Belarus 526 vaihteiston ja perän välisen tiivisteen vaihto?
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 06 Maalis 2014, 17:23
Belarus 526 vaihteiston ja perän välisen tiivisteen vaihto?
Olisiko saatavana ohjeita kuinka homma tehdään? Kiitollisena odottelemaan
Re: Belarus 526 vaihteiston ja perän välisen tiivisteen vaihto?
Ohjaamoa ei tarvitse irroittaa kun irroitaa perän ja vaihdelaatikon välisen liitoksen kuten videosta ilmenee.
Laatikon (vaihdelaatikon) MTZ korjaus ilman ohjaamon irrottamista
Laatikon (vaihdelaatikon) MTZ korjaus ilman ohjaamon irrottamista
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 06 Maalis 2014, 17:23
Re: Belarus 526 vaihteiston ja perän välisen tiivisteen vaihto?
Kiitokset Vilske,
Katsoin nyt vasta lahettämäsi videon ko.työstä. Olimme jo kuitenkin tehneet työn vähän toisella tavalla.
- Ohjaamon lattian purkaminen ja vaihteiston kannen sekä nelivedon ulosottokotelon poisto.
-Ohjaamon takimmaisten vaimentimien irroitus( keskiruuvi pois.)
-Pääkäyttöventtiilin neljä kiinnitysruuvia pois, nostosylinterin letkujen irroitus ja takapikaliittimille menevien putkie avaus hydrauli säiliön kyljestä
-Tuet sekä vaihteiston että perän alle
-Vaihteiston ja peräliitoksen avaus
- Erillisillä pidemmillä liitosruuveilla ja välimuttereilla liitoksen avaus niin että ohjain tapit pysyvät reijissään
-Liitospintojen puhdistus ja uuden tiivisteen laitto( leikattu ohjaintappi kohdan yläosa pois ja tiivisteen katkaisu yläreunasta vinoon.
-Tiivisteliiman ja tiivisteen asennus ja liitoksen kiristys jne.
Koska kyseessä oli vain vuotava liitos viallisen tiivisteen vuoksi ei tarvinnut avata ko.liitosta enempää.
Katsoin nyt vasta lahettämäsi videon ko.työstä. Olimme jo kuitenkin tehneet työn vähän toisella tavalla.
- Ohjaamon lattian purkaminen ja vaihteiston kannen sekä nelivedon ulosottokotelon poisto.
-Ohjaamon takimmaisten vaimentimien irroitus( keskiruuvi pois.)
-Pääkäyttöventtiilin neljä kiinnitysruuvia pois, nostosylinterin letkujen irroitus ja takapikaliittimille menevien putkie avaus hydrauli säiliön kyljestä
-Tuet sekä vaihteiston että perän alle
-Vaihteiston ja peräliitoksen avaus
- Erillisillä pidemmillä liitosruuveilla ja välimuttereilla liitoksen avaus niin että ohjain tapit pysyvät reijissään
-Liitospintojen puhdistus ja uuden tiivisteen laitto( leikattu ohjaintappi kohdan yläosa pois ja tiivisteen katkaisu yläreunasta vinoon.
-Tiivisteliiman ja tiivisteen asennus ja liitoksen kiristys jne.
Koska kyseessä oli vain vuotava liitos viallisen tiivisteen vuoksi ei tarvinnut avata ko.liitosta enempää.