Mikä on paras melun vaimennusmateriaali?
Valvoja: pelarusmaisteri
Mikä on paras melun vaimennusmateriaali?
Itse on tullut lisättyä tuonne agross-mallin etupaneelin alaosaan liimaantuvaa eristysmattoa ja on muutaman db saanutkin pudotettua.
Onko muilla foorumilaisilla kokemusta asiasta?
Mikä tuote on paras kun tilaa ei ole liikaa hydrauliventtiilistön ja kopan välissä vai onko tuo hyväksi todettu radiopelttoori ainoa vaihtoehto
Onko muilla foorumilaisilla kokemusta asiasta?
Mikä tuote on paras kun tilaa ei ole liikaa hydrauliventtiilistön ja kopan välissä vai onko tuo hyväksi todettu radiopelttoori ainoa vaihtoehto
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Minkä paksuista?
Uudemmissa on tuo tila vielä pienentynyt suurentuneen lisäkäyttöventtiilin mukana.
25 mm eristematto on melkein maksimissaan.
Uudemmissa on tuo tila vielä pienentynyt suurentuneen lisäkäyttöventtiilin mukana.
25 mm eristematto on melkein maksimissaan.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Etolassa oli ainakin ennen sellaista äänieristemattoa missä lyijylevy leivottu eristeeseen,se on hyvä.
Tehokas keino melun alentamiseen oli mulla 1025,tilkitä kaikki läpiviennit ensiksi sikaflexillä,liimasin myös paksua kumimattoa nostolaitevipujen alapuolelle,siis hytin alle.Hydrauliikkasäiliön yläosaaan leikkasin eristeen.
Meinaan moottorikopan muoveihin liimata jonkun huokoisen levyn.
Hytin kumityynyt pästää myös jurinaa ja tärinää turhanpaljoa läpi,ne on vielä 1025 vaihtamatta,muissa olen vaihtanut isompiin tyynyihin.
1025 on senverran hiljainen peltohommissa että pystyy ihan hyvin puhumaan huutamati kännyyn,sensijaan tiellä nousee vaihteiston ulina yli koneen äänen.
805 progress on mun käsittelyn jälkeen Belkuksi ihan kelpo,siinä kun ei perästä kuulu mitään.Korvakuulolta hiljasempi kun 705 Vallu.
Mistähän sais Db-mittarin,olisi mukava tietää missä luvuissa ,ja miten alhalle melun saa kotikonstein.
On mukavaa todeta että muutkin ahertaa melunalentamisen kanssa.
Tehokas keino melun alentamiseen oli mulla 1025,tilkitä kaikki läpiviennit ensiksi sikaflexillä,liimasin myös paksua kumimattoa nostolaitevipujen alapuolelle,siis hytin alle.Hydrauliikkasäiliön yläosaaan leikkasin eristeen.
Meinaan moottorikopan muoveihin liimata jonkun huokoisen levyn.
Hytin kumityynyt pästää myös jurinaa ja tärinää turhanpaljoa läpi,ne on vielä 1025 vaihtamatta,muissa olen vaihtanut isompiin tyynyihin.
1025 on senverran hiljainen peltohommissa että pystyy ihan hyvin puhumaan huutamati kännyyn,sensijaan tiellä nousee vaihteiston ulina yli koneen äänen.
805 progress on mun käsittelyn jälkeen Belkuksi ihan kelpo,siinä kun ei perästä kuulu mitään.Korvakuulolta hiljasempi kun 705 Vallu.
Mistähän sais Db-mittarin,olisi mukava tietää missä luvuissa ,ja miten alhalle melun saa kotikonstein.
On mukavaa todeta että muutkin ahertaa melunalentamisen kanssa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Koko pienen ikäni oon ajanut belkuilla kuulosuojaimet päässä, ei siis oo mikään kynnyskysymys toi melu mutta nykypäivänä on tulleet noi kännykät mukaan elä'mään ja kun aika paljon tuolla belkun hytissä tulee vietettyä aikaa niin olis kiva kun tuota meluu sais vähemmäksi satunnaisten puheluiden varalta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
hytin tyynyt
minkäslaisia tyynyjä olette hytin nurkiin vaihtaneet 952 täristää aika paljon jos vaikka vähenis kummien päivityksellä
Ei ainakaan tarvetta kumien vaihtoon omissa mitä on ollut.
826:nen kyllä täristi ehkä eniten mutta kampiakselin poikkimenon (3800h)
jälkeen uudella kampuralla oli meno kyllä tasaisempaa (vipujen resonanssi väheni).
Yksilöeroja on kyllä eri koneissa.
826:nen kyllä täristi ehkä eniten mutta kampiakselin poikkimenon (3800h)
jälkeen uudella kampuralla oli meno kyllä tasaisempaa (vipujen resonanssi väheni).
Yksilöeroja on kyllä eri koneissa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Missä on ääntä..
ja paljon sauhua, siellä on woimaa
Eli kyllä ne kuulosuojaimet on Valkkarin hytissä helpoin ratkaisu.
Onko kukaan tehnyt empiiristä vertailua dB-mittarilla eri hytti/malliversioista; korvakuulolta vaikuttaisi ettei 20v ikäero paljonkaan tuo asiaan muutosta
vrt. 525 vm81/Junkkari---920ST vm01/ven.hytti.
..siis näin amatöörivinkkelistä kuunnellen
Eli kyllä ne kuulosuojaimet on Valkkarin hytissä helpoin ratkaisu.
Onko kukaan tehnyt empiiristä vertailua dB-mittarilla eri hytti/malliversioista; korvakuulolta vaikuttaisi ettei 20v ikäero paljonkaan tuo asiaan muutosta
vrt. 525 vm81/Junkkari---920ST vm01/ven.hytti.
..siis näin amatöörivinkkelistä kuunnellen
-Vapaan ajattelun puolesta-