turbon jälkiasennus
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11
turbon jälkiasennus
Päivää'! Mitenkäs helposti 425 belkkuun pystyisi laittamaan turbon? ja paljonko tulisi maksamaan?
Miks tuulilasiin tulee ajaessa öljy pisaroita?
Kiitoket.
Miks tuulilasiin tulee ajaessa öljy pisaroita?
Kiitoket.
Re: turbon jälkiasennus
Öljy tuulilasiin tulee joko vuotavista sylinterinkansista taikka sitten rispaantuneista tiivistekumeista siellä puhaltimen kopan alla olevien venttiilin työntötankojen suojaputkien päissä. Ne kun vuotaa, puhaltimen ilmavirta työntää sitten öljyn moottorin läpi ja sotkii ekaksi sen, sitten ne pisarat lentävät vielä ilman mukana taivaalle ja eteenpäin ajaessa törmäävät tuulilasiin. Maksimaalinen sotku ja vitutus siis.
Tuommonen T-40, jonka suora jälkeläinen 425:kin on, oli Kokkolassa joku vuosi sitte 2bar ahtopaineilla, huippunopeus maantiellä jotain liki 70km/h ja kone otti 3000r/min.
Tuommonen T-40, jonka suora jälkeläinen 425:kin on, oli Kokkolassa joku vuosi sitte 2bar ahtopaineilla, huippunopeus maantiellä jotain liki 70km/h ja kone otti 3000r/min.
Re: turbon jälkiasennus
Itsekkin olen suunnitellut turbon asennusta ja syötön ruuvaamista tuossa keväämmällä kunhan saa ensin kytkimen kuntoon (ja kestävänä). Onhan näitä turbollakin valmistettu, oisko kone ollut joku D-144T? Jokatapauksessa eivät käytetyt turbotkaan hirmuisia maksa ja valikoimaakin löytyy jonkun verran...
Onko Kokkolassa tosiaan joku ripeä T-40:n? Kuulostaa hurjalta
Onko Kokkolassa tosiaan joku ripeä T-40:n? Kuulostaa hurjalta
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: turbon jälkiasennus
Eipä noi uudetkaan turbot ole pahan hintasia tuolla rajan takana. Ois tarkotus tuottaa kaverilla tohon 526:een sieltä uudet turbo hilppeet..
MTZ-82 vm 199? +James 61 ek
526HX vm 1995 pikkuvilskeellä
526HX vm 1995 pikkuvilskeellä
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11
Re: turbon jälkiasennus
Jaahas, että sellasta... Kuinkas paljon teho lisääntyy?
Re: turbon jälkiasennus
Syötön määrästähän ne turbodieselin tehot lähinnä määräytyy ja ahtopaineet siinä samalla. Varmaan 20-40hv järkevästi. Teho/polttoaineenkulutus -hyötysuhde paranee myös jonkin verran. Ja kyllä niitä tehoja saanee syöttöä ruuvaimalla niin paljon että alkaa paikat paukkumaan.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: turbon jälkiasennus
Laitettiin tässä 7 vuotta sitten yhteen ``Modenan Punaiseen`` jälkiasennus turbosarja, muistaakseni oli tanskalainen tarvikesarja.
Syöttöä käännettiin n 1/4 kierros lisää, vääntöä tuli huomattavasti lisää ja polttoaineen kulutus väheni. Kannattaa ottaa selville saako tarvikkeena valmista sarjaa jossa on kaikki putket ym. hilppeet valmiina,niin pääsee asennuksessa helpommalla. Voi olla , että kannattaa vaihtaa ilmansuodatin vähän isonpaan ettei turhaa ahdista.
Syöttöä käännettiin n 1/4 kierros lisää, vääntöä tuli huomattavasti lisää ja polttoaineen kulutus väheni. Kannattaa ottaa selville saako tarvikkeena valmista sarjaa jossa on kaikki putket ym. hilppeet valmiina,niin pääsee asennuksessa helpommalla. Voi olla , että kannattaa vaihtaa ilmansuodatin vähän isonpaan ettei turhaa ahdista.
Se on hirviä määrä halakoja, minkä mies päiväsä hakkaa.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11
Re: turbon jälkiasennus
Ookkei... Voiko belkun oman ilmansuodattimen ottaa kokonaan pois käytöstä?
Re: turbon jälkiasennus
Nostetaapas vanhaa juttuu tähän topicikiin:
http://translate.google.com/translate?j ... l=ru&tl=fiEJH10 kirjoitti:Kysytäänhän samaan syssyyn sitten sekin, että onko voorumilaisilla turpotettuja 400-sarjalaisia? On näköjään ainakin v.-84 ollu tuota moottoria ahettuna versiona.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Onko ketään ahtanut 5-kymppistä? Ahtimen merkki/malli? Paineet? Tarviiko puristussuhdetta laskea, alkup 16:1? Täydellinen koneremontti tehty aiemman omistajan mukaan muutama sata tuntia sitten.
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu!?
Re: turbon jälkiasennus
Tästäkin on ollut täällä jo puhetta ja joku oli muistaakseni tuon etukammiokoneen ahtanutkin. Kansihan näissä taitaa olla se heikoinlenkki, muuten luulisi kestävän maltillisen tehon noston.
Edit: http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... *&start=15
Edit: http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... *&start=15
Belarus MTZ 52 -69
Re: turbon jälkiasennus
nokiotta kirjoitti: Onhan tuota kokeiltu
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
"kokeiltu"Vilske kirjoitti:nokiotta kirjoitti: Onhan tuota kokeiltu
Belarus MTZ 52 -69
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 16 Tammi 2009, 00:11
Re: turbon jälkiasennus
Belarus 425 -82. Nonii nyt olisi turbo belkkuun... nyt vain pitäisi tietää mistä saan turbolle öljyn otettua koneesta???