Belarus 526:sen lataus
Valvoja: pelarusmaisteri
Belarus 526:sen lataus
Olisiko kokeneemmillä antaa vinkkejä, mistä aloittaa vian etsintä, kun käynnistyksen jälkeen merkkivalo on hetken pimeänä, ennenkö syttyy. Mittarissa on tunteja 4700
Re: Belarus 526:sen lataus
Etsin itse pitkään latausvikaa 525:sesta. Vika löytyi lopulta johtosarjasta, ( suomen ja neuvostoliiton rajapinnasta) elikkä kopin etupuolella on johtonipuissa liitos. Varmaankin traktorin katkaisua silmällä pitäen ja kun minun peli on junkkarin ohjaamolla niin "suomen puolella on omat sähköt".
Se liitin oli lämmennyt ja johdin palanut poikki.
Minun 826:sessa oli sama vika, mutta tässä vanhassa on eri vermeet.Ilu77 kirjoitti:Etsin itse pitkään latausvikaa 525:sesta. Vika löytyi lopulta johtosarjasta, ( suomen ja neuvostoliiton rajapinnasta) elikkä kopin etupuolella on johtonipuissa liitos. Varmaankin traktorin katkaisua silmällä pitäen ja kun minun peli on junkkarin ohjaamolla niin "suomen puolella on omat sähköt".
Olipa odotettua isompi työmaa belkun kanssa. Lopulta päädyin radikaaliin ratkaisuun, poistin kaikki alkuperäiset lataukseen liittyvät ja vähän muutakin. Poltin alkukokeiluissa pari eteen menevää kaapelia joten jouduin kuoriin johdot paljaaksi ja riisuin sulakerasiasta kaikki johdot, koska kytkennät ei olleet käyttöohjeen mukaisesti. Osoittautui, että minun käyttohjeeni oli oli vanhempaan versioon, olin saanut sen yhdeltä salaoja urakoitsijalta. Korjaamokäsikirjasta ei ollut mitään apua, koska siitä puuttuu kaavassa olevien numeroiden ja värien selitykset. Oman lisänsä soppaan teki valokatkaisia, jonka luulin olevan rikki, kun se kytki miten sattui, se oli pitkän ikänsä aikanasaanut öljyä ja muuta töhnää sisuksiinsa, puhdistuksen jäleen siitä tuli soivapeli. Tein yhdet kytkennät sulakerasiaan oman järkeilyni mukaan, mutta taas meni pieleen, valot tuli heti, kun laittoi virran päälle, sen syyksi paljastui, kun yhteen sulakkeeseen tuli virran syöttö, jota en ollut ottanut huomioon. Vaikka tämän kanssa aikaa kuluikin kaiken kaikkiaan tällainen homma alkavan demetian torjunnassa voittaa ristisanatehtävät.