turbon jälkiasennus

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

kronos
Viestit: 591
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 20:39
Paikkakunta: kotka

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja kronos »

:D tommonen pakko saaha 8) 8)
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Jos tilaatte sarjaa pmkaubamajasta niin kannattaa ostaa se turbon imusarja myös niin saa jättää yhden mutkan pois välistä. Imusarjalla oli hintaa jotain reilu 40eur. Ei ole verkkokaupassa mutta soittamalla selviää. +37256951251 on numero kaubamajaan ja kaveri puhuu suomea ihan riittävän hyvin. Ilmeisesti myös rahtivapaat toimitukset yli 95eur tilauksille tiistaisin klo 11.00-15.00 jatkuu edelleen. Ja alv:n saa heti pois jos käyttäjätunnusten rekisteröinnissä laittaa alv tunnuksen, kaikki hinnat on suoraan verottomina verkkokaupassa kun kirjautuu sisään. http://youtu.be/A6wl_UtsERg tuossa toinenki video
Belarus 505 Progress -85
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Onkos kukaan nähny missään 2" putken väliin tulevaa verkko suodatinta? Joku sihti olis hyvä olla jos sattuu turbo hajoamaan ettei mene kaikki romut moottoriin. Kaveri sellaista oli hypistelly jossain kaupassa mutta ei muistanu missä. Ilmeisesti biltema tai motonet mutta en löydä millään kyseistä suodatinta.
Belarus 505 Progress -85
Kojo
Viestit: 82
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 19:59

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Kojo »

Kojo kirjoitti:Näinköhän tässäkin lähtee mopo käsistä, tilasin just kasan rompetta, mm ТКР 7Н-2А:n :roll:
Vissiin täytyy tätäkin projektia välillä miettiä, tässähän kävi niin että tilasin tuolta agrodetalesta turbon ja omasta mielestäni kuvien perusteella tarpeellisen määrän oheisrompetta, sieltä tuli ensin sähköposti että joku nippeli uupuu et haluunko perua tilauksen, vastasin niille että lähettäkää mitä on... No sitä pakettiahan ei sitten alkanu kuulumaan vaikka oli jo mastercardilla maksettu koko tilaus, ensin vastailivat jotain ympäripyöreetä sähköposteihin ja sitten lakkasvat kokonaan vastaamasta eikä tavaroita näkyny, tein sitten pankkiin reklamaation että myyjä ei oo toimittanu tuotteita ja sain joskus huhtikuussa rahat takasin...

Aattelin kokeilla nyt uudestaan että jos vaikka keletagrosta tilais sen koko sarjan, onko kukaan perillä mitä eroa niillä kolmella sarjalla on?
Ja Greenellähän on kans luettelossaan sarja, ilman ylimääräsiä hitusvinkuloita..
MTZ-82 vm 199? +James 61 ek
526HX vm 1995 pikkuvilskeellä
Kojo
Viestit: 82
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 19:59

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Kojo »

Hitaasti hyvä tulee vai mites se nyt olikaan? nyt on kuitenkin saatu jo kotiin saakka toi greenen kauppaama turbosarja, nyt kun vielä sais asentajan jalan kuntoon niin vois alkaa turbo vislaamaan tälläkin mäellä :mrgreen:
MTZ-82 vm 199? +James 61 ek
526HX vm 1995 pikkuvilskeellä
Jooseppi69
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2013, 20:46

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Jooseppi69 »

Mites tuon d-60 moottorin kansitiiviste kestää ahtamista? Olis tarkoitus sulloa 521 belkkuun ämpärin kokoinen schwitzerin ahdin.. Ei paineita käytetä kovinkaan paljoa ku tuossa on ni suuri ilmamäärä.. Vajaa kilon luokkaa ni jaksais vääntää kärryi sepelikuormaa paremmin..
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja MTZ »

9 vuotta oli edellinen kansi paffi eikä palanut.Nyt isompaa remonttia tehdessä nykäsin kannen samalla pois ja ehtahan se vielä oli.
Pienemmillä painella menee keväästä lähtien kun vaihtu reilumpaan ahdin 8)
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Niin no koneeseen ei tehty nyt muuta kun se lätsän pahvi vaan.Koneelle muutenkaan ole tarvinu tehdä mitään.
Loppu osa traktorista oli kyllä muttereina.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja MTZ »

No nyt kun on lumia lanailtu niin toiseksi onnistunein oli takalasin pyyhin tässä remontissa 8)

Laatikon välitykset on kyllä se paras :mrgreen:
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

MTZ kirjoitti:No nyt kun on lumia lanailtu niin toiseksi onnistunein oli takalasin pyyhin tässä remontissa 8)

Laatikon välitykset on kyllä se paras :mrgreen:
Laitahan kuvia, minkälaisen käyttöjärjestelmän teit :)
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja MTZ »

501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Löysin tuollaiset kuvat ulkoiselta kovolta.
Hyödynnetty turbosaabin tekniikkaa.

Kuva

Kuva

Kuva
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Mikäpä näissä muissakaan niin kaunista, mutta varmaan toimiva ja ite kun tekee, niin saa mieleisen :D
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Kaaviohan on käännetty eli ylhäällä suora ja alas ylennys.Ainoa järkevä paikka oli tuo ja luovaa hulluutta piti käyttää että sai toimimaan vielä ratin tiltinkin.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Minkäs pitunen mahtaa olla tämä suodatinjalan painelähdön banjopultti? Jenka ilmeisesti M14? Muutamaa pikkunippeliä lukuunottamatta on ahtamista varten kaikki kilkkeet hankittu. Asennus ajoittuu näillänäkymin ensiviikolle jahka töiden puolesta joutaa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Vastaa Viestiin