Vakolan koetus
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Vakolan koetus
Löysin tälläsen. varmaan vanha juttu tällä sivustolla mutta kuiteskin
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vakolan koetus
Paliokohan voa.n tapista oli irronnu ennen ku piti syöttö ruuvia pienentää..
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Vakolan koetus
Oli yllättävän paljonvikoja. varsinkin voimansiirrossa etenkin ne työstöpölyt
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vakolan koetus
Noinhan se on meilläkin ollut jo kuudessa Belkussa. Ei koskaan mitään isoja ja kalliita vikoja, mutta pieniä, mitkä ovat harmittaneet. Ja etenkin nämä öljyvuodot: ei ne yleensä isoja ole olleet, mutta aina siitä saa naapureilta kuulla, että kuinkas se nyt tuolta on kostea. Nyt uudesta etuperän stefa jo vuotaa.
Ja pakoputki: edellisestä kolmossarjalaisesta uusittiin takuuna kolme, kun katkesivat kesken ajon. Eli ei tuotekehittely kauheasti ole toiminut.
Ja pakoputki: edellisestä kolmossarjalaisesta uusittiin takuuna kolme, kun katkesivat kesken ajon. Eli ei tuotekehittely kauheasti ole toiminut.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Vakolan koetus
Vanhat testaustulokset ovat nykyisin sähköisenä, niin lukekaapa niitä nyt alukisi vaikka 50 kpl: ta erimerkeistä, niin huomaatte, kuinka puolueellista on testaus ollut Vakolassa. Olen kuullut varmalta taholta, että koko paikka ollisi pitänyt sulkea joka yöksi, jotta öiset tihutyöt testaville koneille henkilöstön taholta olisi voitu torjua.
Miten on selitettävissä, esim. traktorista putosi sokka, joka seurauksen jne...tai sitten jotain muuta hauskaa.
Olen ajoittain noita testejä lukenut, koska niitä oli kotonani iso nippu tallessa ja itsekin hankin niitä -80 luvulla suoraan Vakolasta lisää. Erityisesti -50 ja-60 luvun testeissä näkee räikeitä eroja selostuksen sisällössä. Vaikkapa nyt Valmet 33:n testi, joka julkaistiin vasta kun traktorimallin valmistus oli lopettu, todettiin vain, erittäin sovelias suomen olosuhteisiin, vaikka kesken testin oli vaihdettu toinen traktori tilalle rikoutumisten takia.
Joten lukekaa ja nautikaa testien kertomaa, nehän ovat nyt jo historiaa, eikä niistä pidä ottaa kenenkään nokkiinsa, tai katsella minkään väristen lasien läpi. Kyllä aika monessa koneessa oli ihmeellisiä särkymisiä, jotka asiallisella käytöllä voidaan vältää. Ei ole olemassakaan sellaista traktoria, etteikö se mene rikki, kun sitä ruvetaan tosissaan särkemään.
ukki
Miten on selitettävissä, esim. traktorista putosi sokka, joka seurauksen jne...tai sitten jotain muuta hauskaa.
Olen ajoittain noita testejä lukenut, koska niitä oli kotonani iso nippu tallessa ja itsekin hankin niitä -80 luvulla suoraan Vakolasta lisää. Erityisesti -50 ja-60 luvun testeissä näkee räikeitä eroja selostuksen sisällössä. Vaikkapa nyt Valmet 33:n testi, joka julkaistiin vasta kun traktorimallin valmistus oli lopettu, todettiin vain, erittäin sovelias suomen olosuhteisiin, vaikka kesken testin oli vaihdettu toinen traktori tilalle rikoutumisten takia.
Joten lukekaa ja nautikaa testien kertomaa, nehän ovat nyt jo historiaa, eikä niistä pidä ottaa kenenkään nokkiinsa, tai katsella minkään väristen lasien läpi. Kyllä aika monessa koneessa oli ihmeellisiä särkymisiä, jotka asiallisella käytöllä voidaan vältää. Ei ole olemassakaan sellaista traktoria, etteikö se mene rikki, kun sitä ruvetaan tosissaan särkemään.
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Vakolan koetus
Tämän oon jo aikaisemminkin kertonut että Hyvinkäällä R&P näyttelyssä tuli kerhon osastolle pari vanhempaa miestä jotka kertoivat olleensa Dt-14 testaamassa nuorina opiskelijoina ja käsky oli ylemmältä taholta rikkoa kone. Naureskellen sanoivat onnistuneena siinä. Puhdistuikohan omatunto kun kertoivat tämän tarinan belkkukerhon edustajalle
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Vakolan koetus
Varma valmet kotimainen Suosi suomalaista. Vissiin tällä perjaattella menty
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vakolan koetus
Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.Vilske kirjoitti:Tämän oon jo aikaisemminkin kertonut että Hyvinkäällä R&P näyttelyssä tuli kerhon osastolle pari vanhempaa miestä jotka kertoivat olleensa Dt-14 testaamassa nuorina opiskelijoina ja käsky oli ylemmältä taholta rikkoa kone. Naureskellen sanoivat onnistuneena siinä. Puhdistuikohan omatunto kun kertoivat tämän tarinan belkkukerhon edustajalle
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Vakolan koetus
Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.[/quote]
Olikohan hinta mikä valmettiin verrattuna
Olikohan hinta mikä valmettiin verrattuna
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vakolan koetus
nokka kone kirjoitti:Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.
Olikohan hinta mikä valmettiin verrattuna[/quote]
Konedata tietää että 15% edullisempi ku pikku valmet.
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Vakolan koetus
kaikkonen kirjoitti:nokka kone kirjoitti:Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.
Olikohan hinta mikä valmettiin verrattuna
Konedata tietää että 15% edullisempi ku pikku valmet.[/quote]
Olis voinutulla yleinen merkki
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Vakolan koetus
Meni nyt jotenkin jännästi noi lainaukset
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vakolan koetus
Eipä sillä kiellolla sikäli merkitystä ollut että valmistus oli jo ehtinyt loppua. Taisi etenkin alkuaikoina olla yleisempääkin että nuo testit ja niiden julkaisu kestivät traktorista riippumatta sen verran kauan että malli oli jo ehtinyt vanhentua.