belarus 525
Valvoja: pelarusmaisteri
belarus 525
mistähän rupeis vikaa ettimään kun uusi kytkin ei irrota kunnolla vaikka kaikki säädöt on kohdallaan...välillä toimii kummiskin hyvin??...miten lie se käpälien säätö
Käpälät kannattaa säätää hyvin jo koneen ollessa poiki levyy vaihdettaessa,
meinaan paljon helpompi tehdä siinä vaiheessa.
Alaluukusta vaan taskulampun valossa katsomaan että onko käpälät samalla korkeudella kaikki, säätökin onnistuu kyllä sen luukun kautta.
Kytkimen poikkiakseli saattaa olla myös murtunut ja painaa painelaakeria vähän poikittain kytkinasetelmaan kohti.
Se aiheuttaa samoin tuota kytkimen takertelua ja huonoa kytkimen irroittamista.
Itse olen tehnyt se akselin takii 2 kertaa turhan koneen katkaisun peränjälkeen kun aattelin että kytkimen asennuksessa meni jotain väärin kun ei kunnolla irroittanut.
Viimeisen katkaisun jälkeen vaivat jatku kunnes akseli meni lopullisesti poikki.
Uuden akselin vaihdoin sitten sieltä alaluukun kautta ja johan alkoi irroittaa
meinaan paljon helpompi tehdä siinä vaiheessa.
Alaluukusta vaan taskulampun valossa katsomaan että onko käpälät samalla korkeudella kaikki, säätökin onnistuu kyllä sen luukun kautta.
Kytkimen poikkiakseli saattaa olla myös murtunut ja painaa painelaakeria vähän poikittain kytkinasetelmaan kohti.
Se aiheuttaa samoin tuota kytkimen takertelua ja huonoa kytkimen irroittamista.
Itse olen tehnyt se akselin takii 2 kertaa turhan koneen katkaisun peränjälkeen kun aattelin että kytkimen asennuksessa meni jotain väärin kun ei kunnolla irroittanut.
Viimeisen katkaisun jälkeen vaivat jatku kunnes akseli meni lopullisesti poikki.
Uuden akselin vaihdoin sitten sieltä alaluukun kautta ja johan alkoi irroittaa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Sinne meni se mun 826:nenkin Polmot etukuormaimella ja kahdella kauhalla, hölmö olin kun annoin pois ne kauhat
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Minulla on edessä tämän akselin vaihto.Vilske kirjoitti: Kytkimen poikkiakseli saattaa olla myös murtunut ja painaa painelaakeria vähän poikittain kytkinasetelmaan kohti.
Se aiheuttaa samoin tuota kytkimen takertelua ja huonoa kytkimen irroittamista.
Itse olen tehnyt se akselin takii 2 kertaa turhan koneen katkaisun peränjälkeen kun aattelin että kytkimen asennuksessa meni jotain väärin kun ei kunnolla irroittanut.
Viimeisen katkaisun jälkeen vaivat jatku kunnes akseli meni lopullisesti poikki.
Uuden akselin vaihdoin sitten sieltä alaluukun kautta ja johan alkoi irroittaa
Toissa syksynä alkoi oireileen, säädin tankoista niin paljon kuin mahdollista, mutta irroittaa edelleen huonosti.
Nyt kysynkin oletko vaihtanut tämän akselin siinä vaiheessa, kun
se on taipuneena, ennen poikki menoa? Saako akselin ulos, kun se on
mutkalla, vai tarviiko se akseli katkaista?
Katkaisu kai mahdotonta ilman katkaisua?
Olen kiitollinen tiedosta, kun olisi tarkoitus tehdä homma luukun kautta.
Enhän tuota vikaa huomannut ennenkuin tuo poikkiakseli meni poikki ohennuksen kohdalta.
Akselin saa vedettyä kytkinpolkimen puolelta ulos kun on löysännyt painelaakerin käyttöhaarukat akselista luukun kautta.
Akselissa olevat kiilat täytyy poistaa ennen akselin poisvetoa etteivät pääse häviämään.
Uutta akselia työnnettäessä paikalleen haarukat pujotetaan kiiloineen akselille luukun kautta avustaen.
Kannattaa laittaa vaseliinia akselin päähän että voitelee samalla jarrupolkimien puolella olevan pesän mihinkä akseli menee.
Ei olis hassumpi idea laittaa rasvanippa siihen kuppiin ulkopuolelle kun on vaan liukulaakeri kyseessä
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Akselin saa vedettyä kytkinpolkimen puolelta ulos kun on löysännyt painelaakerin käyttöhaarukat akselista luukun kautta.
