Vakolan koetus

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Löysin tälläsen. varmaan vanha juttu tällä sivustolla mutta kuiteskin :lol:


https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle ... sequence=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Paliokohan voa.n tapista oli irronnu ennen ku piti syöttö ruuvia pienentää..
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Oli yllättävän paljonvikoja. varsinkin voimansiirrossa etenkin ne työstöpölyt :o
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja japes »

Noinhan se on meilläkin ollut jo kuudessa Belkussa. Ei koskaan mitään isoja ja kalliita vikoja, mutta pieniä, mitkä ovat harmittaneet. Ja etenkin nämä öljyvuodot: ei ne yleensä isoja ole olleet, mutta aina siitä saa naapureilta kuulla, että kuinkas se nyt tuolta on kostea. Nyt uudesta etuperän stefa jo vuotaa.
Ja pakoputki: edellisestä kolmossarjalaisesta uusittiin takuuna kolme, kun katkesivat kesken ajon. Eli ei tuotekehittely kauheasti ole toiminut.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja ukki »

Vanhat testaustulokset ovat nykyisin sähköisenä, niin lukekaapa niitä nyt alukisi vaikka 50 kpl: ta erimerkeistä, niin huomaatte, kuinka puolueellista on testaus ollut Vakolassa. Olen kuullut varmalta taholta, että koko paikka ollisi pitänyt sulkea joka yöksi, jotta öiset tihutyöt testaville koneille henkilöstön taholta olisi voitu torjua.

Miten on selitettävissä, esim. traktorista putosi sokka, joka seurauksen jne...tai sitten jotain muuta hauskaa.

Olen ajoittain noita testejä lukenut, koska niitä oli kotonani iso nippu tallessa ja itsekin hankin niitä -80 luvulla suoraan Vakolasta lisää. Erityisesti -50 ja-60 luvun testeissä näkee räikeitä eroja selostuksen sisällössä. Vaikkapa nyt Valmet 33:n testi, joka julkaistiin vasta kun traktorimallin valmistus oli lopettu, todettiin vain, erittäin sovelias suomen olosuhteisiin, vaikka kesken testin oli vaihdettu toinen traktori tilalle rikoutumisten takia.

Joten lukekaa ja nautikaa testien kertomaa, nehän ovat nyt jo historiaa, eikä niistä pidä ottaa kenenkään nokkiinsa, tai katsella minkään väristen lasien läpi. Kyllä aika monessa koneessa oli ihmeellisiä särkymisiä, jotka asiallisella käytöllä voidaan vältää. Ei ole olemassakaan sellaista traktoria, etteikö se mene rikki, kun sitä ruvetaan tosissaan särkemään.

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Tämän oon jo aikaisemminkin kertonut että Hyvinkäällä R&P näyttelyssä tuli kerhon osastolle pari vanhempaa miestä jotka kertoivat olleensa Dt-14 testaamassa nuorina opiskelijoina ja käsky oli ylemmältä taholta rikkoa kone. Naureskellen sanoivat onnistuneena siinä. Puhdistuikohan omatunto kun kertoivat tämän tarinan belkkukerhon edustajalle :roll:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Varma valmet kotimainen Suosi suomalaista. Vissiin tällä perjaattella menty :lol:
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Vilske kirjoitti:Tämän oon jo aikaisemminkin kertonut että Hyvinkäällä R&P näyttelyssä tuli kerhon osastolle pari vanhempaa miestä jotka kertoivat olleensa Dt-14 testaamassa nuorina opiskelijoina ja käsky oli ylemmältä taholta rikkoa kone. Naureskellen sanoivat onnistuneena siinä. Puhdistuikohan omatunto kun kertoivat tämän tarinan belkkukerhon edustajalle :roll:
Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.[/quote]


Olikohan hinta mikä valmettiin verrattuna
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

nokka kone kirjoitti:Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.

Olikohan hinta mikä valmettiin verrattuna[/quote]


Konedata tietää että 15% edullisempi ku pikku valmet.
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

kaikkonen kirjoitti:
nokka kone kirjoitti:Se ois voinnu valmetin valamistus tyssätä jos dt-14 ei ois menny kiellettyjen listalle.. Suunnan vaihdin ja hydraulinen nostolaite ois varmaan kelevannu hyvin piikkilangankiristeliöille.

Olikohan hinta mikä valmettiin verrattuna

Konedata tietää että 15% edullisempi ku pikku valmet.[/quote]

Olis voinutulla yleinen merkki :x
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Meni nyt jotenkin jännästi noi lainaukset :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Sammy
Viestit: 63
Liittynyt: 11 Elo 2007, 11:47
Paikkakunta: Sippola

Re: Vakolan koetus

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Eipä sillä kiellolla sikäli merkitystä ollut että valmistus oli jo ehtinyt loppua. Taisi etenkin alkuaikoina olla yleisempääkin että nuo testit ja niiden julkaisu kestivät traktorista riippumatta sen verran kauan että malli oli jo ehtinyt vanhentua.
Vastaa Viestiin