Sivu 2/2

Re: Isme 140L

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 20:00
Kirjoittaja kaikkonen
Eläpä lyhennä https://youtu.be/fvwoRdrfvvE tuossa videossa 1.50 kohdalla näkyy kuormaajaa laskiessa kuinka kippi kulmalle tulee lisää tilaa. Olettaisin että öljyn pitäisi päästä pakenemaan varon kautta nostaessa.

Re: Isme 140L

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 20:28
Kirjoittaja tkyngas
Mulla "kylmää" selkärangassa kun katson tuota videota ja pelkään milloin kolahtaa. :) Tietty jos siihen laittas varoventtiilin mutta miten se sitten reagoisi kun tarttee voimaa. Kieltämättä toimii videolla hienosti tuo systeemi...

Re: Isme 140L

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 20:37
Kirjoittaja kaikkonen
No nyt kokeilin työmaan zetorissa ja kyllä se öljy pakenee nostaessa kippi kaadetuna jotainkautta (quicke) siinä on semmonen molokki mistä jakaa kauhan kipin letkut..

Re: Isme 140L

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 20:44
Kirjoittaja kaikkonen
Ismen sivuilta kopioitu "Pitkät soviteosat, hitsausliitoksin.
1-vipuhallinta, laitteiston suojaus pääpaineenrajoitusventtiilillä ja kääntösylinterien varoilla.
Nostosylintereille kellunta-asento.
Mekaaniset vakaimet vakiona.
Kuormaimessa moderni hydraulilohko, yksivalutyyppiä, letkulähdöt yläpuolelta kaaressa." eli sulla pitäs olla kääntösylinterien varot. Elikkä tuolta tieto http://www.ismesales.fi/FIN/suomi.htm

Re: Isme 140L

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 21:06
Kirjoittaja tkyngas
Tuohan on Walvoil tai joku sen suuntainen (Italialainen) venttiili. Voiko ne varot olla rakennettu siihen itteensä? Josko minulla on vaihtunu letkujen paikat eri karoille...

Re: Isme 140L

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 21:39
Kirjoittaja kaikkonen
Jos kellunta toimii kauhan käännössä eikä nostossa nii sillähä se on hyvä todeta :lol:

Re: Isme 140L

Lähetetty: 07 Huhti 2017, 08:04
Kirjoittaja tkyngas
Köh, tuota öhöm... Kevätkihän tuo tulloo, muuttolintujakin näkyy. :oops:
(No joo oli ne väärin)

Re: Isme 140L

Lähetetty: 07 Huhti 2017, 10:14
Kirjoittaja Vilske
Aamulla tutkiskelin tota omaa Ismen kuormainta totesin että samaahan tuokin tekee kuin "tkyngas" etukuormaimessa :o
Se poikkeuksena että aisoja nostaessa ja varustelevyn pohjatessa kääntörautaan nostosylinterit ei nostakkaan enepää eli painerajoitin astuu peliin.
Tarkistappa venttiilin paineensäätöventtiili että paljonko se antaa painetta, tuli mullekkin yllätyksenä tuo ominaisuus jota en oo aikaisemmin pannut merkille vaikka tuhansia tunteja
tuota ismeä oon käyttänyt.

Re: Isme 140L

Lähetetty: 07 Huhti 2017, 11:44
Kirjoittaja tkyngas
Muistaakseni tiputin painetta 160 bariin, tehtaan jäliltä 175 bar. Samoin myös traktorissa on alempi paine kuin tehtaan ilmoittama samoilla kulmilla kun kuormainventtiilin paine.

Re: Isme 140L

Lähetetty: 26 Kesä 2021, 20:40
Kirjoittaja DexMasZet
Saman ongelman kanssa itse paininut, mulla onneks vääntyy vakaajat..

Täältä saatujen ohjeiden mukaan säädin paineen 150bar, oli aiemmin liki 200bar. Ei ole alkuperäinen ismen venttiili, vaan tarvike lohko jossa pelkkä pää varoventtiili. En ole vielä hirvinnyt testata. Pitkään kyllä etsin vikaa, mutta on vissiin Ismen ominaisuus. Kauhan kääntö geometria mielestäni muutenkin kehno tuossa kuormaimessa.

Re: Isme 140L

Lähetetty: 27 Kesä 2021, 22:38
Kirjoittaja Vilske
Millä tavalla Ismen kääntögeometria on huono?
Mulla on käytössä kauhoja joiden takaseinä on pystysuorassa ja Ismellä pystyy tarvittaessa kuljettamaan sekä nostamaan hyvinkin nestemäistä tavaraa.
Toisessa uudemmassa kuormaimessa (Metall-Teknick) on myös sms-työväline kiinnike (turparauta) mutta sen liikeradat (täyttökulmat) on samanlaiset kuin Quikessa (Euro) ja vaatiikin kauhan takaseinän kaltevuutta eteenpäin 20-22 astetta. Eli uudempi kuormain tarvitsee oikealla takaseinän kallistuskulmalla olevan kauhan että saisi tehtyä saman homman kuin Ismellä.

Re: Isme 140L

Lähetetty: 01 Heinä 2021, 07:02
Kirjoittaja DexMasZet
Tuolla lailla se vähän huono on. Toki tuo kauha on väärän mallinen ismeen, pitäisi olla suorassa takaseinässä kiinnikkeet.
Kuva
Mutta esimerkiksi paalipihdeillä kun otat paalin pystystä, ja käännät kyljelleen kärryyn, niin ei onnistu nätisti tällä, kun ei käänny tarpeeksi koukkuun alaspäin ylhäällä.
Quicke ja Ålö kuormaimilla pystyy vaikka trukkipiikit taittamaan traktorin alle, sen verran laajempi liikerata.
Vaan varmasti ismellä pärjään omat hommat, pitää hommata sopivat kauhat tähän. Ja paljon etukuormain elämää helpottaa. :wink: