No näinhän se tuli tehtyäMutta jos sitä solenoidin kiinnitystä "lyhentää" vipuun nähden, niin sillonhan se pystyy tekemään sen, että solenoidi ei vedä aivan pohjaan. Kun ei sillä vivulla ole rajatonta liikerataa...
Päävirta katkaisin
Valvoja: pelarusmaisteri
Jos ja kun ne on oikeaa laakerimessinkiä, niin kyllä. En nyt justiin tähän hätään muista ko aineen virallista nimeä, mutta on sillä tavalla huokosta, että öljy imeytyy siihen. Itse ainakin liotin niitä jonkin aikaa ihan tavallisessa moottoriöljyssä, ja vielä sormin puristelin niitä siellä öljykipossa.tapsa 86 kirjoitti:Pitääkö startin laakeri heloja rasvata jollain?
Minski traktor paras traktor!
Joo sintrattuja joo. Onhan se sintrattu vähän erinäköistä kuin jos olisi vastaava sorvattu pusla tavallisesta messingistä/pronssista. Itellä on kaksi niistä startin puslista sorvattu normaalista messinkitangosta, kun ei sattunu sen kokosia löytymään paikallisesta putiikista. Muistaakseni startin etupäähän laitoin sitten ostetun sintratun puslan. Taisipa sitä messinkitankoa tai ainesputkea olla sintrattunakin olemassa, muttei siihen hätään löytynyt sillon...
Minski traktor paras traktor!
Mahtaako noita startin puslia useampia kokoja? Purin startin ja pikaisten mittailujen jälkeen puslat 0,5mm pieniä sisähalkaisijaltaan Sorvissa noista saisi käypäisiä, mutta taidan kyllä palauttaa ne. Laitoin kasaan vanhoilla kun eivät olleet kuluneet juuri nimeksikään. Enpä keksinyt siittä bendixsin työntö vivusta mitään epäkeskoa, näyttäisi olevan yhtä puuta.
Solenoidin ja vivunpään välillä oli kyllä lähes 5mm välys, tuokin vaikuttaa jo niin paljon että ruopii välillä tyhjää. Tein siihen holkin ja laitoin uuden pultin siihen. Startin hammaspyörästä oli lähtenyt yhden hampaan päästä 5mm pätkä, muutkin vähän kuluneet päästä. Vauhti pyörän hammaskehää täytyy tarkastella koko kierrokselta uudessa valossa huomenna, matkalta mikä näky oli hampaan kulmat vähän kuluneet.
Solenoidin ja vivunpään välillä oli kyllä lähes 5mm välys, tuokin vaikuttaa jo niin paljon että ruopii välillä tyhjää. Tein siihen holkin ja laitoin uuden pultin siihen. Startin hammaspyörästä oli lähtenyt yhden hampaan päästä 5mm pätkä, muutkin vähän kuluneet päästä. Vauhti pyörän hammaskehää täytyy tarkastella koko kierrokselta uudessa valossa huomenna, matkalta mikä näky oli hampaan kulmat vähän kuluneet.
Belarus MTZ 52 -69
Yleensähän vauhtipyörän kuluneimmat hampaat näkyy startin reiästä kun moottori on sammutettu normaalisti. Diesel-moottori kun ruukaa pysähtymään samaan kohtaan.
Varmaan lähtis se puolimilliä hiomallakin niistä puslista. Tietysti voi olla että puristuvat vielä paikalleen asennettaessa. Itse passasin hiomalla omatekoset puslat vielä sitten kun olivat startissa paikallaan, kun olivat turhan ahtaat.
Varmaan lähtis se puolimilliä hiomallakin niistä puslista. Tietysti voi olla että puristuvat vielä paikalleen asennettaessa. Itse passasin hiomalla omatekoset puslat vielä sitten kun olivat startissa paikallaan, kun olivat turhan ahtaat.
Minski traktor paras traktor!
No juuri sitä työntövivun tappia tutkin. Solenoidin päähän tuleva vipu on siinä akselipultissa hitsaamalla kiinni ja toisessa päässä akselia on jousi kiinni. Akselissa läpireikä, jossa bendiksiä työntävähaarukka yläpäästä seikerirengas sokalla kiinni. Tuntuu kyllä palaavan noinkin kun ei ole välystä siinä solenoidin ja vivun välillä.
En viitsi alkaa hiomaan niitä puslia, varsinkaan kun itse ainakin oletan kun maksaa itsensä kipeeksi puslista niin voisivat sopia ilman sorvia paikalleen. Ainakin piti sopia
En viitsi alkaa hiomaan niitä puslia, varsinkaan kun itse ainakin oletan kun maksaa itsensä kipeeksi puslista niin voisivat sopia ilman sorvia paikalleen. Ainakin piti sopia
Belarus MTZ 52 -69