Sivu 2/3

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 19:02
Kirjoittaja MtZ525
Katselin ajankuluks Venäjän tarjontaa moisista laitteista, hyvin on myynnissä ja monen kuntoista, 1000-2500€ ja löytyy jo valmiiksi "entisöityjä".

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 19:16
Kirjoittaja T-16
Minä näin pienen kuvan sattumalta noin 15 vuotta sitten ja pidin laitetta tosi erikoisena. Tuli mieleen hankkia tuollainen. Välillä taas asia unohtui. Kyselin kaikilta tutuilta, jotka olivat Venäjän tai Viron ystävien kanssa yhteydessä. Kaikki lupasivat olla avuksi kun tuttuja on. Nyökyttelivät niin että pää tuntui irtoavan.
Vasta pari vuotta sitten aivan sattumalta yhteydet loksahtivat kohdalleen. Nyt on siis tullut hankittua kauan haluttu T-16.
Sillähän ei viedä muuta kuin terveisiä ja hämmästytetään ihmisiä. Naiset kysyy, että miksi ajan väärinpäin, lavanhan pitäisi olla takana.
Muitakin traktoreita ja autoja olen ehostanut.
Tässä muutama kuva yhdestä Valmetista, jonka ilme vähän piristyi. (toivottavasti sallitaan nämä kuvat Belaruksen sivuille)
Tämäkin Valmet meni maatilalle täyspäiväiseen käyttöön.

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 19:20
Kirjoittaja T-16
Onko kellään tietoa, miten Venäjän puolelta saa tuotua rajan yli traktorin? Voiko ajaa vain rajan yli? :D

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 20:16
Kirjoittaja Pienviljelijä
Ei ole helpommasta päästä, mutta onnistuu (itse toin KRN-lautasniittokoneen ja aikoinaan myös DT-75 telatraktorin). Joudut joka tapauksessa tekemään Venäjän vientipaperit ja Suomen tuontidokumentit, jonka jälkeen maksat Suomen puolella vielä alvit sekä tullausmaksun.

Siksi nuo Baltian maat ovat paljon helpompia...ei muuta kuin laivan lippu.

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 20:24
Kirjoittaja T-16
Mukava kuulla jos taas tekee mieli jotain erikosta laitetta. Siis katse vain kohti etelää. Sieltä on helppo tuoda joku kiva laite jos taas innostuu.

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 22:10
Kirjoittaja MtZ525
Pienviljelijä kirjoitti:Ei ole helpommasta päästä, mutta onnistuu (itse toin KRN-lautasniittokoneen ja aikoinaan myös DT-75 telatraktorin). Joudut joka tapauksessa tekemään Venäjän vientipaperit ja Suomen tuontidokumentit, jonka jälkeen maksat Suomen puolella vielä alvit sekä tullausmaksun.

Siksi nuo Baltian maat ovat paljon helpompia...ei muuta kuin laivan lippu.
No en kyllä minään suurena "vaivana" pidä näitä paperihommia, ja alvi+tulli on kyllä pienin ongelma(kun papereissahan voi laitteen hinta olla lähes mitä vain) Ja jos vain pihaan haluaa ihmetyksen niin eikun joku Iigor vain ajaa sen rajan yli :D

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 23:50
Kirjoittaja T-16
MtZ525 voinko kääntyä sinun puoleen kun ajattelin tuoda joskus jotain masiinaa Suomen puolelle?

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 18 Tammi 2017, 15:41
Kirjoittaja Petri
T-16 kirjoitti:Suurin nopeus on merkitty rekisteriotteeseen. 23 km/h. Se kulkee todella juuri tuota nopeutta.
Siitä vaan laskemaan matkaan kuluva aika plus evästauot.
Minä ainakin tulen satamaan vastaan kuoharipullon kanssa!
'
Itselläni on tuollainen, ilman lavaa. Ajettu alle 100 h. Öljyt vaihdoin, kun ostin (silloin jotain 50h). Startti tällä hetkellä vetämällä, tosin saattaa johtua siitäkin, etten ole vielä kertaakaan siihen kunnollista akkua saanut laitettua. Ja myydäkin voisin, jos saisin pois minkä tuosta maksoin eli reilut 3000 euroa. Siistissä alkuperäiskunnossa, sisäpuhallin ja ensiapulaukku kadonneet, sähköissä pientä laittoa.

Mutta tuo "rekisteriote". Kävin paikallisella katsastuskonttorilla valokuvan kanssa ja suunnilleen naurettiin ulos. Mielelläni ottaisin lisäapua tähän, niin pystyisi maantiellä ajelemaan laillisesti...

Petri

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 18 Tammi 2017, 16:24
Kirjoittaja MtZ525
T-16 kirjoitti:MtZ525 voinko kääntyä sinun puoleen kun ajattelin tuoda joskus jotain masiinaa Suomen puolelle?
No voihan sitä yrittää.

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 18 Tammi 2017, 21:01
Kirjoittaja T-16
Petri kirjoitti:
T-16 kirjoitti:Suurin nopeus on merkitty rekisteriotteeseen. 23 km/h. Se kulkee todella juuri tuota nopeutta.
Siitä vaan laskemaan matkaan kuluva aika plus evästauot.
Minä ainakin tulen satamaan vastaan kuoharipullon kanssa!
'
Itselläni on tuollainen, ilman lavaa. Ajettu alle 100 h. Öljyt vaihdoin, kun ostin (silloin jotain 50h). Startti tällä hetkellä vetämällä, tosin saattaa johtua siitäkin, etten ole vielä kertaakaan siihen kunnollista akkua saanut laitettua. Ja myydäkin voisin, jos saisin pois minkä tuosta maksoin eli reilut 3000 euroa. Siistissä alkuperäiskunnossa, sisäpuhallin ja ensiapulaukku kadonneet, sähköissä pientä laittoa.

Mutta tuo "rekisteriote". Kävin paikallisella katsastuskonttorilla valokuvan kanssa ja suunnilleen naurettiin ulos. Mielelläni ottaisin lisäapua tähän, niin pystyisi maantiellä ajelemaan laillisesti...

Petri
Minä rekisteröin traktorin Virossa omiin nimiin. Viron kilpi, mutta osoitetiedot omani Suomessa. Otin vakuutuksen suomalaisessa vakuutusyhtiössä ja sain myös osakaskon.
Varmaan voisi ajella näillä siirtotarroilla. Siinä ei pitäisi olla ongelmaa.

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 18 Tammi 2017, 22:40
Kirjoittaja MtZ525
Onko traktorilla eri säännöt kuin autolla?

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 00:38
Kirjoittaja T-16
Traktoreita tai työkoneita voi tuoda vaikka kuinka paljon. Ei tulli ole yhtään kiinostunut. Kysyin asiaa varmuuden vuoksi. Ei mitään maksuja.

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 11:06
Kirjoittaja MtZ525
Ei kun meinasin tota viarasmaalaisilla kilvillä ajoa?

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 19 Tammi 2017, 15:38
Kirjoittaja T-16
MtZ525 kirjoitti:Ei kun meinasin tota viarasmaalaisilla kilvillä ajoa?
Autoissa on verot ja maksut, jonka takia niillä on rajoitettu käyttöaika Suomessa. Näin olen ymmärtänyt.

Re: Belarus T-16

Lähetetty: 20 Tammi 2017, 13:33
Kirjoittaja MtZ525
Itselle on kyllä kerrottu ettei suomalaisella ajokortilla voi ajaa ajoneuvolla joka on rekisteröity johonkin muuhun maahan? Poislukien kaikenmailman siirtokilvet ja vuokra autot.