissä on luonnostaan helposti luistava kytkin, niin onko tähän vaivaan löydetty parannuskeinoa?
Olen ajatellut turbottaa vaimon Belaruksen ensivuonna, mutta tämä kytkinjuttu pitää saada ratkaistua ennen sitä.
Kommetteja olkaa hyvä.
526 Agross - vahvempaa kytkintä mistään ?
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:53
- Paikkakunta: Hyvinkää, Miehikkälä, Polvijärvi
Re: 526 Agross - vahvempaa kytkintä mistään ?
Ei se normaalia ole että kytkin luistaa. Oisko käyny paineasetelman jouset lämpösenä tai säädetty väärin?
Re: 526 Agross - vahvempaa kytkintä mistään ?
Mulla on noita 800 sarjalaisia ja käsittääkseni noissa on sama kytkin. Vanhin vuosimallia 84 ja uutena ollut etukuormaaja, tunteja kuinkapaljon liekkään ja alkuperäinen kytkin. 826 -94 tunteja n. 6000 kytkinlevyn olen kerran vaihtanut sen vuoksi kun ei irrottanut kunnolla. (Karahti melkoisesti ykköselle ja pakille) Olen kiskottanut noilla mm. kuorma-autosta tehtyä kärryä lava 7.6 kuutiota ja varmasti täynnä soraa/maata. (Ja pitkillä matkoilla Tuhti vielä lisäksi.) Eli ei se kytkin kyllä oikein heikko ole. Tietysti jos jouset on kuoleutuneet ei puristusvoima riitä momentin siirtoon. Käpäläthän paineasetelmassa on myös säädettävät, joten voi se kantaa sieltäkin. Miten sitten lie nuo markkinoilla olleet/olevat levyt, onko ne kaikki alkuperäisiä varaosia, kannattaa ostaissa tarkistaa mistä on kotoisin.
TapsaK
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600