Laturi

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

TB825
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 00:34
Paikkakunta: Loppi

Laturi

Viesti Kirjoittaja TB825 »

Tervehdys taasen!

kysyisin vaan että mistäköhän johtuisi kun ampeeri-mittari viisari nousee huimiin lukemiin kierrosten noustessa? nousee sinne 30:neen asti jossei ole mitään sähkölaitetta päällä. Se on tehnyt sitä jo pari kuukautta ja nyt alkaa jo hieman ihmetyttämään. Mutta sitten kun laittaa valoja yms. päälle niin viisari putoaa "normaaliin" tai voi jopa nousta vielä siihen 15:sta asti. missä silloin vika? olisiko latauksen säädin hajonnut?
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Viesti Kirjoittaja Markus »

Tuskin siellä mitään rikki on, käynnistys ottaa enemmän virtaa viileämmällä säällä niin laturi myös lataa enemmän akkua käynnistyksen jälkeen...
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Jos epäilyttää, niin voihan sitä mitata akun navoista jännitteet.
Minski traktor paras traktor!
TB825
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 00:34
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TB825 »

No samaa oon kanssa ajatellu että tuskin mitään rikki on, mutta kun se näyttää samoja lukemia tunnin parin päästä...Se vain ihmetyttää että se ei oo ennen moista tehny :D noh, kaippa se on viisainta olla noteeraamatta ja ei muutakun jatkaa kovaa ajoa ja huonoa huoltoa...eikunmitenseoli..
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Semmonenhan siinä vois olla, että jos akut rupiaa olemaan jo vähän huonohkot, niin ahmivat sitten reilummin virtaa.
Minski traktor paras traktor!
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Viesti Kirjoittaja ukki »

Virtalukko on loppu suoralla, jättää hekua päälle. Silloin on juuri tuollainen ilmiö. Oletko koittanut virta-avainta liikutella edestakaisin, ei niin pitkälle että menee startti päälle. Yleensä silloin tippuu päältä ja ampperimittari laskee normaaliin.

Minullakin yksi kärsii samasta viasta, mutta ei ole tullut korjattua koska ei ole muuten vielä oireillut.


t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
TB825
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 00:34
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TB825 »

Akut on viime vuonna uusittu, että ei pitäis niistä johtua, mutta tuo virtalukko voi hyvinkin olla mahollista :) täytynee huomenna kokeilla :)
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
Vastaa Viestiin