Vaihdekepin isokertoja hyppii päältä ajoittain, mikä vikana??
Onko kellään tapahtunut vastaavaa ja miten korjataan??
t. ukki
526 HX:n vaihdekeppi
Valvoja: pelarusmaisteri
526 HX:n vaihdekeppi
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Mun 826 HX:ssä hyppi taasen hidas puoli vaihdekepissä, laatikon kansi auki ja katsoo onko siirtäjän haarukka taipunut siten ettei kytke aluetta kunnolla samoin lukituskuulien toiminta kannattaa tarkistaa.
Omassa belkussa haarukan taivutus auttoi.
Myös kannattaa katsoa ettei ohjaammon rakenteet (äänieristeet) estä kunnolla kytkeytymistä.
Asiasta kolmanteen
Katsos onko siinä 526 HX:ssä sitä 1000 r/min nopeutta voimanulosottoakselille jos oot kyseisen belkun lähellä, kun se asia on vaivannut
Omassa belkussa haarukan taivutus auttoi.
Myös kannattaa katsoa ettei ohjaammon rakenteet (äänieristeet) estä kunnolla kytkeytymistä.
Asiasta kolmanteen
Katsos onko siinä 526 HX:ssä sitä 1000 r/min nopeutta voimanulosottoakselille jos oot kyseisen belkun lähellä, kun se asia on vaivannut
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
"VÄLITYSSUHTEEN VALITSI VIPU"
VARMAAN PITÄÄ UUSIA KUULAT JA JOUSET VAIHTEENSIIRTIMEN TANKOISTA JOTKA ON VAIHDELAATIKON KANNESSA
Hammastaako?
Eli kun vaihteistoon kurkkaa keppikotelon irrotettuaan niin voi havaita että kytkeytyykö siirtohammaspyörä 100% oikeaan asemaan. Jos näin tapahtuu kepillä, niin ei pitäisi luiskia kertojaa pois päältä; jollei sitten kulissista ole kuula jumissa tai jousi poikki/kuoleentunut.
Muistoja pohjolasta: Joskus oli 820:n kulississa sellainen vika että oli tehtaalla jyrsitty siirtäjän "kapulaan" kuulan kolo väärään paikkaan...eli sitten hahmotetaan oikea paikka, merkataan ja jyrsitään=viilataan uusi kolo ja täytetään vanha kolo hitsillä. Kolo voi olla myös viallinen eli matala tai liian pyöreäreunainen.
Enivei, ensimmäisellä vilkaisulla laatikkoon selviää paljon
Muistoja pohjolasta: Joskus oli 820:n kulississa sellainen vika että oli tehtaalla jyrsitty siirtäjän "kapulaan" kuulan kolo väärään paikkaan...eli sitten hahmotetaan oikea paikka, merkataan ja jyrsitään=viilataan uusi kolo ja täytetään vanha kolo hitsillä. Kolo voi olla myös viallinen eli matala tai liian pyöreäreunainen.
Enivei, ensimmäisellä vilkaisulla laatikkoon selviää paljon
-Vapaan ajattelun puolesta-
Pikkupuoli mullakin on hypännyt pois etenkin kolmosella ja nelosella.Lukitusongelmaa määkin veikkaan.Pysyy paremmin kun vomalla ja vauhdilla runnoo pikkupuolen päälle.Kuitenkin isopuoli on aina pysynyt tähänmenessä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Pikkupuoli mullakin on hypännyt pois etenkin kolmosella ja nelosella.Lukitusongelmaa määkin veikkaan.Pysyy paremmin kun vomalla ja vauhdilla runnoo pikkupuolen päälle.Kuitenkin isopuoli on aina pysynyt tähänmenessä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80