Akselissa olevat kiilat täytyy poistaa ennen akselin poisvetoa etteivät pääse häviämään.
Uutta akselia työnnettäessä paikalleen haarukat pujotetaan kiiloineen akselille luukun kautta avustaen.
Kannattaa laittaa vaseliinia akselin päähän että voitelee samalla jarrupolkimien puolella olevan pesän mihinkä akseli menee.
Ei olis hassumpi idea laittaa rasvanippa siihen kuppiin ulkopuolelle kun on vaan liukulaakeri kyseessä
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Jos irrottaa huonosti, niin se voi johtua muustakin kuin tuosta käyttöakselin murtumisesta. Yhdessä 825:ssa oli irrotusongelmia, mutta siinä olikin kytkinlevy väljä niiteistään. Kytkinkäpälät ja käyttöakseli näyttivät olevan kunnossa, joten ei siihen oikein muuta syytä keksitty, kuin että kytkinlevyn puoliskot irtautuivat kytkintä painettaessa ja jäivät hankaamaan.
Mutta näkeehän sitä tilannetta kytkinkopan luukusta...
Mutta näkeehän sitä tilannetta kytkinkopan luukusta...
Minski traktor paras traktor!
Kiitos tiedoista. Se epäillyttää, kun akseli on vääntynyt ja poraukset
on jäptit niin voi olla vaikeuksia, mutta sittehän sen näkee.
Joudun tekeen remontin kylmässä tilassa, voi olla, että jää kevääseen.
Remontti on sen tähden vähän hankalampi, kun joudun ottaan kuormaajan tupet tieltä pois ja se taas edellyttää pyörien poistamista.
on jäptit niin voi olla vaikeuksia, mutta sittehän sen näkee.
Joudun tekeen remontin kylmässä tilassa, voi olla, että jää kevääseen.
Remontti on sen tähden vähän hankalampi, kun joudun ottaan kuormaajan tupet tieltä pois ja se taas edellyttää pyörien poistamista.
Näkeeköhän siitä akselista onko viallinen.Vilske kirjoitti:Käpälät kannattaa säätää hyvin jo koneen ollessa poiki levyy vaihdettaessa,
meinaan paljon helpompi tehdä siinä vaiheessa.
Alaluukusta vaan taskulampun valossa katsomaan että onko käpälät samalla korkeudella kaikki, säätökin onnistuu kyllä sen luukun kautta.
Kytkimen poikkiakseli saattaa olla myös murtunut ja painaa painelaakeria vähän poikittain kytkinasetelmaan kohti.
Se aiheuttaa samoin tuota kytkimen takertelua ja huonoa kytkimen irroittamista.
Itse olen tehnyt se akselin takii 2 kertaa turhan koneen katkaisun peränjälkeen kun aattelin että kytkimen asennuksessa meni jotain väärin kun ei kunnolla irroittanut.
Viimeisen katkaisun jälkeen vaivat jatku kunnes akseli meni lopullisesti
poikki.
Uuden akselin vaihdoin sitten sieltä alaluukun kautta ja johan alkoi irroittaa
Tilasin hankkijalta puheena olevan akselin.
Lähettivät käytetyn, uskataikohan laittaa sen.
Kaiken lisäksi hinta oli sama kuin uudessa.
Jos akselissa ei näy murtumia niin kait se ehjä on.
Jos varma haluut olla niin kait jossain metallisorvaamoissa ym. on tietotaitoo todeta akselin virheettömyys.
Ehjän kappaleen mun käsityksen mukaan pitäisi "soida" sitä sopivasti kopauttamalla
Jos varma haluut olla niin kait jossain metallisorvaamoissa ym. on tietotaitoo todeta akselin virheettömyys.
Ehjän kappaleen mun käsityksen mukaan pitäisi "soida" sitä sopivasti kopauttamalla
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Minä epäilen, että jos akseliin tulee sellainen vika jota epäilen minun tapauksessani, että akseli kiertyy eikä murru niin sitä kiertymistä on varmaan vaikea todeta, koska sen ei montaa astetta tarvitse olla.Vilske kirjoitti:Jos akselissa ei näy murtumia niin kait se ehjä on.
Jos varma haluut olla niin kait jossain metallisorvaamoissa ym. on tietotaitoo todeta akselin virheettömyys.
Ehjän kappaleen mun käsityksen mukaan pitäisi "soida" sitä sopivasti kopauttamalla
Taidan odottaa uutta, jos ei sitä ennen ole pakottavaa tarvetta vaihtaa.