Belarus T40

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Joo, akku löytyy ja myös tiivisteitä aika läjä, suodattimiakin kenties... Kaippa ostan nuo välttämättömät osat vaan ja sitten koittamaan käymään :)
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Vaihda öljy. Ja jos intoa riittää niin käytä se öljypohja irti ja pese polttoöljyllä.

Kaveri entisöi 40v seissyttä Commer-kuormuria ja siinä oli öljypohjassa oleva öljy mennyt aivan vaseliiniksi.

Jos irroitat öljypohjan niin se kyljesä oleva 2:lla pultilla oleva lätkä kannattaa irroittaa myös, taikka sitten joutuu öljypohjan taiteilemaan paikalleen melko eksoottisilla vääntelyillä, että saa sen imusiivilän asettumaan imuputken päälle.

Tuon jälkeen: vaihda öljy sitten kaikkiin muihin paikkoihin. Itselläni pyöri sama öljy 15v ja siinä oli poistettaessa puolet vettä...
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Viron reissu takana päin... Sauko AS:ssä tuli vierailtua. Nyt on uutta starttia ja pakoputken mutkaa laatikossa... Varmaan menee kevääseen että alan tuota vehjettä laittamaan, siivoilen verstasta tässä talven aikana kaikessa rauhassa tulevia "koitoksia" ajatellen :)
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
jannuli
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Marras 2007, 15:41
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jannuli »

minkähintainen oli starttimoottori eestinmaalla.omaan koneeseen startti etsinnässä.ei ole tullut kysäistyä valkovenäläisvalmisteisen (3.36kw?) hintaa mut iskran 3kw startin sais 330€ mikä kuulostaa kyllä hieman kalliilta.
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Magneton merkkinen pienikokoinen startti (vaihteella) maksoi noin 150 euroa ja alkuperäinen startti olisi maksanut noin kympin enemmän...
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
tapsa 86
Viestit: 368
Liittynyt: 06 Syys 2008, 18:07
Paikkakunta: Kristiinankaupunki, Tervakoski

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Missä päin viroa noita vara-osa liikkeitä on? Tallinnassa?
Belarus MTZ 52 -69
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Itse kävin Sauessa, 20km matka Tallinnasta E68(?) tietä etelään, helpohko löytää. Liike missä kävin oli Sauko AS, erikoistunut ainakin T-40 varaosiin, olisikohan ollut vielä Mtz-50 ja joku muu merkki mitä liikkeen tiedoissa lukee. Sauessa oli helppo löytää liike, osoite on Sooja 6 ja mainostaulu nuolella varustettuna oli "pääkadun" varrella.

Ja lisäksi Agro-Marketit myy belkkujen osia viron puolella...
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
er3004
Viestit: 341
Liittynyt: 02 Syys 2007, 07:09
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja er3004 »

Onko sama traktori jonka tunnen 400 sarjan belaruksena?
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Joo on, tuon Virosta ostamani startin pistinkin eilen 426:seen. Kyllä muuten käynnistyy hienosti :D
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
jannuli
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Marras 2007, 15:41
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jannuli »

mikä sen magneton startin varaosanumero on.yritin etsiä sitä magneton katalogista mut en löytänyt kuin mtz:tan startteja.voisi kysäistä paljonko tuo maksaa täällä koto suomessa kun on vielä muutama kuukausi aikaa seuraavaan viron reissuun.
tuo magneton on tzekkiläistä tekoa (entinen pal magneto) ja magneton edustus löytyy zetorin varaosien jälleen myyjiltä.helpottais varaosa myyjän päivää jos ois varaosanumero valmiina.
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Ei ole kyllä itselläni mitään varaosanumeroa saatavilla nyt :?
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Markus kirjoitti:Ei ole kyllä itselläni mitään varaosanumeroa saatavilla nyt
Tässä T-400 sarjan (lipetskin LTZ-tehtaan traktori) starttimoottorin räjäytyskuva, josta myös varaosan ja -osien numerot käyvät ilmi:

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Pienviljelijä kirjoitti: Tässä T-400 sarjan (lipetskin LTZ-tehtaan traktori) starttimoottorin räjäytyskuva, josta myös varaosan ja -osien numerot käyvät ilmi:

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3
Tämä näyttäs olevan kuitenkin se perinteinen iso startti.
Minski traktor paras traktor!
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Torsti kirjoitti:
Pienviljelijä kirjoitti: Tässä T-400 sarjan (lipetskin LTZ-tehtaan traktori) starttimoottorin räjäytyskuva, josta myös varaosan ja -osien numerot käyvät ilmi:

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3
Tämä näyttäs olevan kuitenkin se perinteinen iso startti.
No, sitten löytyy vielä tällainen....:

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3

ja tällainen:

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3

Valinnan varaa on.
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Joo, mutta nimim. jannuli kyseli alunperin Magneton -merkkisen starttimoottorin varaosanumeroa, ei alkuperäisen :wink:
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Vastaa Viestiin